Τις 10 προτεραιότητες της επόμενης τετραετίας για το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανέλυσε από το βήμα της ολομέλειας της Βουλής ο υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας, τονίζοντας: «Στον πυρήνα της στρατηγικής στόχευσής μας είναι: Η αποτελεσματική προώθηση των εν εξελίξει έργων και ο ρεαλιστικός σχεδιασμός νέας δέσμης έργων. Η ενίσχυση της ασφάλειας των υποδομών και των μεταφορών. Η βελτίωση της ποιότητας των έργων και των υπηρεσιών. Η βελτίωση της αποδοτικότητας των χρησιμοποιούμενων πόρων, εθνικών και ευρωπαϊκών. Η προώθηση της παραγωγικότητας και της αποτελεσματικότητας όλων των δομών του τομέα. Η ενίσχυση των πράσινων υποδομών και μεταφορών. Η ορθολογική αξιοποίηση των πολύτιμων υδάτινων πόρων».

Αναλύοντας τις προτεραιότητες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σημείωσε:

► 1η προτεραιότητα: Η υλοποίηση εμβληματικών έργων υποδομής «ώστε η Ελλάδα να συνδέει και να ενώνει, να μην αποκλείει ούτε να απομακρύνει». Το μετρό Θεσσαλονίκης αναμένεται να εξυπηρετεί εντός του 2024 περίπου 300.000 πολίτες ημερησίως. Μέχρι το τέλος του 2023 θα έχει οριστικοποιηθεί και η τελική χάραξη των νέων επεκτάσεών του. Ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ε-65 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέσα στην τετραετία. Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2025. Όλα τα μέτωπα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης θα έχουν ανοίξει εντόςτου 2024. Στη γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας οι πρόδρομες εργασίες είναι σχεδόν στο 50%.
► 2η προτεραιότητα: Η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων με την προμήθεια 650 νέων οχημάτων μηδενικών ρύπων, ηλεκτρικών και φυσικού αερίου, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με τα πρώτα να έρχονται στις αρχές του 2024. Εντός του 2023 διαγωνισμός επιπλέον 650 λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας μέσω ΕΣΠΑ..

► 3η προτεραιότητα: Η αναβάθμιση και αναδιάταξη του συστήματος, των υποδομών και της οργάνωσης του σι- δηροδρομικού δικτύ-ου, με τον βέλτιστο συντονισμό όλων των εμπλεκόμενων φορέων.

► 4η προτεραιότητα: Η αναβάθμιση του συστήματος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας και η αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

► 5η προτεραιότητα: Η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας με κύρωση εθνικού στρατηγικού σχεδίου, με κεντρικό στόχο τη μείωση των ατυχημάτων κατά 50% ώς το 2030.

► 6η προτεραιότητα: Η ενίσχυση της αεριοκίνησης, της ηλεκτροκίνησης και της υδρογονοκίνησης, με στόχο να τεθούν σε λειτουργία 11.000 δημόσια προσβάσιμοι φορτιστές σε κοινόχρηστους χώρους αστικών κέντρων έως τις αρχές του 2026.

► 7η προτεραιότητα: Η υλοποίηση επενδύσεων σε 63 μεγάλα αρδευτικά έργα, προϋπολογισμού 784.000.000 ευρώ.
► 8η προτεραιότητα: Η υποστήριξη ανέπαφων πληρωμών με την εισαγωγή της χρήσης τραπεζικών καρτών και κινητών τηλεφώνων για μετακινήσεις με μέσα μαζικής μεταφοράς.
► 9η προτεραιότητα: Το ολοκληρωμένο πληροφοριακό ψηφιακό σύστημα διαχείρισης τεχνικών έργων και πόρων του υπουργείου, καθώς και το Μητρώο Υποδομών Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης.
► 10η προτεραιότητα: Η ανάπτυξη στρατηγικού σχεδίου για την εφαρμογή της τεχνολογίας μοντελοποίησης στην Ελλάδα για τη δημιουργία ανθεκτικών και βιώσιμων έργων.

Δημοσιεύτηκε στην ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