Να μην οχυρωθεί πίσω από τον νόμο περί ευθύνης υπουργών και να υιοθετήσει την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ, επιτρέποντας στον φυσικό δικαστή να διερευνήσει τις ποινικές ευθύνες των υπουργών του, κάλεσε ο Στέφανος Κασσελάκης τον Κυριάκο Μητσοτάκη, με αφορμή τη σημερινή συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής για το πόρισμα της πλειοψηφίας για την Εξεταστική σχετικά με τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη.

Διαβάστε: ΣΥΡΙΖΑ: Με ρητορική περί συγκάλυψης στη Βουλή για το πόρισμα για τα Τέμπη - Τι θα πει ο Σωκράτης Φάμελλος


apogeumatini_20_3_2024



Σε πλήρη αντίθεση η πρόταση Κασσελάκη για τον νόμο περί ευθύνης υπουργών με τα πεπραγμένα του ΣΥΡΙΖΑ

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ επανέφερε έτσι στη δημόσια σφαίρα τη συζήτηση για την εφαρμογή ή μη του Άρθρου 86 του Συντάγματος και του νόμου περί ευθύνης υπουργών. Η πρόταση του κ. Κασσελάκη έρχεται σε συνέχεια πληθώρας τοποθετήσεων στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ, που σε όλους τους τόνους τάσσονται υπέρ της κατάργησης της προστασίας που παρέχει ο νόμος σε κυβερνητικά στελέχη.

Με τη στάση τους ωστόσο να έρχεται σε πλήρη αντίθεση με παλαιότερες πράξεις στελεχών του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης.


Ο Κυριάκος Μητσοτάκης από το 2006 είχε προτείνει αλλαγή του Άρθρου 86

Κι αυτό καθώς μια σύντομη αναδρομή στα κοινοβουλευτικά χρονικά δείχνει κατ’ αρχάς ότι ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε προτείνει ήδη από το 2006 την αλλαγή του Άρθρου 86, ως απλός βουλευτής τότε. Μια πρωτοβουλία όμως που τότε δεν βρήκε ευήκοα ώτα στους κόλπους του ΣΥΡΙΖΑ, καθώς δεν βρέθηκε ούτε ένας βουλευτής της Κουμουνδούρου να την υποστηρίξει.

Η συγκεκριμένη πρόταση του κ. Μητσοτάκη έγινε στη συνέχεια πράξη, όταν ως πρωθυπουργός πλέον, στην αναθεώρηση του 2019, άλλαξε το Άρθρο 86 του Συντάγματος και αφαίρεσε την αποσβεστική προθεσμία των δύο συνόδων που ίσχυε μέχρι τότε. Ρύθμιση η οποία εξομοιώνει το θέμα της παραγραφής ενός αδικήματος των υπουργών με ό,τι ισχύει για όλους τους πολίτες. Αυτό που προξενεί εντύπωση στη στάση που τηρεί το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης είναι πως σήμερα, 18 χρόνια μετά την πρωτοβουλία Μητσοτάκη, τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, που δεν στήριξαν τότε στη Βουλή τη συγκεκριμένη βουλευτική πρωτοβουλία… κατακεραυνώνουν τώρα το πολιτικό σύστημα.

apogeumatini_ypokrisia_syriza



ΣΥΡΙΖΑ: Πώς αντιμετώπισαν τα στελέχη του το Άρθρο 86 όταν ανέλαβαν τη διακυβέρνηση της χώρας


Έχει ενδιαφέρον όμως να δούμε πώς αντιμετώπισαν τα ίδια τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ το Άρθρο 86 όταν ανέλαβαν τη διακυβέρνηση της χώρας.

Από τις συνεδριάσεις της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Κοινοβουλευτικής Δεοντολογίας από το 2016 μέχρι το 2019, επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ δηλαδή, εξάγονται συμπεράσματα τα οποία -αν μη τι άλλο- δεν συνάδουν με την τωρινή στάση του κόμματος για τον νόμο περί ευθύνης υπουργών, καθώς αρκετές είναι οι περιπτώσεις υπουργών της κυβέρνησης Τσίπρα που ζητούν, είτε άμεσα είτε έμμεσα, την υπαγωγή τους στο Άρθρο 86 του Συντάγματος και τον νόμο περί ευθύνης υπουργών.

