Για το υπό διαμόρφωση νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών για το νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας μίλησε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή του Νίκου Σαμοίλη ο υπουργός Μεταφορών και Δικτύων Νίκος Μαυραγάνης, λέγοντας ότι «το βασικό συμπέρασμα που πήραμε στην Επιτροπή οδικής ασφάλειας, είναι ότι υπάρχουν κάποιες βασικές παραβάσεις, όπως η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, όπως το αλκοόλ, όπως η παραβίαση του stop , όπως η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας , όπου θεωρούνται επικίνδυνες παραβάσεις για τη σωματική ακεραιότητα των συνανθρώπων μας και την απώλεια ζωής. Σε αυτές τις σοβαρές παραβάσεις είχαμε πει τότε, ότι δεν πρέπει να γίνει καμία μείωση στα πρόστιμα, πρέπει να παραμείνουν ως έχουν».

«Γενικώς λέμε το εξής», είπε στη συνέχεια ο κ. Μαυραγάνης: «θα πάρουμε κάποια μέτρα τα οποία είναι προς την κατεύθυνση της οδικής ασφάλειας και την προστασίας της ανθρώπινης ζωής … τι λέμε λοιπόν;; μεγαλύτερη και πιο εντατική αφαίρεση διπλωμάτων και της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος και των πινακίδων και αν αυτά δεν φέρουν αποτέλεσμα , σε δεύτερο χρόνο με υπουργική απόφαση να μπορεί ο Υπουργός να συνδέσει τα εισοδηματικά κριτήρια με τη διαμόρφωση του τελικού προστίμου. Όμως αυτό εάν δεν φέρουν αποτέλεσμα τα υπόλοιπα και βέβαια υπό την αίρεση ότι στις βασικές παραβάσεις δεν μειώνονται τα πρόστιμα». 

«Σε ήσσονος σημασίας παραβάσεις , παράδειγμα: παράνομη στάθμευση εκεί ενδεχόμενα – και μέσα στην επιτροπή όλοι συμφώνησαν- ότι πρέπει να γίνει μια προσαρμογή με τα κατώτερα εισοδήματα που σήμερα υπάρχουν στην κοινωνία μας. Δηλαδή κατά μέσο όρο δεν μιλάμε για ανθρώπους που έχουν καταστραφεί εντελώς, κατά μέσο όρο», ανέφερε στη συνέχεια ο υπουργός Μεταφορών, προσθέτοντας ότι «από το 2010 μέχρι το 2016 έχουν μειωθεί κατά 35% οι σοβαρές παραβάσεις. Ακόμα όμς συμβαίνουν πολύ σοβαρά δυστυχήματα και γι αυτό θέλουμε να κάνουμε μια εντατική προσπάθεια απομείωσης – αν μπορούμε – και εξαφάνισης αυτών των φαινομένων».

«Φέτος το καλοκαίρι περάσαμε από το Ινστιτούτο εκπαιδευτικής πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας και το αποδέχτηκε , το νέο μάθημα το οποίο θα διδάσκεται ανά 15νθήμερο της οδικής αγωγής», σημείωσε στη συνέχεια, ενώ είπε ότι αλλάζει δραστικά το σύστημα του πώς παίρνει κάποιος δίπλωμα , περιγράφοντας το ως εξής:

«Πρώτον θα πάμε σε όσο το δυνατόν λιγότερη επαφή μεταξύ του εξεταστή και του εξεταζόμενου και πως θα γίνει αυτό;;; με τη χρήση τεχνολογίας δηλαδή θα έχουμε διαδικτυακή πλατφόρμα η οποία θα διασυνδέσει τον εξεταστή με κάμερα και ήχο με τον εξεταζόμενο , το αυτοκίνητο, θα δίνει τις εντολές και τα παραγγέλματα, θα παρακολουθεί τι γίνεται και θα βλέπει αν ο εξεταστής κάνει παρεμβάσεις. Επίσης και στις σχολές οδηγών με ανάλογη ρύθμιση και προαναγγελία για τα προσωπικά δεδομένα θα υπάρχει και εκεί κάμερα , γιατί θέλουμε να ξέρουμε ότι οι μαθητές που δηλώνουν οι σχολές οδηγών ότι έρχονται και διδάσκονται πράγματι πηγαίνουν και διδάσκονται και όχι να έχουν πάει μόνο μια φορά. Αυτό το σύστημα δεν εφαρμόζεται αλλού στην Ευρώπη ας είμαστε μια φορά πρωτοπόροι».