Σε ιστορία ατελείωτης ταλαιπωρίας έχει μετατραπεί το ταξίδι για όσους θέλουν αεροπορικώς να μεταβούν από το αεροδρόμιο «Μακεδονία» σε προορισμούς είτε του εξωτερικού είτε του εσωτερικού αλλά και να επισκεφθούν τη Θεσσαλονίκη.

Την πεποίθηση ότι η εικόνα που παρουσιάζει το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης είναι «τουλάχιστον ντροπιαστική και υπονομεύει ευθέως τις προοπτικές τουριστικής ανάπτυξης της πόλης και της ευρύτερης περιοχής της Μακεδονίας» εκφράζει, σε δήλωσή του, ο βουλευτής Κώστας Γκιουλέκας, αναπληρωτής Τομεάρχης Εσωτερικών της Νέας Δημοκρατίας, υπεύθυνος για θέματα Μακεδονίας-Θράκης.

Ο κ. Γκιουλέκας προσθέτει ότι από τις αρχές του μήνα τρεις εταιρείες έχουν σταματήσει τις πτήσεις τους από και προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία», ενώ συνολικά στο ίδιο χρονικό διάστημα ακυρώθηκαν περίπου 50 πτήσεις και κατευθύνθηκαν σε άλλα αεροδρόμια πάνω από 30.

«Η κυβερνητική αδιαφορία σε συνδυασμό με την ομίχλη καταδικάζουν για πολλοστή φορά τους επιβάτες σε μία αφάνταστη ταλαιπωρία. Κάποιοι δεν ταξιδεύουν καθόλου, ενώ, στην καλύτερη περίπτωση, κάποιοι άλλοι αναγκάζονται να πετάξουν έχοντας υποστεί πολύωρη ταλαιπωρία. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δεν έχει τοποθετηθεί ακόμα επί του θέματος, ενώ αδρανές παραμένει και το Γραφείο του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, που μάλλον λειτουργεί περισσότερο ως χώρος υποδοχής του κ. Τσίπρα, παρά ως κυβερνητικό κέντρο παρέμβασης και επίλυσης προβλημάτων της Βορείου Ελλάδος» υποστηρίζει ο βουλευτής.

«Η κυβερνητική αδιαφορία σε συνδυασμό με την ομίχλη καταδικάζουν για πολλοστή φορά τους επιβάτες σε μια αφάνταστη ταλαιπωρία. Κάποιοι δεν ταξιδεύουν καθόλου, ενώ, στην καλύτερη περίπτωση, κάποιοι άλλοι αναγκάζονται να πετάξουν έχοντας υποστεί πολύωρη ταλαιπωρία.

Aτελείωτη ταλαιπωρία για τους ταξιδιώτες

Οι χειρότεροι φόβοι για τις επιπτώσεις στις πτήσεις από την υλοποίηση των έργων στους διαδρόμους προσαπογειώσεων κατά τη χειμερινή περίοδο, που το αεροδρόμιο πολιορκείται από την ομίχλη, επαληθεύτηκαν πλήρως το τελευταίο 15νθήμερο.

Θύματα, δυστυχώς, εκατοντάδες επιβάτες πρωινών κατά κύριο λόγο πτήσεων, που είτε δεν ταξίδεψαν καθόλου προς και από τη Θεσσαλονίκη είτε υποχρεώθηκαν σε πολύωρες αναμονές για να πετάξουν.

Ακυρώσεις πτήσεων και καθυστερήσεις σημειώνονται και σήμερα, καθώς ο δυνατός αέρας διέλυσε μεν την ομίχλη αλλά δυσχεραίνει την προσγείωση των αεροπλάνων στον τροχόδρομο.

Τα στοιχεία που συγκέντρωσε η Voria.gr για τις πτήσεις που ακυρώθηκαν ή κατευθύνθηκαν σε άλλα αεροδρόμια είναι αποκαλυπτικά:

-Από την 1η Ιανουαρίου μέχρι χθες 17 Ιανουαρίου ακυρώθηκαν 46 πτήσεις, ενώ σε άλλα αεροδρόμια κατευθύνθηκαν 34 πτήσεις, οι περισσότερες στην Καβάλα και λιγότερες στην Αθήνα.

-Οι χειρότερες ημέρες για το αεροδρόμιο και τους επιβάτες ήταν η Τρίτη 9 Ιανουαρίου και η Παρασκευή 12 Ιανουαρίου, όταν ακυρώθηκαν 10 πτήσεις την κάθε ημέρα και ακολουθεί η περασμένη Τρίτη 16 Ιανουαρίου με 9 ακυρώσεις.

-Τη Δευτέρα 15 Ιανουαρίου καταγράφηκε η χειρότερη επίδοση σε ανακατευθύνσεις πτήσεων, με 14 αεροπλάνα να αλλάζουν προορισμό και να προσγειώνονται σε άλλα αεροδρόμια.

-Οι πτήσεις που επηρεάζονται κυρίως είναι οι πρωινές και συγκεκριμένα από και προς Αθήνα, Κωνσταντινούπολη, Μπέργκαμο (Μιλάνο) και Ηράκλειο.

Υπενθυμίζεται, εξάλλου, ότι τρεις αεροπορικές εταιρείες, οι EasyJet, Wizzair και Eurowings, έχουν σταματήσει να πετούν στη Θεσσαλονίκη μετά την έναρξη των έργων.

Η πυκνή ομίχλη ήταν πάντα το μεγάλο αγκάθι στη λειτουργία του αεροδρομίου «Μακεδονία», που πολλές φορές έκλεινε παρά τη λειτουργία του «τυφλού» συστήματος προσγείωσης ILS II. Ωστόσο, μετά την έναρξη των έργων του Δημοσίου στους διαδρόμους, που προσωρινά έβγαλαν εκτός λειτουργίας τον διάδρομο 16/34, και τη χρήση του τροχόδρομου ως κύριου διαδρόμου τα προβλήματα γιγαντώθηκαν.