Ακόμη και για αδικήματα που είναι προφανές ότι δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με τα υπουργικά καθήκοντα, όπως για παράδειγμα αυτό της συκοφαντικής δυσφήμησης.


Το χρονικό 

Η «Απογευματινή» παραθέτει 10+1 σχετικά παραδείγματα, κατά τα οποία τα στελέχη της συγκυβέρνησης Τσίπρα - Καμμένου αξιοποίησαν το Άρθρο 86 του Συντάγματος και τον νόμο περί ευθύνης υπουργών:

1. Συνεδρίαση 22 Νοεμβρίου 2016: Παύλος Πολάκης: Μετά από μήνυση του Μάριου Σαλμά για συκοφαντική δυσφήμηση.

2. Συνεδρίαση 23 Νοεμβρίου 2017: Παύλος Πολάκης: Μετά από έγκληση της Ομοσπονδίας Εργαζομένων Δημοσίων Υπαλλήλων (ΠΟΕΔΗΝ) για συκοφαντική δυσφήμηση.

3. Συνεδρίαση 23 Νοεμβρίου 2017: Πάνος Καμμένος: Μετά από έγκληση του Γιάννη Κουρτάκη για συκοφαντική δυσφήμηση.

4. Συνεδρίαση 30 Νοεμβρίου 2017: Πάνος Καμμένος: Μετά από μήνυση του Στέφανου Χίου.

5. Συνεδρίαση 18 Απριλίου 2018: Πάνος Καμμένος: Μετά από έγκληση του Σταύρου Θεοδωράκη για συκοφαντική δυσφήμηση.

6. Συνεδρίαση 28 Ιουνίου 2018: Όλγα Γεροβασίλη: Μετά από έγκληση του Γιώργου Κουμουτσάκου για συκοφαντική δυσφήμηση.

7. Συνεδρίαση 7 Νοεμβρίου 2018: Πάνος Καμμένος: Μετά από μήνυση Μιράντας Ξαφά, Χαράλαμπου Μάκα και Ηλία Κανέλη για συκοφαντική δυσφήμηση και ψευδή καταμήνυση.

8. Συνεδρίαση 22 Νοεμβρίου 2018: Νίκος Παππάς: Μετά από έγκληση του δημοσιογράφου Θανάση Δημάδη για συκοφαντική δυσφήμηση. Σημειώνεται ότι ο κ. Παππάς στο υπόμνημά του ανέφερε ότι ήταν υπουργός κατά την τέλεση των αδικημάτων και ζήτησε την εφαρμογή του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου και της πάγιας πρακτικής της επιτροπής. Ζήτησε δηλαδή την υπαγωγή του στον νόμο περί ευθύνης υπουργών.

9. Συνεδρίαση 4 Δεκεμβρίου 2018: Πάνος Καμμένος: Δύο υποθέσεις μετά από μήνυση της Ντόρας Μπακογιάννη και του Χρήστου Πάχτα για συκοφαντική δυσφήμηση. Στο υπόμνημά του ο κ. Καμμένος επικαλέστηκε την υπουργική του ιδιότητα και τις διατάξεις του νόμου περί ευθύνης υπουργών.

10. Συνεδρίαση 12 Φεβρουαρίου 2019: Πάνος Καμμένος: Μετά από έγκληση της εταιρείας Παραπολιτικά Εκδόσεις Α.Ε. και του Γιάννη Κουρτάκη για συκοφαντική δυσφήμηση σχετικά με δηλώσεις Καμμένου κατά τη συνέντευξη Τύπου στην 83η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.

11. Συνεδρίαση 18 Απριλίου 2019: Πάνος Καμμένος: Μετά από έγκληση του δημοσιογράφου Γιάννη Κουρτάκη για συκοφαντική δυσφήμηση, σχετικά με αναφορά του Πάνου Καμμένου στο Twitter την 21η/6/2017, ο Πάνος Καμμένος αιτήθηκε στην επιτροπή: «…σύμφωνα με την πρακτική της Επιτροπής Δεοντολογίας, αιτούμαι όπως μετατραπεί η δικογραφία από βουλευτική σε υπουργική, διότι, όταν τελέστηκε το γεγονός αυτό, ήμουν υπουργός Εθνικής Άμυνας».

Δημοσιεύθηκε στην «Απογευματινή»