Την ολοκληρωμένη πρότασή της για την ηλεκτροκίνηση παρουσίασε σήμερα η Νέα Δημοκρατία, με μια μεγάλη εκδήλωση στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Η «γαλάζια» πρόταση περιλαμβάνει την ένταξη του project ως διυπουργικού έργου και καινοτόμου πολιτικής υπό το συντονισμό του γραφείου πρωθυπουργού (όπως έχει γίνει στην Πορτογαλία και τη Γερμανία), τη συγκρότηση εθνικής επιτροπής εμπειρογνωμώνων για την ηλεκτρική κινητικότητα, την ανάπτυξη δικτύου υποδομών φόρτισης και τη στόχευση ειδικών κατηγοριών χρηστών όπως τα εταιρικά αυτοκίνητα και τα ταξί, με επιδότηση αγοράς και κίνητρα αντικατάστασης.

«Αγανακτώ συχνά ως πολιτικός που στην Ελλάδα συζητάμε προβλήματα του περασμένου αιώνα», τόνισε στην ομιλία του ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Υπενθύμισε ότι το 2007, όταν ανέλαβε πρόεδρος της επιτροπής περιβάλλοντος στη Βουλή οι τεράστιες πυρκαγιές στην Ηλεία ευαισθητοποίησαν τον κόσμο σε θέματα κλιματικής αλλαγής. «Πολύ λίγα πράγματα έχουν γίνει από τότε», είπε ο κ. Μητσοτάκης, χαρακτηρίζοντας την κλιματική αλλαγή ως τη «μεγαλύτερη απειλή που αντιμετωπίζουμε εμείς και τα παιδιά μας».

Σχετικά με την ηλεκτροκίνηση, ο κ. Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι απαιτείται στρατηγικό σχέδιο και κεντρικός συντονισμός αλλά και εμπλοκή όλων των φορέων, δηλαδή της αγοράς, της τοπικής αυτοδιοίκησης και των πολιτών.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΝΔ, η ηλεκτροκίνηση δεν βοηθάει μόνο στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και στον περιορισμό του θορύβου στις πόλεις, αλλά «μπορεί να δράσει ως ουσιαστικός αναπτυξιακός βραχίονας στο μέλλον» και επίσης να βελτιώσει την ποιότητα του τουριστικού προϊόντος ειδικά στα νησιά. Η ΝΔ θέλει «να προτάξει μια τολμηρή στρατηγική για την ηλεκτροκίνηση», τόνισε ο κ. Μητσοτάκης.

Το συντονισμό της εκδήλωσης είχε η σύμβουλος του προέδρου της ΝΔ, Κυριάκου Μητσοτάκη, Αλεξάνδρα Σδούκου, που επεσήμανε ότι η Ευρώπη κινείται σε ένα πιο πράσινο μέλλον χωρίς πετρελαιοκίνητα αλλά και βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, ενώ την εισαγωγή έκανε ο τομεάρχης περιβάλλοντος και ενέργειας του κόμματος, Κώστας Σκρέκας, που μίλησε μεταξύ άλλων για την ανάγκη αλλαγής του ενεργειακού μείγματος και μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

Όπως υποστήριξε η κα Σδούκου, τα βασικά εμπόδια σήμερα για την εξάπλωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα σήμερα είναι η έλλειψη υποδομών φόρτισης, απουσία σχεδίου δράσης, χαμηλό επίπεδο ενημέρωσης καταναλωτών και φυσικά η υψηλή τιμή απόκτησης ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Παρακολουθείστε Live την εκδήλωση