«Μετά την απόφαση του Eurogroup ανοίγει ο δρόμος για την ένταξη των ελληνικών ομολόγων στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης από την ΕΚΤ. Πλέον υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις και είναι κατά την εκτίμηση μου θέμα χρόνου», δηλώνει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, σε συνέντευξή του στην Κυριακάτικη Kontranews.
Τονίζει τη σημασία της απόφασης για ρήτρα ανάπτυξης που συνδέει τα μέτρα για την απομείωση του χρέους με τη μεταβολή των ρυθμών ανάπτυξης, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «όλοι πλέον έχουμε άμεσο συμφέρον να υπάρχουν υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης». Ο κ. Σπίρτζης σημειώνει ότι για να επιτευχθεί ο στόχος της δίκαιης ανάπτυξης πρέπει να υπάρχει στρατηγικό σχέδιο αναγκαίων υποδομών που εισφέρουν στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας και της κοινωνίας.

Σημειώνει ότι δεν υπάρχει διαχωρισμός μικρών και μεγάλων έργων, αλλά: «υπάρχει ο διαχωρισμός έργων που υπηρετούν τους πολλούς, την κοινωνία, τις υγιείς παραγωγικές δυνάμεις και έργων που δεν επιστρέφουν την κοινωνία αλλά σε συγκεκριμένα συμφέροντα τις αξίες που επενδύθηκαν. Τονίζει πως «δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να υπάρχει μεγάλη διασπορά των έργων και να σταματήσει η συσσώρευση των έργων σε λίγες εταιρείες».

Ο υπουργός αναφέρει ότι το ύψος των διοδίων, οι συμβάσεις που κληρονόμησε η κυβέρνηση, οι συμβάσεις, αποφάσεις και τα νομοθετήματα των προηγούμενων κυβερνήσεων για όλους τους οδικούς άξονες και την Εγνατία δεν λαμβάνουν υπόψη τους την κοινωνία. «Για εμάς, τα έργα θα ολοκληρωθούν, όταν εγκατασταθεί και λειτουργήσει το ηλεκτρονικό, αναλογικό σύστημα διοδίων και όταν μειώσουμε τις χρεώσεις του. Υπογραμμίζει ότι «δεν θα φορτώσουμε τον ελληνικό λαό και με πρόσθετα βάρη ούτε λόγω των απαράδεκτων και αντικοινωνικών συμβάσεων που βρήκαμε ούτε λόγω λαϊκιστικών επιχειρημάτων που τον οδηγούν σε δυσβάστακτα χρέη». Προαναγγέλλει ότι «μέσα στο 2017 θα δημοπρατηθεί το ενιαίο ηλεκτρονικό αναλογικό σύστημα διοδίων και εργαζόμαστε ώστε το 2018 να λειτουργεί».