Τις αµέσως επόµενες εβδοµάδες αναµένεται να ξεκαθαρίσει το τοπίο σχετικά µε την ακριβή επικοινωνιακή στρατηγική που θα ακολουθηθεί από Μαξίµου και Πειραιώς, αλλά και τα πρόσωπα που θα κληθούν να την εξυπηρετήσουν συστηµατικά και σε µεγαλύτερο βαθµό στον δρόµο προς τις εθνικές εκλογές της 21ης Μαΐου.

Πέραν του υπουργού Επικρατείας Ακη Σκέρτσου, το όνοµα του οποίου έχει ακουστεί εδώ και πολύ καιρό για τη θέση του εκπροσώπου του κυβερνώντος κόµµατος, σε ό,τι αφορά κυρίως τα ζητήµατα που αφορούν την ανάδειξη του κυβερνητικού έργου, καθώς και τις προτεραιότητες της επόµενης τετραετίας, δυναµικά στη σχετική εξίσωση φαίνεται να τοποθετείται εσχάτως και η υφυπουργός Τουρισµού, Σοφία Ζαχαράκη. Η ίδια είχε διατελέσει την περίοδο που η Ν.∆. βρισκόταν στην αξιωµατική αντιπολίτευση αναπληρώτρια εκπρόσωπος, αφήνοντας κατά κοινή οµολογία εξαιρετικές εντυπώσεις, οι οποίες αποτέλεσαν και το εφαλτήριο των εισηγήσεων για την ολική της επαναφορά σε κεντρικό ρόλο στη «γαλάζια» επικοινωνία.

Πρόκειται για µια περίπτωση η οποία, όπως γίνεται αντιληπτό, καλύπτει ένα σηµαντικό µέρος των προαπαιτουµένων για τη θέση αυτή, αφού αφενός η υφυπουργός µπορεί να απευθύνεται µε άνεση στο γυναικείο κοινό, είναι «µπαρουτοκαπνισµένη» στους διαξιφισµούς των τηλεοπτικών πάνελ και γνωρίζει τις βασικές παραµέτρους των κυβερνητικών πεπραγµένων, αφετέρου έχει σαφέστατα πιο ισχυρές εσωκοµµατικές αναφορές από τον Ακη Σκέρτσο του αυστηρού τεχνοκρατικού προφίλ. Αν τελικώς επιλεγεί από τον πρωθυπουργό να λειτουργήσει είτε συµπληρωµατικά είτε ακόµα πιο κεντρικά σε αυτό το πεδίο, θα επανεξεταστεί η υποψηφιότητά της στην Ανατολική Αττική, µε το ψηφοδέλτιο Επικρατείας της Ν.∆. να εισέρχεται δυναµικά στο πλέγµα των σεναρίων για το πολιτικό της µέλλον.

22

Μεγαλύτερος χώρος

Ωστόσο, παράλληλα µε το κυβερνητικό κοµµάτι, είναι πλέον πανθοµολογούµενο στους κόλπους της ηγεσίας της κυβέρνησης πως, ενόψει της ανάγκης για συσπείρωση του συνόλου της «γαλάζιας» βάσης, προκειµένου να επιτευχθεί ο στόχος της αυτοδυναµίας, θα πρέπει να δοθεί ακόµα µεγαλύτερος χώρος στην ανάπτυξη της αντίστοιχης ρητορικής.

Στο κάδρο των «µπροστινών» και η Αννα-Μισέλ Ασηµακοπούλου - Μαχητική παρουσία αναµένεται και από τον Νίκο Χαρδαλιά στην τελική ευθεία


Για τον λόγο αυτό, όπως είναι σε θέση να γνωρίζουν τα «Π», φαίνεται να έχει αποφασιστεί ήδη η περαιτέρω εµπλοκή του γραµµατέα της Ν.∆., Παύλου Μαρινάκη, στο πεδίο των ΜΜΕ, µε αύξηση των εµφανίσεων και των συνεντεύξεών του αλλά και θεσµοθέτηση της παρουσίας του σε τηλεοπτικά σχήµατα µε δύσκολους αντιπάλους από την πλευρά της αντιπολίτευσης. «Θα θυµίζει το µοντέλο του κοµµατικού πατριωτισµού του Λαλιώτη, το 2000, σε µια πιο σύγχρονη εκδοχή και προσαρµοσµένο στην πολιτική ταυτότητας της Ν.∆. του Μητσοτάκη», διαµηνύουν οι καλά γνωρίζοντες το σχετικό παρασκήνιο. Εξάλλου, εκτός του θετικού προσήµου σε ό,τι αφορά τις τηλεοπτικές του επιδόσεις για την υπεράσπιση των κυβερνητικών θέσεων και της σχετικής µαχητικότητας που επιδεικνύει, ο στενός πρωθυπουργικός πυρήνας θεωρεί ότι ο νεαρότερος γραµµατέας στην ιστορία του κυβερνώντος κόµµατος θα µπορεί να δώσει ισχυρό στίγµα στο εγχείρηµα προσέλκυσης νέων ψηφοφόρων, κάτι που αποτελεί κεντρική στόχευση για την κυβερνώσα παράταξη καθ’ όλη τη διάρκεια της τετραετίας και ακόµα περισσότερο µετά την τραγωδία των Τεµπών.

Ένα βήµα µπροστά

Την ίδια στιγµή, σε ένα δεύτερο επίπεδο, φαίνεται να επιστρατεύεται από τις Βρυξέλλες η ευρωβουλευτής της Ν.∆. και εκπρόσωπος Τύπου της «γαλάζιας» ευρωοµάδας, Αννα-Μισέλ Ασηµακοπούλου, προκειµένου να εισέλθει στο κάδρο των κυβερνητικών στελεχών και των κοµµατικών παραγόντων που θα βγουν ένα βήµα µπροστά στη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας, στο πλαίσιο της επικοινωνιακής τακτικής του επιτελείου της Κεντροδεξιάς. Αλλωστε, από τη µία χαίρει της εκτίµησης του Κυριάκου Μητσοτάκη για τον τρόπο µε τον οποίο λειτουργεί στα πεδία των πολιτικών αντιπαραθέσεων και, από την άλλη, επί πρωθυπουργίας Σαµαρά είχε αναλάβει την αποστολή της εκπροσώπησης της Ν.∆. σε µια πολύ δύσκολη συγκυρία. Σε αυτήν ακριβώς τη λογική της επικοινωνιακής πανστρατιάς των κατάλληλων «γαλάζιων» για την επίτευξη των προεκλογικών επιδιώξεων της κυβέρνησης αναµένεται να µπει γερά στο παιχνίδι µετά το Πάσχα και ο συντονιστής του εκλογικού Αγώνα της Ν.∆., Νίκος Χαρδαλιάς, ο οποίος επίσης χαίρει υψηλής δηµοφιλίας στο εσωκοµµατικό κοινό, ενώ θα επιχειρηθεί να αξιοποιηθεί η γενικότερη αναγνωρισιµότητα που εξασφάλισε κατά την περίοδο της πανδηµίας του κορονοϊού, ιδιαίτερα στην επιτυχηµένη από πλευράς διαχείρισης πρώτη φάση της.

*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Παραπολιτικά 1/4/23