Πολύ μεγάλες ευθύνες για την καθυστέρηση στο έργο του μετρό Θεσσαλονίκης έχει και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, εκτός από την κυβέρνηση, τόνισε ο βουλευτής Σερρών της Νέας Δημοκρατίας και τομεάρχης Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων του κόμματος Κώστας Καραμανλής, κατά την ομιλία του στο Thessaloniki Summit 2017.

«Οι ευθύνες για την καθυστέρηση στο μετρό έχουν ονοματεπώνυμο και είναι Γιάννης Μπουτάρης», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής.

«Aντέδρασαν στην προηγούμενη απόφαση ΚΑΣ και υπουργείου για απόσπαση των αρχαιοτήτων, κατασκευή του σταθμού του μετρό στη Βενιζέλου και επανατοποθέτησή τους. Έκαναν ζημιά και τώρα ακούμε την εκκωφαντική σιωπή τους» τόνισε ο κ. Καραμανλής, επισημαίνοντας πως το έργο του μετρό ανατέθηκε με κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας και επί τη διακυβέρνησή της ολοκληρώθηκαν οι απαλλοτριώσεις και δόθηκε λύση στις οικονομικές διεκδικήσεις του αναδόχου με την επέκταση της διαιτησίας για εταιρεία του δημοσίου (Αττικό Μετρό Α.Ε.).

Μεταξύ άλλων, στην ομιλία του στο Thessaloniki Summit, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να εγκαταλείψει τις εξαγγελίες για «φαραωνικά έργα», όπως αυτό της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, τονίζοντας ότι το συγκεκριμενο πρότζεκτ δεν έχει καν μελετημένο τεχνικό αντικείμενο, ούτε και προϋπολογισμό και χρονοδιάγραμμα, και συνέστησε να επικεντρωθεί σε ρεαλιστικά έργα, που αφορούν το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, όπως στο τμήμα Αθήνα - Θεσσαλονίκη, που μετρά ήδη τρεις εκτροχιασμούς το τελευταίο διάστημα. Επιπλέον, τόνισε ότι θα πρέπει επιτέλους να γίνει πραγματικότητα η ηλεκτροκίνηση σε Αθήνα - Θεσσαλονίκη και μετά προς Αλεξανδρούπολη.

«Τα μεγάλα έργα απαιτούν υπευθυνότητα και κάποια πολιτική συνεννόηση», πρόσθεσε ο βουλευτής της ΝΔ, καταθέτοντας τις προτάσεις που θα μπορούσαν να κινήσουν την αγορά των υποδομών. Είπε, επίσης, ότι η ΝΔ υποστηρίζει την επίβλεψη των μικρών έργων από ιδιώτες μηχανικούς και τα μεγάλα έργα από εταιρίες και όχι από το δημόσιο, ενώ τόνισε ότι θα πρέπει να τεθεί άμεσα σε λειτουργία το Ηλεκτρονικό Σύστημα Δημοπράτησης για διαφάνεια και αξιοκρατία.

Κατά τη δευτερολογία του και απαντώντας σε ερώτηση αναφορικά με την ανάγκη συναίνεσης στον στρατηγικό σχεδιασμό επενδύσεων και έργων υποδομών, ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε: «Ωραία τα μεγάλα λόγια, αλλά καλό είναι να συνοδεύονται από συνέπεια. Όταν το 2008 η τότε κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έκανε πράξη την επένδυση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, βρήκε απέναντί της σύσσωμη την τότε αντιπολίτευση (ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ), η οποία πρωτοστατούσε για την ακύρωση της όλης επένδυσης».