«Όσα ισχυρίζεται ο κ. Λυμπερόπουλος του ΣΑΤΑ δεν ισχύουν», δήλωσε στα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ 90,1 FM και στην εκπομπή «Secret» με τον Παναγιώτη Τζένο ο υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλης Παπαδόπουλος.

Ακόμη, τόνισε πως βρίσκεται σε συνεργασία με την ομοσπονδία των ταξί και τον ΣΑΤΑ, ανέφερε πως τα ταξί στηρίχθηκαν και σημείωσε ότι στον νέο νόμο μπαίνουν πολλές διοικητικές πράξεις.

Ερωτηθείς για το μεταφορικό έργο, παραδέχθηκε ότι υπάρχουν παράνομοι και η κυβέρνηση στηρίζει τους νόμιμους, οι οποίοι φορολογούνται.

Σημείωσε πως πρόθεση του υπουργείου είναι να υπάρχει μεταφορικό μέσο που θα είναι σε εναρμόνιση με τους νόμους του κράτους.

Σε ό,τι αφορά τον νέο ΚΟΚ που προωθείται, είπε πως αλλάζει κυρίως τα πρόστιμα και επιθυμία είναι να είναι πιο δίκαιος και πιο αυστηρός.

Σημείωσε δε, πως με τον νέο ΚΟΚ απενοχοποιείται το αυτοκίνητο.



Η συνέντευξη

Ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κος Μιχάλης Παπαδόπουλος είπε στην εκπομπή «Secret» με τον δημοσιογράφο Παναγιώτη Τζένο:

Αναφορικά με τις καταγγελίες του κ. Λυμπερόπουλου για τη διαγραφή προστίμων μετά από παρέμβαση του κ. Παπαδόπουλου, σημείωσε: «Αυτό είναι ψευδές, ας μας πει έναν άνθρωπο από την Τροχαία ο οποίος δέχτηκε παρέμβαση από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ή απ’ εμένα προσωπικά. Δεν ισχύει! Δεν έχω διάθεση να παρακολουθήσω τον κατήφορο του κ. Λυμπερόπουλου σε μια προεκλογική περίοδο γιατί το συνηθίζει άλλωστε. Στην πολιτική όλοι έχουμε ζυγιστεί και ο καθένας ξέρει το πως λειτουργούμε και ποιες είναι οι αξίες, οι αρχές μας και τα δεδομένα που έχουμε. Ο κ. Λυμπερόπουλος εκπροσωπεί το ΣΑΤΑ σε ένα βαθμό, αυτά τα οποία έχουν ειπωθεί δεν ισχύουν σε καμία περίπτωση. Με το καθεστώς ανομίας και το υπουργειο Υποδομών και Μεταφορών είναι απέναντι και μας ενδιαφέρει να μην υπάρχει υποκλοπή μεταφορικού έργου, να υπάρχει μια σοβαρότητα. Άλλωστε η σημερινή κυβέρνηση, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ο υπουργός ο κ. Καραμανλής και ο ομιλών έχουμε δείξει έμπρακτα το ενδιαφέρον μας για τα ταξί επομένως τα συνδικαλιστικά τερτίπια ή άλλες διαφωνίες δεν αφορούν εμάς, αφορούν τον κλάδο στον οποίο δεν θέλουμε να παρέμβουμε κιόλας. Είμαστε σε άριστη συνεργασία και πολύ τακτική επικοινωνία με την Ομοσπονδία των ταξί και με το ΣΑΤΑ. Τους έχω δεχτεί πάρα πολλές φορές κι έχουμε κουβεντιάσει τα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζουν. Προσπαθήσαμε με κάθε τρόπο να στηρίξουμε τα ταξί, στον καινούργιο νόμο που κατεβαίνουμε βάζουμε και πολλές διοικητικές πράξεις οι οποίες είναι σε εκκρεμότητα να τις λύσουμε. Την ταυτότητα των οδηγών ταξί, ενισχύθηκαν τα ταξί με 200€ από το υπουργείο Οικονομικών, κάναμε ένα πάγιο αίτημά τους με ένα πιλοτικό πρόγραμμα που ξεκινήσαμε για το Νότιο Αιγαίο με τα 9θέσια ταξί το οποίο τώρα θα επεκταθεί σε όλη την Ελλάδα γιατί το ζητούν εδώ και πολλά χρόνια και η Ομοσπονδία και τα Σωματεία των ταξί βέβαια θα επιλέξει το κάθε σωματείο αν θα το πάρει ή όχι. Δεν έχω καμία διάθεση και λογική να μπω σε αντιπαράθεση με τον κ. Λυμπερόπουλο απλώς λεω δυνατά ότι αυτά τα οποία λέει δεν ισχύουν».

