Με στόχο την ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της Περιφέρειας, υλοποιείται το Ειδικό Σχέδιο Αναβάθμισης των Υποδομών της Ηπείρου, ανέφερε οΥφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης.

 Ο κ. Καραγιάννης, μιλώντας στην παρουσίαση του Αναπτυξιακού Προγράμματος για την Ήπειρο του 2030 υπό τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, έκανε λόγο για «3+2 μεγάλα έργα στρατηγικού και αναπτυξιακού χαρακτήρα. Τα τρία έργα που θα αλλάξουν τον χάρτη της Ηπείρου είναι το Βόρειο τμήμα του Ε65, ο οδικός άξονας από τα Ιωάννινα έως την Κακαβιά και ο Νέος Λιμένας Ηγουμενίτσας και, τα δύο έργα που άλλαξαν την Ήπειρο μέχρι τώρα είναι η Εγνατία Οδός, όπου στο αμέσως επόμενο διάστημα, με την έναρξη της παραχώρησης, θα ξεκινήσουν εργασίες αναβάθμισης και η Ιονία Οδός, την οποία θωρακίζουμε με αντιπλημμυρικά έργα».

Ξεκινώντας από το Βόρειο τμήμα του Αυτοκινητοδρόμου Ε65 ο Υφυπουργός Υποδομών σημείωσε ότι «αναβαθμίζει τη σύνδεση της Περιφέρειας Ηπείρου, τόσο με την υπόλοιπη Ελλάδα, όσο και με τις γείτονες χώρες, διευκολύνει την εμπορευματική διακίνηση, ενισχύει την τουριστική κίνηση, δημιουργεί τις προϋποθέσεις για μείωση της ανεργίας και αύξηση του κατά κεφαλήν εισοδήματος». Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη «οι εργασίες, που έχουν ξεκινήσει εδώ και 2 χρόνια, θα ολοκληρωθούν αρχές του 2025».

 «Αυτό το έργο ήταν ζητούμενο για πολλά χρόνια και αν δεν ασχολούνταν ο ίδιος ο Πρωθυπουργός να εξασφαλιστούν οι απαραίτητοι πόροι και οι αναγκαίες αδειοδοτήσεις από την ευρωπαϊκή επιτροπή, να είστε σίγουροι ότι αυτό το έργο δεν θα γινόταν ποτέ» σχολίασε.

 Σε ό,τι αφορά το οδικό έργο σύνδεσης από τα Ιωάννινα έως την Κακαβιά, ο κ. Καραγιάννης έκανε λόγο για ένα έργο που «ικανοποιεί ένα αίτημα δεκαετιών και επί της ουσίας αποτελεί συνέχεια της Ιόνιας Οδού, από τα Ιωάννινα προς τα αλβανικά σύνορα, διασχίζοντας το νομό Ιωαννίνων. Είναι ο δυτικότερος άξονας της Εγνατίας Οδού και εντάσσεται στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της Χώρας».

 Όπως τόνισε ο Υφυπουργός Υποδομών «προβλέπονται 14 ανισόπεδοι κόμβοι και θα ξεκινά με τη σύνδεση με ανισόπεδο κόμβο στην Εγνατία Οδό».

 «Έχουμε εξασφαλισμένους τους πόρους από το ΕΣΠΑ και στόχος μας είναι εντός του έτους να υπογράψουμε τη σχετική σύμβαση για να ξεκινήσουν οι εργασίες» όπως έκανε γνωστό.

 Το τρίτο έργο αφορά τον Νέο Λιμένα Ηγουμενίτσας όπου «μετά από πολλά χρόνια, ολοκληρώνεται μέχρι τέλη του έτους και η Γ΄ Φάση» σημείωσε ο κ. Καραγιάννης, υπογραμμίζοντας ότι είναι «στρατηγικής σημασίας για την περιοχή, καθότι θα γίνει ένα πλήρες λιμάνι, δηλαδή και εμπορικό και επιβατικό».

 «Με δεδομένο ότι η Ηγουμενίτσα αποτελεί ένα από τα δύο βασικά λιμάνια που συνδέουν την Ελλάδα με την Ιταλία και την αναβάθμισή του ως εμπορευματικού κέντρου με την οδική σύνδεση της Εγνατίας και τον Ε65, θα υπάρξουν σημαντικές αναπτυξιακές προοπτικές για όλη την Ηγουμενίτσα, την Ήπειρο, αλλά και ολόκληρη τη χώρα» τόνισε ο Υφυπουργός Υποδομών.

 Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη «το ποσοστό υλοποίησης του έργου ανέρχεται στο 90% και εκτιμούμε ότι μέχρι τέλος του χρόνου το έργο θα έχει ολοκληρωθεί».

 Τα νέα οδικά έργα που δρομολογούνται

Συνεχίζοντας, ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε: «στην ουσιαστική δουλειά που γίνεται στην Ήπειρο και σε επίπεδο μελετών και έργων που θα μπουν ως στόχοι την επόμενη τετραετία». Συγκεκριμένα, έκανε λόγο για μία σειρά από οδικά έργα που δρομολογούνται και για τα οποία έχει ωριμάσει το μελετητικό αντικείμενο προκειμένου το επόμενο διάστημα να αναζητηθούν χρηματοδοτήσεις.

 Πρόκειται για τα:

 Καλπάκι – Κόνιτσα με προϋπολογισμό κατασκευής κοντά στα 30 εκατ. ευρώ.

Παράκαμψη Ηγουμενίτσας με προϋπολογισμό κατασκευής στα 35 εκατ. ευρώ, όπου αναμένεται η έκδοση περιβαλλοντικών όρων.

Όπως πρόσθεσε ο Υφυπουργός Υποδομών «προχωράμε και τις μελέτες για το Ηγουμενίτσα – Σαγιάδα – Μαυρομάτι με προϋπολογισμό κοντά στα 100 εκατ. ευρώ».

Αντιπλημμυρική θωράκιση, έργα ύδρευσης και κτιριακά

Σημαντικές είναι και οι παρεμβάσεις με αντιπλημμυρικά έργα, έργα ύδρευσης και κτιριακά, σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη.

 «Σε διαδικασία διαβούλευσης βρίσκεται η μελέτη για τα απαιτούμενα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας και διευθέτησης του ποταμού Αράχθου στο τμήμα από την πόλη της Άρτας και μέχρι την εκβολή του στον Αμβρακικό κόλπο», όπως επισήμανε.

 «Προχωρούμε το έργο του Αθαμανίου. Ήδη υπογράψαμε τη συμπληρωματική σύμβαση για την αντιμετώπιση των κατολισθήσεων στην παράκαμψη και στον οδικό άξονα. Μέχρι τέλος του 2023 θα παραδώσουμε το σύνολο του έργου και την παράκαμψη πριν την έναρξη του καλοκαιριού» υπογράμμισε.

 Σε ό, τι αφορά την ύδρευση, ο Υφυπουργός Υποδομών έκανε γνωστό ότι «εντός του έτους θα ξεκινήσουν και τα έργα για την ύδρευση των περιοχών στην Πρέβεζα, την Άρτα και τη Λευκάδα, προϋπολογισμού 140 εκατ. ευρώ. Ήδη έχουν κατατεθεί οι προσφορές και σήμερα βρισκόμαστε στο στάδιο ανάδειξης προσωρινού αναδόχου».

 Επίσης, πραγματοποιούνται και μια σειρά κτιριακών έργων.

 «Προχωράμε και πολλά κτιριακά έργα. Μέχρι στιγμής έχει ολοκληρωθεί το μεγαλύτερο ποσοστό του έργου, για την ανακαίνιση του παλαιού Πρωτοδικείου της Άρτας και παράλληλα, ολοκληρώνεται η Α’ Φάση του διαγωνισμού για το κτίριο ΠΕ.Κ.Ε.Π.Π., που αφορά την πολιτική προστασία».

 «Όλο αυτό το έργο, έχει τη σφραγίδα και τα χαρακτηριστικά μιας κυβέρνησης που έπραξε αυτό που όφειλε και σε σχέση με τις προεκλογικές της δεσμεύσεις και σε σχέση με το πώς αντιλαμβάνεται το καθήκον της απέναντι στους πολίτες. Με ορατά, συγκεκριμένα και μετρήσιμα αποτελέσματα. Και συνεχίσουμε με επιμονή και αποφασιστικότητα πάντα με το βλέμμα μας στραμμένο στις νέες γενεές και το καθήκον μας απέναντι σε αυτές» ανέφερε καταλήγοντας ο κ. Καραγιάννης.