Μπορεί ένας από τους βασικούς συντελεστές της καμπάνιας του Κυριάκου Μητσοτάκη να είναι ο Αμερικανός «γκουρού» της πολιτικής επικοινωνίας Σταν Γκρίνμπεργκ, ωστόσο η προεκλογική εκστρατεία του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας έχει… άρωμα γαλλικό και χαρακτήρα ελληνικό. Το επιτελείο του κ. Μητσοτάκη είχε μία εβδομάδα στη διάθεσή του, από τις εκλογές της 21ης Μαΐου μέχρι τη διάλυση της Βουλής και την προκήρυξη νέων εκλογών, για να διαμορφώσει τη νέα καμπάνια, κρατώντας τα κεντρικά χαρακτηριστικά αυτής του Απριλίου-Μαΐου και προσθέτοντας αρκετές «πινελιές». Την πρώτη φέρεται να την είχε ζητήσει ο ίδιος ο πρόεδρος της Ν.Δ., καθώς είχε παρακολουθήσει με ενδιαφέρον την προεκλογική εκστρατεία του Εμανουέλ Μακρόν για τις προεδρικές εκλογές στη Γαλλία το 2022 και ένα στοιχείο του είχε κεντρίσει ιδιαίτερα την προσοχή: Ο πρόεδρος της Γαλλίας στις περιοδείες του στη χώρα δεν μιλούσε σε ψηλά στημένη εξέδρα, με βήμα μπροστά του, αλλά σε μια χαμηλή, με κόσμο παντού και τον ίδιο να έχει, δηλαδή, κοινό 360 μοίρες γύρω του και να μιλάει με τη χρήση μικροφώνου χειρός.

Το μοντέλο

Αυτό λοιπόν το μοντέλο, που φέρνει τον πολιτικό πιο κοντά στους πολίτες και ταυτόχρονα «γράφει» καλύτερα στον φωτογραφικό και τηλεοπτικό φακό, αφού περιστοιχίζεται από κόσμο, το είδαμε πρώτη φορά την περασμένη Τρίτη στην ομιλία του Κυριάκου Μητσοτάκη στο Ηράκλειο και θα το βλέπουμε συνέχεια στο εξής στον δρόμο για τις νέες εκλογές. Δεν είναι όμως μόνο το στήσιμο των ομιλιών που αλλάζει, αλλά και η φιλοσοφία των περιοδειών στην περιφέρεια. Οι ομιλίες του είναι μικρότερες σε διάρκεια, σίγουρα λιγότερο χρόνο από τα 45-50 λεπτά που αφιέρωνε περίπου στην τελευταία προεκλογική περίοδο. Παράλληλα, θα πηγαίνει πόρτα-πόρτα, χωριό-χωριό, ώστε να επισκεφθεί όσο το δυνατόν περισσότερα μέρη στην επικράτεια μέσα στις συνολικά τέσσερις εβδομάδες της νέας προεκλογικής περιόδου. Ηδη, για παράδειγμα, στη διήμερη περιοδεία του στην Κρήτη, ένα ιδιότυπο «road trip» από την ανατολική στη δυτική άκρη του νησιού, επισκέφθηκε συνολικά δώδεκα πόλεις και χωριά.


Περιοδείες

«Θα λιώσω και πάλι τα παπούτσια μου, θα γυρίσω και πάλι όλη την Ελλάδα, για να μιλήσω για την ανάγκη να έχουμε σε αυτές τις δύσκολες συγκυρίες μια ισχυρή και σταθερή κυβέρνηση, με ορίζοντα τετραετίας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο ίδιος. Ανάλογα με την πορεία ανάρρωσής του, καθώς βρέθηκε θετικός στον κοροναϊό, έχει προγραμματιστεί να επισκεφθεί την Τρίτη το πρωί, τη Βόρεια Ελλάδα, ξεκινώντας από τη Θάσο και συνεχίζοντας στη Δράμα. Αμέσως μετά ακολουθεί η Βόρεια Εύβοια με επίκεντρο το μεγάλο σχέδιο ανασυγκρότησης «Εύβοια μετά» και επιστροφή σε γειτονιές της Αττικής. Οι περιοδείες του Κυριάκου Μητσοτάκη θα συνεχιστούν την προσεχή εβδομάδα με τον Νομό Φθιώτιδας και συγκεκριμένα τη Στυλίδα, τη Βόρεια Ελλάδα και πάλι, στην οποία δίνει ιδιαίτερη έμφαση, με επισκέψεις αυτή τη φορά σε τρεις νομούς της Κεντρικής Μακεδονίας, την Πιερία, την Ημαθία και την Πέλλα.


Διαφορετική

Παράλληλα με τη φυσική του παρουσία, θα συνεχιστεί και η διαδικτυακή του, που έτσι κι αλλιώς αποτελεί ένα μεγάλο κομμάτι της προεκλογικής καμπάνιας. Το 2019, εξάλλου, ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε έγκαιρα αντιληφθεί και αξιοποιήσει τη διείσδυση στη νέα γενιά του Instagram, όπου ο ίδιος έχει πλέον 342.000 ακολούθους.

Φέτος, αντιλήφθηκε επίσης έγκαιρα τη μεγάλη δυναμική του TikTok και αντί απλά να αντιγράψει τα βίντεο και τις φωτογραφίες που ανέβαζε στο Facebook και στο Instagram, έκανε μια πολύ διαφορετική καμπάνια. Στην πλατφόρμα αυτή, που είναι πολύ δημοφιλής στη νεολαία, έχει ήδη 192.000 ακολούθους και ετοιμάζεται για τη «δεύτερη φάση», που θα είναι περισσότερο διαδραστική, καθώς θα απαντάει ο ίδιος σε ερωτήσεις και απορίες που θα λαμβάνει στο inbox του.

Η βασική φιλοσοφία που διέπει τη χρήση του μέσου από τον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας θα παραμείνει ίδια. «Περνάει τα θετικά μηνύματα, αλλά δείχνει πως, πέρα από πολιτικός, είναι και ένας άνθρωπος με αγωνίες και ανησυχίες, ένας πατέρας που νοιάζεται, κάποιος με χιούμορ, που αυτοσαρκάζεται κιόλας», επισημαίνει σχετικά συνεργάτης του.

Η έμφαση τόσο στο TikTok όσο και στα υπόλοιπα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στο εξής θα είναι σε θέματα που αφορούν την καθημερινότητα των πολιτών και το πώς οι πολιτικές της Νέας Δημοκρατίας στην Υγεία, την Παιδεία, το κράτος και αλλού μπορούν να επηρεάσουν τη ζωή τους και να την αλλάξουν προς το καλύτερο.

*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Παραπολιτικά» στις 02.06.2023.