Ερωτηθείς αν είναι ικανοποιημένος από τον τρόπο που λειτουργεί η ιδιωτική αγορά στο κομμάτι των μεταφορών και πιστεύει ότι ο νόμος βάζει τις δικλείδες ώστε να λειτουργούν όλα με κανόνες, είπε: «Υπάρχει ο νόμος και η απόλυτη νομιμότητα για αυτούς που λειτουργούν νόμιμα δηλαδή για αυτούς που μπαίνουν στην πλατφόρμα του υπουργείου Μεταφορών, για αυτούς που έχουνε voucher, για αυτούς που τηρούν τις διαδικασίες. Αυτοί είναι η πλειοψηφία, βεβαίως υπάρχουν και οι παράνομοι όπως υπάρχουν σε όλα τα επαγγέλματα, στο μεταφορικό έργο θεωρώ ότι είναι λίγο παραπάνω αλλά αυτό ειναι δουλειά ελέγχου από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Εμείς στηρίζουμε τους νόμιμους είτε είναι ταξί είτε είναι ΙΧ 9θέσια με οδηγό, οι παράνομοι είναι απέναντί μας και τους διώκουμε με κάθε τρόπο».

ΔΗΜ: Φορολογούνται όλες αυτές οι δραστηριότητες στην Ελλάδα ή τα χρήματα και η προμήθεια πηγαίνει στο εξωτερικό;

Μ.ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ: «Οι νόμιμοι που δουλεύουνε νόμιμα φορολογούνται στην Ελλάδα, τώρα αν υπάρχουν κάποιοι που κατά καιρούς έχουμε βρει και εμείς και τους έχουμε καταγγείλει στο υπουργείο Οικονομικών και στην ΑΑΔΕ γιατί αυτό είναι θέμα του υπουργείου Οικονομικών εμείς έχουμε υποχρέωση όμως και να το καυτηριάζουμε και όταν το εντοπίζουμε να το καταγγέλλουμε γιατί η δική μας πρόθεση είναι να υπάρχει ένα μεταφορικό έργο το οποίο θα είναι σε απόλυτη εναρμόνιση με τους νόμους που έχει το ελληνικό κράτος».

«Ο νόμος Σπίρτζη ο οποίος είναι ανεφάρμοστος για τους διαμεσολαβητές οι οποίοι παίζουν τέτοιο ρόλο μεταξύ κάποιων και κάνουν τριγωνικές κλήσεις ή κρατήσεις αυτοκινήτων στον καινούργιο νόμο που έχουμε τώρα θα το αλλάξουμε. Δεν μπορούμε να απαγορεύσουμε τη χρήση των νομίμων επιβατικών, αυτά που είναι ΙΧ με οδηγό, αυτό είναι κάτι που ισχύει σε όλο τον κόσμο που έχουν νόμιμα τα τιμολόγια τους , που αποδίδουν ΦΠΑ στην Ελλάδα» είπε ακόμη ο υφυπουργός.

Αναφορικά με το νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ο κ. Παπαδόπουλος, είπε: «Ο νέος ΚΟΚ που προωθούμε αλλάζει κυρίως τα πρόστιμα, ο ΚΟΚ έχει να αλλάξει από το 2007. Θέλουμε να είναι πιο δίκαιος, πιο αποτελεσματικός που αφορά τη σημερινή πραγματικότητα, αλλά ταυτόχρονα και πιο αυστηρός. Το βασικό βέβαια είναι να πείσουμε τον κόσμο να αλλάξει κουλτούρα έτσι λοιπον στη διυπουργική επιτροπή που συνδυάζει και τον ΚΟΚ προσπαθούμε το κάθε υπουργείο που συμμετέχει να αναπτύξουμε δράσεις τέτοιες που να αλλάξουμε την κουλτούρα στους συμπολίτες μας. Ο ΚΟΚ απενοχοποιεί τ’ αυτοκίνητο γιατί δεν φταίει το αυτοκίνητο ή η οικογένεια που χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο αν ένα μέλος είναι εγκληματικά απαράδεκτος σαν οδηγός ή αν ένας οδηγός που δουλεύει σε μια εταιρεία στερεί από την εταιρεία με την αφαίρεση των πινακίδων το αυτοκίνητο από την εταιρεία. Απενοχοποιούμε το αυτοκίνητο γιατί δεν φταίει σε τίποτα αν κάποιος οδηγεί ως ηλίθιος άρα εμείς θέλουμε να δυσκολέψουμε και να τιμωρήσουμε αυτούς που το κάνουν αυτό απενοχοποιώντας το αυτοκίνητο. Διαμορφώνεται ένας ΚΟΚ που αντιστοιχεί την ελληνική πραγματικότητα του σήμερα».

«Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και ο υπουργός έχει κάνει ένα πολύ μεγάλο έργο όσον αφορά το θέμα των υποδομών των δρόμων. Οι δρόμοι στην Ελλάδα έχουν βελτιωθεί κατά εκπληκτικό τρόπο και το πρόγραμμα το οποίο συνεχίσει θα τους βελτιώσει ακόμη περισσότερο. Άρα το ένα κομμάτι των υποδομών είναι σε άριστη κατάσταση, το δεύτερο κομμάτι της οδήγησης και της συμπεριφοράς... είναι θέμα κουλτούρας που πρέπει να διαμορφώσουμε» ανέφερε.