Υπέρ της επαναφοράς των μειωμένων φορολογικών συντελεστών στα νησιά, τάχθηκε την Παρασκευή ο τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της ΝΔ Γιάννης Πλακιωτάκης, χαρακτηρίζοντας το νομοσχέδιο για το Μεταφορικό Ισοδύναμο που κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή «στάχτη στα μάτια» των νησιωτών.

Σε ημερίδα που διοργάνωσε η ΝΔ για την ακτοπλοΐα στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά, ο κ.Πλακιωτάκης αναφέρθηκε στην επικείμενη υπογραφή Κοινής Υπουργικής Απόφασης για την επιβολή ΦΠΑ στις υπηρεσίες που λαμβάνουν πλοία (σσ επισκευές, τροφοδοσίες, καύσιμα, ακόμα και εκτελωνισμό) που δεν κάνουν πλόες στην ανοιχτή θάλασσα, λέγοντας ότι το υπουργείο Οικονομικών δεν υπέβαλε εμπρόθεσμα αίτηση εξαιρέσεως ΦΠΑ λόγω της πολυνησίας της, όπως ωστόσο έπραξαν άλλες χώρες (Γαλλία Πορτογαλία).

Για το θεσμικό πλαίσιο στην ακτοπλοΐα τόνισε ότι αν φορείς και εκπρόσωποι της αγοράς επιθυμούν αλλαγή του, τότε θα γίνει αλλά ούτε για το συμφέρον του ενός ούτε του άλλου. Για το θέμα αυτό, υπογράμμισε επίσης, ότι τη ΝΔ την ενδιαφέρει να τηρούνται οι νόμοι και να υπάρχει σεβασμός στους θεσμούς, προσθέτοντας ότι «ο υπουργός Ναυτιλίας δεν μπορεί για παράδειγμα να προκαταλαμβάνει αποφάσεις του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Ή το σέβεται ή το καταργεί» τόνισε.

Ο κ. Πλακιωτάκης τάχθηκε επίσης υπέρ της αλλαγής του μοντέλου κατασκευής των λιμενικών υποδομών, υπογραμμίζοντας ότι την ευθύνη της λιμενικής πολιτικής δεν μπορεί να την έχουν πολλά διαφορετικά υπουργεία, αλλά μόνο το Ναυτιλίας.

Στο σχέδιο νόμου για το Μεταφορικό Ισοδύναμο αναφέρθηκε και ο αναπληρωτής τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της ΝΔ ,Χαράλαμπος Αθανασίου.

Είπε ότι το συγκεκριμένο μέτρο, ενώ θα μπορούσε να αποτελέσει πολιτική εξισορρόπησης του κόστους της νησιωτικής διαβίωσης με την υπόλοιπη ηπειρωτική Ελλάδα, έχει «επικοινωνιακό χαρακτήρα και αποτελεί ένα ακόμα μικροκομματικό εργαλείο προπαγάνδας και επιδότησης ελαχίστων πολιτών».

Πρόσθεσε ότι οι προτάσεις της ΝΔ στο θέμα της ακτοπλοΐας είναι σύγχρονες υλοποιήσιμες και κοστολογημένες, ανταποκρίνονται στις ανάγκες της χώρας και δίνουν λύση και προοπτική. Χαρακτήρισε επίσης τη βελτίωση των υποδομών ελλιμενισμού σημαντικό θέμα για την ανάπτυξη της χώρας και πρόσθεσε ότι η ΝΔ δεν πρόκειται να επιδείξει αδιαφορία στη νησιωτική πολιτική.

Ο πρόεδρος των ακτοπλόων (ΣΕΕΝ-Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας) χαρακτήρισε μονόδρομο για την αποφυγή αυξήσεων στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων τη μείωση των συντελεστών ΦΠΑ στην ακτοπλοΐα στα επίπεδα των συντελεστών που ισχύουν και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, χαρακτηρίζοντας το θέμα πολύ σοβαρό για το οποίο θα πρέπει να καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια για την επίλυσή του.

Για τη βελτίωση του θεσμικού πλαισίου στην ακτοπλοΐα είπε ότι έχουν ήδη γίνει συζητήσεις και έχουν κατατεθεί προτάσεις για την πλέον ευέλικτη λειτουργία των εταιρειών και κυρίως για την απαλλαγή από υποχρεώσεις δημόσιας υπηρεσίας

«Παρά το γεγονός ότι το μεταφορικό έργο έχει σταθεροποιηθεί, η ακτοπλοΐα μπαίνει σε μία κρίσιμη περίοδο» ανέφερε, προσθέτοντας ότι το 2017 οι τιμές των καυσίμων που αποτελούν σήμερα το 40% των εξόδων εκμετάλλευσης των πλοίων έχει αυξηθεί κατά 28%. Τόνισε ότι η επιβάρυνση στα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών τη διετία 2017/2018 θα ξεπεράσει τα 90 εκατ. ευρώ.

Καταλήγοντας τόνισε: «Αναμένουμε το 2020 μία νέα θεσμοθετημένη πλέον αύξηση, περίπου 30%, λόγω της υποχρέωσής μας για την κατανάλωση οικολογικότερων καυσίμων. Για την αντιμετώπιση της νέας αυτής κρίσης την οποία ήδη βιώνουμε οφείλουμε να προετοιμαστούμε. Η δημιουργία νέων ισχυρών επιχειρηματικών σχημάτων είναι απαραίτητη, όπως επίσης είναι απαραίτητο να ενταθούν οι προσπάθειες για τη μείωση του λειτουργικού κόστους των πλοίων».