Στα φαινόμενα βίας και ανομίας εντός των ακαδημαϊκών χώρων, όπως ξυλοδαρμούς, ληστείες και βιασμούς, αναφέρθηκε η ΟΝΝΕΔ στέλνοντας την δική της απάντηση στον Αλέξη Τσίπρα.

Πρόκειται για φαινόμενα που «δεν τα ξέρουμε μόνο εμείς, αλλά τα ξέρουν οι φοιτητές και οι διδάσκοντες, οι οικογένειές τους και η ελληνική κοινωνία» αναφέρει η ΟΝΝΕΔ, τονίζοντας χαρακτηριστικά «εκτός από τους ιδεοληπτικούς που περνούν τις τελευταίες τους μέρες στο Μαξίμου παριστάνοντας πως δεν τα ξέρουν» ανέφερε στο κείμενό της νεολαία της γαλάζιας παράταξης.

Υπενθυμίζεται πως ο Αλέξης Τσίπρας νωρίτερα στη Βουλή κατά τη διάρκεια της «Ώρας του Πρωθυπουργού» κατηγόρησε την αξιωματική αντιπολίτευση για "υποκρισία" που αφορά το πόρισμα της Επιτροπής Παρασκευόπουλου, σημειώνοντας: "Έχετε στοχοποιήσει τον κ. Παρασκευόπουλο, προκειμένου να αναδείξετε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ συνδέεται με την παραβατικότητα". "Το πόρισμα της Επιτροπής για τη μελέτη ζητημάτων της ακαδημαϊκής ελευθερίας και ειρήνης στα Πανεπιστήμια, περιλαμβάνει πολύ σοβαρές προτάσεις τις οποίες και για να διαφωνήσει κανείς πρέπει πρώτα να τις διαβάσει" υποστήριξε ο κ. Τσίπρας και απευθυνόμενος στον Πρόεδρο της ΝΔ ανέφερε: "Εσείς, προφανώς, κύριε Μητσοτάκη, δεν κάνατε ούτε αυτό".

Το πόρισμα, συνέχισε ο Πρωθυπουργός, πρότεινε τη δημιουργία σε κάθε Πανεπιστήμιο ενός δικτύου ανθρώπων, στο οποίο να μετέχουν εκπρόσωποι όλων των άμεσα ή έμμεσα υπευθύνων φορέων (Πρυτάνεις, Εισαγγελέας, Αστυνομία, φοιτητές) για να φροντίζει μέσα στη διάρκεια όλης της χρονιάς -και όχι μόνο όταν προκύπτει πρόβλημα- για τα ζητήματα του ασύλου. Το πόρισμα στάλθηκε στις Συγκλήτους και στις φοιτητικές παρατάξεις μαζί με τις νεολαίες των κομμάτων. Η ΟΝΝΕΔ λίγα λεπτά από τότε που το πήρε πρόλαβε και έστειλε απάντηση που έλεγε ότι είναι φαιδρό. Ο κ. Μητσοτάκης έβγαλε ένα tweet ότι είναι "κατάπτυστο". Αυτός είναι ο διάλογος που λέτε ότι επιδιώκετε;» διερωτήθηκε ο Πρωθυπουργός.

Ολόκληρη η σημερινή απάντηση της ΟΝΝΕΔ στον κ. Τσίπρα:

Πριν από λίγη ώρα στη Βουλή ο κ. Τσίπρας αναφέρθηκε στην ΟΝΝΕΔ, διατυπώνοντας την απορία πώς γίνεται να διαβάσαμε και να αξιολογήσαμε ως φαιδρό το πόρισμα της επιτροπής Παρασκευόπουλου την ίδια μέρα που δημοσιεύτηκε.

Για να είμαστε ειλικρινείς, δεν ξέρουμε πόση ώρα πιστεύει ο κ. Τσίπρας ότι χρειάζεται για να διαβάσουμε 19 (ολογράφως: δεκαεννέα) αραιογραμμένες σελίδες - γιατί τόσες ήταν το περίφημο πόρισμα, μαζί με το εξώφυλλο, τα περιεχόμενα και τα διαδικαστικά.

Δεν ξέρουμε επίσης πόση μελέτη πιστεύει ο κ. Τσίπρας ότι αξίζει ένα πόρισμα το οποίο ξεκινά με την παραδοχή ότι «η πλήρης εξαφάνιση οποιασδήποτε παραβατικής συμπεριφοράς στο ακαδημαϊκό περιβάλλον θα αποτελούσε ουτοπικό στόχο και θα υπέθαλπε η ίδια καταστάσεις ανομίας» (σελίδα 5 του πορίσματος) και το οποίο θεωρεί καλή ιδέα την «απομάκρυνση όλων των σχετικών μηχανημάτων από χώρους των ΑΕΙ» για την αντιμετώπιση των ληστειών στα ΑΤΜ (σελίδα 8 του πορίσματος).

Δεν ξέρουμε, τέλος, πόση επεξεργασία πιστεύει ο κ. Τσίπρας ότι χρειάζεται για να διαπιστώσουμε ότι είναι φαιδρό να προτείνει κανείς τη «δημιουργία Μόνιμης Επιτροπής διαπραγμάτευσης και Επικοινωνίας σε κάθε ΑΕΙ η οποία θα είναι αρμόδια για να συζητά με τους φοιτητές που προβαίνουν διεκδικητικού χαρακτήρα καταλήψεις χώρων» (σελίδα 9 του πορίσματος) ή την «παραχώρηση από την Κοσμητεία των οικείων Σχολών χώρου ή χώρων για τη συνεύρεση φοιτητών» για την αντιμετώπιση των διαρκών καταλήψεων (σελίδα 14 του πορίσματος).

Αυτό που ξέρουμε είναι ότι οι Σχολές μας έχουν γίνει ορμητήρια εγκληματιών και συμμοριών. Αυτό που ξέρουμε είναι ότι οι ειδήσεις για ξυλοδαρμούς, ληστείες και βιασμούς εντός ακαδημαϊκών χώρων γίνονται όλο και πιο συχνές. Αυτό που ξέρουμε είναι ότι φοιτητές και διδάσκοντες προσέρχονται στις σχολές με φόβο. Αυτό που ξέρουμε είναι ότι η αστυνομία όποτε καλείται δηλώνει αδυναμία παρέμβασης.

Και όλα αυτά δεν τα ξέρουμε μόνο εμείς, αλλά τα ξέρουν οι φοιτητές και οι διδάσκοντες, οι οικογένειές τους και η ελληνική κοινωνία. Τα ξέρουν όλοι, εκτός από τους ιδεοληπτικούς που περνούν τις τελευταίες τους μέρες στο Μαξίμου παριστάνοντας πως δεν τα ξέρουν, ενάντια στην πραγματικότητα, την κοινή λογική, την ευνομία και την κοινωνική ειρήνη.