Ούτε τις δηµοσκοπήσεις ούτε κάποιον… χρησµό χρειάζεται ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης για να αντιληφθεί πως το µείζον πρόβληµα που αντιµετωπίζει ο ελληνικός λαός είναι η ακρίβεια στα ράφια της αγοράς. Αυτό που χρειάζεται όµως είναι η επαφή µε τους καταναλωτές, µε τον µέσο πολίτη, από τον οποίο θα προκύψουν πληροφορίες που θα του δώσουν τη δυνατότητα να αυξήσει τις αντιστάσεις της ελληνικής Πολιτείας στο µέτρο του δυνατού. Κατ’ αρχάς απέναντι στα φαινόµενα αισχροκέρδειας, κατά δεύτερον απέναντι στις πιέσεις στις οποίες υπόκεινται οι προµηθευτές, τις οποίες βεβαίως και µετακυλίουν στο κοινό.
Αυτόν τον ρόλο παίζουν οι ξαφνικές, αιφνιδιαστικές επισκέψεις του στα σούπερ µάρκετ της Αττικής, αρχής γενοµένης από το κατάστηµα «Μασούτης» στην Κερατέα στις αρχές του µήνα και εν συνεχεία το κατάστηµα «Σκλαβενίτης» στη Λεωφόρο Αθηνών το Σάββατο της 11ης Νοεµβρίου.

Σε πρώτη φάση, έγνοια του πρωθυπουργού, ο οποίος και στις δύο επισκέψεις συνοδεύτηκε από τον υπουργό Ανάπτυξης, Κώστα Σκρέκα, είναι να διαπιστώσει αν το µέτρο της έκπτωσης της τάξεως του 5% εφαρµόζεται όπως έχει συµφωνηθεί σε επιλεγµένα προϊόντα. Θυµίζουµε πως µε ενέργειες της κυβέρνησης µια σειρά από προµηθευτές δεσµεύτηκαν να διατηρήσουν µειωµένες τις τιµές κατά 5% για το επόµενο εξάµηνο.

6023458

Η αγωνία για το λάδι

Η παρουσία του πρωθυπουργού στους διαδρόµους του εντυπωσιακού καταστήµατος στη Λ. Αθηνών εξέπληξε, αν µη τι άλλο, τους ανυποψίαστους καταναλωτές. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, άλλωστε, επέλεξε να κρατήσει κρυφή τη συγκεκριµένη επίσκεψη, για να… παραµείνει αιφνιδιαστικός ο έλεγχος. Γι’ αυτό και δεν υπήρξε παρουσία τηλεοπτικών συνεργείων, παρά µόνο µέλη της οµάδας των κοινωνικών δικτύων του πρωθυπουργικού γραφείου, ώστε να επικοινωνηθεί αργότερα η ουσία του µέτρου που ψηφίστηκε πρόσφατα στη Βουλή.

Πέρα από την προσωπική αυτοψία στα ειδικά διαµορφωµένα ράφια του µέτρου της «Μόνιµης Μείωσης Τιµής» και του σχολιασµού µε τον υπουργό Ανάπτυξης, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συνοµίλησε µε τους καταναλωτές, οι οποίοι κατά πληροφορίες δεν είχαν λάβει γνώση του µέτρου. Βρήκαν όµως την ευκαιρία να εκφράσουν την ανησυχία τους για τη νέα κρίση που διαφαίνεται στον κοντινό ορίζοντα και αφορά στο ελαιόλαδο. Μετά το αρχικό… σοκ της όχι και τόσο συνηθισµένης συνάντησης µε τον πρωθυπουργό στο σούπερ µάρκετ της γειτονιάς, οι καταναλωτές στάθηκαν στο γεγονός πως σε κάποιες περιπτώσεις η τιµή του ελαιόλαδου παρουσιάζεται διπλασιασµένη σε σχέση µε τις περσινές ενδείξεις! «Το λάδι της περσινής σοδειάς πωλείται µε 12 ευρώ, όταν πέρυσι ήταν στα 6,5», φέρεται να παραπονέθηκε ένας από τους πελάτες του καταστήµατος, θέλοντας να τονίσει πως οι προµηθευτές «βιάστηκαν» να ανεβάσουν τις τιµές ακόµα και του λεγόµενου «περσινόλαδου» και ενώ η φετινή συγκοµιδή βρίσκεται ακόµη στα αρχικά της στάδια.

6031644__1_

Συχνότερες επισκέψεις από τον Μητσοτάκη στα σούπερ μάρκετ θέλουν οι πολίτες

Από εκεί και πέρα, δεν ήταν λίγοι εκείνοι που έσπευδαν να βρεθούν στον δρόµο του πρωθυπουργού, µε µια ηλικιωµένη γυναίκα να διαµαρτύρεται για την… τριχόπτωσή της! Οπως είπε εκείνη, χαριτολογώντας, στον πρωθυπουργό, «χάνει τα µαλλιά» της από την άνοδο της τιµής της… πατάτας! «Στα όσα χρόνια ζω, παιδί µου, δεν έχω δει την πατάτα να φτάνει το 1,5 ευρώ το κιλό», είπε η γηραιά κυρία.

6031650

Ενας άλλος πελάτης παρότρυνε τον πρωθυπουργό να επισκέπτεται συχνότερα τα super markets, καθώς µε την… παρουσία του πέφτουν και οι τιµές! «Κύριε πρωθυπουργέ, να περνάτε συχνά, να κατεβαίνουν οι τιµές!», είπε ο πελάτης και έδειξε τον πάγκο µε τα µπρόκολα. «Ηταν στα 3,20 πριν έρθετε», συµπλήρωσε, µε τον Κυριάκο Μητσοτάκη να διαπιστώνει από κοντά πως η τιµή ήταν κάτω από 3 ευρώ.

Επίσης, συνοµιλώντας µε τα στελέχη του «Σκλαβενίτη» αλλά και τους υπευθύνους του καταστήµατος της Λεωφόρου Αθηνών, έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα φρέσκα προϊόντα, για την προέλευσή τους, αλλά και για τα συσκευασµένα όσπρια, κάποια εκ των οποίων παράγονται και από άµεσους συνεργάτες-προµηθευτές της γνωστής εταιρείας.

*Δημοσιεύθηκε στο ένθετο «Secret» της εφημερίδας «Παραπολιτικά»