Στη Βουλή είναι στραμμένα τα βλέμματα ενόψει της αυριανής συνεδρίασης της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Στο επίκεντρο της συνεδρίασης αναμένεται να βρεθούν οι καθυστερήσεις στην υλοποίηση της «αμαρτωλής» σύμβασης «717» και οι πολιτικές ευθύνες.

«Παρών» στη συνεδρίαση θα είναι και ο πρώην υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ο οποίος αναμένεται να δώσει και τις απαντήσεις μετά την τραγωδία, στην πρώτη του δημόσια τοπόθέτηση. Ο πρώην υπουργός αναμένεται να περάσει το «κατώφλι» της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής στις 10:00 το πρωί, όπου αναμένεται να απαντήσει θεσμικά σε όσα του κατολογίζονται.

Υπενθυμίζεται ότι ο πρώην υπουργός έθεσε ευατόν στη διάθεση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας, ενημερώνοντας σχετικά τον πρόεδρο της Βουλής, Κώστα Τασούλα. Ειδικότερα, σε τηλεφωνική επικοινωνία με τον πρόεδρο της Βουλής τονίζει ότι είναι στη διάθεση της επιτροπής που αναμένεται να συνεδριάσει αύριο Δευτέρα. 

Οσον αφορά την τοποθέτηση του κ. Καραμανλή, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα απαντήσει στο τι έγινε γύρω από τη σύμβαση «717», τι έγινε και τι δεν έγινε για την τηλεδιοίκηση, τι έγινε με τις συμβάσεις με την Hellenic Train.

Παράλληλα, ο πρώην υπουργός θα δώσει απαντήσεις σε όσα υποστηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ, τα οποία «δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα». Ειδικότερα, ο κ. Καραμανλής αναμένεται να απαντήσει με στοιχεία, που αφορούν τις συμβάσεις, τα έγγραφα, τις υπογραφές και τις χρονολογίες για τις παρατάσεις των έργων προκειμένου να αναδείξει τι έκανε ο ίδιος και τι δεν έγινε τα προηγούμενα χρόνια στον ελληνικό σιδηρόδρομο.

Ο Κώστας Καραμανλής, σχολιάζοντας και το πώς τοποθετείται ο ΣΥΡΙΖΑ στην όλη συζήτηση, λέει σε συνεργάτες του: «Παρακολουθώ τον προκλητικό τρόπο, με τον οποίο ο ΣΥΡΙΖΑ τοποθετείται στην υπόθεση και εργαλειοποιεί την τραγωδία των Τεμπών. Και είναι τουλάχιστον παράλογο να μη λογοδοτούν εκείνοι που καθυστέρησαν 4,5 χρόνια, αλλά να εγκαλούν εκείνους που ξεμπλόκαραν και εντός ολίγων μηνών θα παραδώσουν το έργο».

Στην προηγούμενη συνεδρίαση της Επιτροπής ο αρμόδιος υπουργός Γιώργος Γεραπετρίτης απέδωσε την τραγωδία στα Τέμπη στους λανθασμένους χειρισμούς και τις κάκιστες επιλογές του σταθμάρχη. 

Όπως σημείωσε ο κ. Γεραπετρίτης, «την κρίσιμη νύχτα που συνέβη αυτό, πέρα από το γεγονός ότι είχαν προβλεφθεί οι δύο σταθμάρχες που, δυστυχώς, δεν βρίσκονταν στη θέση τους την κρίσιμη ώρα, εκείνο το οποίο συνέβη είναι ότι, το κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας, λειτουργούσε απολύτως».

Παράλληλα, ο κ. Γεραπετρίτης μίλησε για την εικόνα που συνάντησε στον πύργο ελέγχου του σταθμού της Λάρισας, τον οποίο επισκέφθηκε μετά το τραγικό δυστύχημα.


Δικλείδες ασφαλείας υπήρχαν

«Άρα, όταν αναφερόμαστε ότι δεν υπήρχαν δικλείδες, εκεί θα ήθελα να είμαστε λίγο πιο προσεκτικοί. Δικλείδες υπήρχαν. Δεν ήταν σε ένα τυφλό σημείο. Δεν ήταν τυφλό το σημείο. Προσέξτε! Εν προκειμένω, οι ασφαλιστικές δικλείδες του συστήματος για το ανθρώπινο λάθος – πέρα από το γεγονός ότι είχαν τοποθετηθεί οι δύο σταθμάρχες, που δεν ξέρω πώς βρέθηκε να μην υπάρχουν, εν τέλει – ήταν η υποχρέωση αυτόματης χάραξης, που θα είχε προλάβει το κακό, ήταν η χειροκίνητη τοποθέτηση των κλειδιών, που κι εκεί εσφαλμένως δεν έγινε έλεγχος επιτόπιος όταν πέρασε η αμαξοστοιχία, όπως θα έπρεπε να γίνει, για να διαπιστωθεί ότι είναι στην κάθοδο και όχι στην άνοδο και η υποχρέωση που υπήρχε για να βρίσκεσαι στον πίνακα τηλεδιοίκησης και να δεις ότι το τρένο πηγαίνει στην ανάποδη κατεύθυνση για 10 λεπτά. Δέκα λεπτά μετά την αποχώρηση από τη Λάρισα, ο πίνακας έδειχνε κίνηση στην αντίθετη τροχιά. Όλα αυτά είναι σοβαρές δικλείδες ασφαλείας. Μην το υποτιμάτε. Δεν είναι ότι δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση» πρόσθεσε ο κ. Γεραπετρίτης.

Πυρά κατά ΣΥΡΙΖΑ

Επίσης ο κ. Γεραπετρίτης εξαπέλυσε επίθεση κατά της αξιωματικής αντιπολίτευσης, υπογραμμίζοντας ότι λέει ψέματα για τα όσα είχαν γίνει στον ΟΣΕ κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.

Ο υπουργός Επικρατείας κατέθεσε στα πρακτικά της Επιτροπής στοιχεία και έγγραφα που διαψεύδουν τα περί παράδοσης του 68% του έργου και αποδεικνύουν ότι το 2016 παραδόθηκε το 32,69% εκ του οποίου το 15% χρειάστηκε να φτιαχτεί ξανά μετά το 2019.