«Στόχος της Νέας Δημοκρατίας, στον τομέα του τουρισμού, είναι να γίνει η Ελλάδα ένα παντοδύναμο Brand στην Ευρώπη». Αυτό υπογράμμισε ο πρόεδρος της Νέα Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης από το βήμα της κλειστής συνεδρίασης της 25ης γενικής συνέλευσης του ΣΕΤΕ. Την ίδια στιγμή ανάφερε ότι θα σταθεί αρωγός και στη νέα διοίκηση του συνδέσμου.

«Σήμερα, διαπιστώνουμε το μεγάλο κόστος τριών χαμένων χρόνων για την κοινωνία και για την οικονομία. Αλλά διαπιστώνουμε, επίσης, σημαντικές επιπρόσθετες επιβαρύνσεις για όλους τους Έλληνες και ειδικά τους ασθενέστερους.

Θέλω να σας πω ότι αυτή η εξέλιξη δεν ήταν - και δεν είναι - μια νομοτελειακή εξέλιξη. Είναι αποτέλεσμα πολύ συγκεκριμένων επιλογών. Όσο συγκεκριμένες, όμως, και αν ήταν αυτές οι επιλογές, θέλω να ξεκαθαρίσω - και σε εσάς - ότι υπάρχει άλλος δρόμος για να βγει η χώρα από την κρίση. Είναι ο δρόμος ο οποίος στηρίζεται στην υγιή επιχειρηματικότητα. Είναι ο δρόμος ο οποίος φέρνει την προσέλκυση επενδύσεων σε απόλυτη προτεραιότητα. Είναι ο δρόμος ο οποίος θέτει το νοικοκύρεμα του Κράτους σε πρώτη προτεραιότητα. Ένας δρόμος ο οποίος πρεσβεύει ένα διαφορετικό μείγμα δημοσιονομικής πολιτικής με συμμάζεμα των κρατικών δαπανών, αλλά και με χαμηλότερους φόρους και για τις επιχειρήσεις, αλλά και για τους πολίτες» τόνισε στην ομιλία του ο πρόεδρος της ΝΔ.

Σε αυτήν την κατεύθυνση, ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας ανέπτυξε 5 άξονες παρέμβασης:

«Πρώτος άξονας – Προσέλκυση Επενδύσεων: Τα κίνητρα για επενδύσεις και οι ενισχύσεις είναι απαραίτητα για να αντισταθμίσουν τα φορολογικά αντικίνητρα και φυσικά το υψηλότερο χρηματοοικονομικό κόστος που αντιμετωπίζουν οι επενδυτές στην Ελλάδα. Σε αυτήν την κατεύθυνση θα πρέπει να διασφαλισθεί η ορθολογικότερη διαχείριση όλων των κονδυλίων και των εργαλείων που διαθέτει το Κράτος για τη στήριξη των επενδυτικών σχεδίων. Δηλαδή, το ΕΣΠΑ, ο Αναπτυξιακός νόμος, το ΕΤΕΑΝ, και φυσικά το Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων, που σήμερα ακόμα αποτελεί μία μεγάλη ανεκμετάλλευτη ευκαιρία για τον τουρισμό…

Δεύτερος άξονας – Φορολογική Πολιτική: Οι φορολογικοί συντελεστές, που εκτοξεύτηκαν τα τελευταία δύο χρόνια, πρέπει να επιστρέψουν, το ταχύτερο δυνατό, σε ανταγωνιστικά επίπεδα. Η νομοθετημένη επιβολή του φόρου διαμονής στα τουριστικά καταλύματα από 1.1.2018 αποτελεί έναν παράλογο φόρο, ο οποίος πλήττει κυρίως τις μικρές επιχειρήσεις και λειτουργεί ως σημαντικό αντικίνητρο για την επέκταση της τουριστικής περιόδου. Εμείς δεσμευόμαστε για την κατάργησή του. Όπως δεσμευόμαστε και για την σταδιακή αποκλιμάκωση του Φ.Π.Α. στη διαμονή και στην εστίαση, όταν το επιτρέψουν οι δημοσιονομικές συνθήκες. Θυμίζω ότι εμείς πετύχαμε τη μείωση του Φ.Π.Α. στην εστίαση το 2014, όταν εκμεταλλευτήκαμε το πρωτογενές πλεόνασμα το οποίο δημιουργήθηκε τότε, προς όφελος, τελικά, της επιχειρηματικότητας και συνολικά της κοινωνίας. Θυμίζω, επίσης, ότι αποτελεί κεντρική μας δέσμευση η μείωση του φόρου για όλες τις επιχειρήσεις από το 29% στο 20% μέσα σε δύο χρόνια και η μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 30% πάλι εντός μίας διετίας…

Τρίτος άξονας – Χωροταξικός Σχεδιασμός: Η χώρα μας σήμερα χρειάζεται επειγόντως ένα νέο χωροταξικό σχέδιο, ώστε να ενθαρρυνθούν οι επενδύσεις και να μπορέσει ο τουρισμός να αναπτυχθεί σε ένα πλαίσιο αειφορίας και ασφάλειας δικαίου. Αυτό που συμβαίνει σήμερα είναι πρωτοφανές. Να έχει δημιουργηθεί ένα τέτοιο ασυγχώρητο νομικό κενό, το οποίο αυτή τη στιγμή δρα αποθαρρυντικά για οποιαδήποτε επένδυση.  Δεν είναι δυνατόν σημαντικά επενδυτικά σχέδια σήμερα να είναι έωλα και ευάλωτα σε οποιαδήποτε προσφυγή στο ΣτΕ, ακριβώς επειδή δεν υπάρχει οργανωμένος χωροταξικός σχεδιασμός για τον τουρισμό. Βεβαίως, και χρειάζονται συγκεκριμένες χρήσεις γης και σαφείς θεσμικές προϋποθέσεις, που θα διασφαλίζουν στον επενδυτή την απρόσκοπτη πορεία της επένδυσής του…

Τέταρτος άξονας – Χαρτοφυλάκιο προϊόντων με προστιθέμενη αξία: Ο πολιτιστικός τουρισμός αποτελεί την μεγαλύτερη ευκαιρία για τη χώρα… Σημαντική ώθηση μπορεί να δώσει και ο συνεδριακός τουρισμός… Ιδιαίτερο βάρος πρέπει να δώσουμε, φυσικά και στον τουρισμό πόλεων, κάτι το οποίο πρέπει να αναδείξει πρωτίστως την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, αλλά και άλλες πόλεις, λιγότερο γνωστές οι οποίες μπορούν να προωθηθούν με τη λογική των city breaks… Και βέβαια, σημασία προφανή, έχει η στήριξη του θαλάσσιου τουρισμού…

Πέμπτος άξονας – Προβολή και προώθηση τουριστικού προϊόντος: O E.O.T., έχει μία μεγάλη εμπειρία στο ζήτημα αυτό. Πρέπει, όμως, να αλλάξει σημαντικά. Και η στενή συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, μέσω, ενδεχομένως, ενός νέου σχήματος σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, αποκλειστικά για την προβολή της χώρας, δεν μπορεί, για εμένα, παρά να είναι αυτονόητη».