«Με τις αποφάσεις που πήρε η κυβέρνηση, άνοιξε μια νέα εποχή για την εθνική άμυνα και τις Ένοπλες Δυνάμεις (ΕΔ). Οι ΕΔ με αυτά τα συστήματα, αυτές τις προοπτικές και αυτό το αξιόμαχο, το εκπαιδευμένο προσωπικό με την αίσθηση του καθήκοντος, αξίζουν να υποστηρίζονται και από μια ανταγωνιστική και ικανή να τις υποστηρίξει εγχώρια αμυντική βιομηχανία. Έχουμε την ευθύνη να δημιουργήσουμε αυτές τις συνθήκες», τόνισε, μεταξύ άλλων, ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης Νικόλαος Παναγιωτόπουλος, μιλώντας στη διάρκεια του «33ου Ελληνικού Οικονομικού Φόρουμ» με θέμα: «Η αναγέννηση της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας» (Συντονιστής ο δημοσιογράφος Στ.Ιωαννίδης).

Ο ίδιος, αφού χαρακτήρισε την παρούσα χρονική συγκυρία ως «ιστορικής τάξεως ευκαιρία» υπογράμμισε ότι υπάρχουν δύο θεμελιώδεις λόγοι «για να εντείνουμε τις προσπάθειες για ανάταξη εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας». Και πρόσθεσε: «Ο πρώτος λόγος είναι ότι μια χώρα με αξιόμαχες Ένοπλες Δυνάμεις όπως η Ελλάδα του σήμερα, υποχρεούται να στηρίζεται σε μια εξωστρεφή αμυντική βιομηχανία. Και ο δεύτερος λόγος, ανέφερε, είναι λόγω της συγκυρίας, καθώς «η Ευρώπη αποφασίζει συντεταγμένα να επενδύσει τεράστια ποσά στην άμυνα». Επισήμανε δε ότι υπάρχει «μεγαλύτερη ανάγκη συντονισμού των αμυντικών βιομηχανιών» αλλά και απεξάρτηση από ρωσικά συστήματα επομένως και υποστήριξη της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας στα νέα συστήματα. Αυτό το πλαίσιο, είπε, έχει πολλές ευκαιρίες για την αμυντική βιομηχανία, τόνισε χαρακτηριστικώς.

Αναφορικώς με το πρόγραμμα αποκτήσεως των τριών φρεγατών FDI-HN, τύπου “Belh@rra”, κλάσεως «Κίμων», ο ΥΕΘΑ επισήμανε ότι για την πρώτη φρεγάτα υπάρχει ελληνική συμμετοχή με 12 συμβάσεις, ενώ για το πρόγραμμα των κορβετών του Πολεμικού Ναυτικού, σημείωσε ότι κάποιες κορβέτες θα ναυπηγηθούν σε ελληνικό ναυπηγείο, κάτι που άλλωστε, αποτελεί «στοιχείο των προτάσεων, και των Ιταλών, και των Γάλλων».

Αναφορικώς με το ευρωπαϊκό αμυντικό ταμείο, ο Υπουργό τόνισε ότι «είχαμε 5 προγράμματα έρευνας και τεχνολογίας το 2019…ενώ το 2022 έχουμε 44 προγράμματα, χρηματοδοτημένα στο συντριπτικό τους ποσοστό από ευρωπαϊκά κονδύλια».

Για την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ), ο Ν.Παναγιωτόπουλος επισήμανε ότι αποτελεί για την Ελλάδα ένα πολύτιμο και απαραίτητο στοιχείο ενώ έχει αποδείξει ότι «μπορεί να ανταπεξέλθει, είτε σε προγράμματα για την Πολεμική Αεροπορία, είτε και σε προγράμματα συνεργασίας κατασκευής κομματιών για λογαριασμό της Lockheed Martin». Και πρόσθεσε: «Είναι στρατηγική προτεραιότητα να υπάρχει μια λειτουργική παραγωγική αποτελεσματική και εξωστρεφής ΕΑΒ».

Ο πρόεδρος της Ενώσεως Ελληνικών Εταιρειών Αεροδιαστημικής Ασφάλειας και Άμυνας Νικόλαος Παπάτσας, στη δική του παρέμβαση τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι είναι σημαντικά να δούμε τα διδάγματα του παρελθόντος, ζητώντας παράλληλα να υπάρχει συγκεκριμένη πολιτική να στηρίξουμε τις βιομηχανικές συνεργασίες». Και πρόσθεσε: «Οι περισσότερες μικρές και μεσαίες χώρες στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όπως η Δανία, η Φινλανδία, η Τσεχία, απαιτούν βιομηχανικές συνεργασίες. Και οι υπόλοιπες, οι μεγαλύτερες χώρες, απαιτούν να συμμετέχουν και αυτές στην πώληση του οπλικού συστήματος». Ο ίδιος, αναφερόμενος στο μέλλον, υποστήριξε ότι υπάρχουν πολύ σημαντικά προγράμματα όπως τα μαχητικά αεροσκάφη F35 και Rafale και οι φρεγάτες FDI, «όλες άριστες επιλογές από την κυβέρνηση», όπως τόνισε χαρακτηριστικώς, ενώ έπονται «οι κορβέτες, τα πυραυλικά συστήματα και στρατιωτικά οχήματα». Κατέληξε δε λέγων ότι η «Η κυβέρνηση πρέπει με θεσμικές ενέργειες να στηρίξει αυτή τη προσέγγιση. Και τη συμμετοχή μας στη νέα κοινή ευρωπαϊκή προσέγγιση».