Πυρά κατά του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη εξαπέλυσε στη Βουλή ο Θανάσης Θεοχαρόπουλος με αφορμή την υπουργική τροπολογία που προβλέπει εκχώρηση του ΟΑΣΘ χωρίς διαγωνισμό.

Ο κ. Θανάσης Θεοχαρόπουλος απευθυνόμενος προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη είπε «Πήρατε τις συγκοινωνίες από τους ιδιώτες, τώρα τις ξαναδίνετε πίσω μέσω μιας αδιαφανούς διαδικασίας».

«Με την προτεινόμενη τροπολογία ορίζεται ότι στις περιοχές αρμοδιότητας ΟΑΣΑ και ΟΣΕΘ επιτρέπεται η εκτέλεση αστικών και υπεραστικών δρομολογίων από τα ΚΤΕΛ. Σε περίπτωση μη κατάρτισης της σύμβασης με το κατά τόπο αρμόδιο ΚΤΕΛ, αυτή μπορεί να καταρτίζεται με άλλους οδικούς μεταφορείς επιβατών. Ασάφεια το μεγαλείο σου! Δεν μας διευκρινίζετε ποιος είναι ο οδικός μεταφορέας επιβατών που, εκτός από άγνωστος, προτείνει δρομολόγια και όρους σύμβασης και εγκρίνει ο υπουργός. Χωρίς διαγωνισμό; Που είναι η διαφάνεια και το ξεκάθαρο θεσμικό πλαίσιο;» τόνισε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Συμπαράταξης για να προσθέσει

«Σε ένα θέμα για το οποίο έχει γίνει μεγάλη συζήτηση στη Βουλή συνεχίζετε ως κυβέρνηση τις παλινωδίες. Και βεβαία διαβάζαμε δημοσιεύματα για την τροπολογία σας, πριν καν αυτή κατατεθεί. Δεν γνωρίζαμε ότι θα κατατεθεί. Διαβάζαμε σε χθεσινά δημοσιεύματα ότι φεύγει ο ΟΑΣΘ από γραμμές της Θεσσαλονίκης. Γνώριζαν μάλλον, κύριε Υπουργέ, πριν από εσάς το τι θα συμβεί».

«Το πρόβλημα όμως είναι ότι ουσιαστικά, έναν περίπου χρόνο μετά την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, συνεχίζετε το ‘ράβε-ξήλωνε’ του συγκοινωνιακού χάρτη της Θεσσαλονίκης. Η λύση δεν ήταν να περάσουμε από το ιδιωτικό μονοπώλιο του ΟΑΣΘ σε ένα κρατικό μονοπώλιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τα ίδια προβλήματα. Σας το είχαμε πει και τότε στη Βουλή -είχαμε ψηφίσει παρών, δεν είχαμε καταψηφίσει το νομοσχέδιό σας- και σας τονίσαμε ότι δεν συμφωνούμε με την κατάσταση, η οποία υπήρχε» ανέφερε ο κ. Θεοχαρόπουλος για να σημειώσει

«Δεν μπορείτε να εφαρμόσετε ούτε αυτό που νομοθετήσατε και περνάτε σε μια κρατικοδίαιτη μεταφορά εκεί που θέλετε, χωρίς καν τους όρους της διαφάνειας. Πήρατε τις συγκοινωνίες από τους ιδιώτες, τώρα τις ξαναδίνετε πίσω μέσω μιας αδιαφανούς διαδικασίας. Ομολογείτε την αποτυχία και κάθε κριτική που σας είχαμε ασκήσει επιβεβαιώνεται λέξη προς λέξη. Η λύση για την Θεσσαλονίκη βρίσκεται σε ανοιχτές, δημόσιες συγκοινωνίες, με καθοριστικό ρόλο της Αυτοδιοίκησης και των φορέων της πόλης. Εμείς αυτό που λέγαμε και τότε και τώρα είναι ότι οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης πρέπει να σχεδιάζονται από ανθρώπους της πόλης, και όχι από τους αρεστούς του εκάστοτε Υπουργού».