Επίσκεψη σε περιοχές της Αιτωλοακαρνανίας, της Πρέβεζας και της Θεσπρωτίας πραγματοποιεί σήμερα ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο πρωθυπουργός μίλησε στην εκδήλωση για την παράδοση της παράκαμψης Αμφιλοχίας στον αυτοκινητόδρομο της Αμβρακίας Οδού που συνδέει την Ιόνια Οδό με το Άκτιο και τη Λευκάδα.

«Μετά από πάρα πολλά χρόνια θα εγκαινιάσουμε την παράκαμψη της Αμφιλοχίας, η οποία σήμερα θα δοθεί στην κυκλοφορία για να μπορέσετε να γλιτώσετε τουλάχιστον 25 λεπτά, όσοι μετακινείστε από την Ιόνια προς την Βόνιτσα, την Πρέβεζα, προς την Πάλερο, προς την Λευκάδα, ένα από τα πολλά σημαντικά αναπτυξιακά έργα, που γίνονται σε μία Ελλάδα, που αλλάζει», δήλωσε ο πρωθυπουργός από την Αιτωλοακαρνανία, πρώτο σταθμό της σημερινής περιοδείας του σε νομούς της Δυτικής Ελλάδος.

«Θέλω να σας δώσω την προσωπική μου διαβεβαίωση ότι θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε με ακόμη μεγαλύτερο ζήλο, με ακόμη μεγαλύτερη ενέργεια μέχρι το τέλος της τετραετίας για να στηρίξουμε τους πολίτες, να στηρίξουμε την ελληνική περιφέρεια, να υλοποιήσουμε στο ακέραιο το πρόγραμμα μας και παρά τις πολύ μεγάλες δυσκολίες, που μας έτυχαν να θέσουμε στην κρίση του ελληνικού λαού στο τέλος της τετραετίας ένα πλήρες κυβερνητικό έργο, που θα μας επιτρέψει και πάλι να διεκδικήσουμε την εμπιστοσύνη των Ελλήνων», συμπλήρωσε.

«Σήμερα είναι μια στιγμή από τις πολλές που θα έρθουν στο άμεσο μέλλον και τα επόμενα χρόνια γιατί θα έχει θετικό αντίκτυπο στην ζωή των ανθρώπων», είπε ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, ο οποίος μίλησε επίσης στη συγκεκριμένη εκδήλωση.

Επισήμανε ότι τα μεγάλα έργα γίνονται για τις επόμενες γενιές και όχι για τις επόμενες εκλογές.

Ο κ. Καραγιάννης, περιγράφοντας όσα προηγήθηκαν, είπε ότι έπρεπε να λυθεί ένα κουβάρι δικαστικών διενέξεων και πως λήφθηκαν άμεσα μέσα και αποφάσεις για να προχωρήσει το έργο.

Αυτό που δεν άλλαξε ποτέ, σημείωσε, ήταν η δέσμευση για έγκαιρη παράδοση του έργου 19 μήνες μετά. Σήμερα παραδίδονται τα πρώτα 17 χιλιόμετρα του έργου και μάλιστα νωρίτερα από ότι είχε προβλεφθεί.

Με το κομμάτι αυτό εξοικονομούνται 20 με 25 λεπτά μετακίνησης και μειώνεται η απόσταση κατά 7 χιλιόμετρα με προφανή οφέλη και μείωση της κατανάλωσης καυσίμων.

Τέλος, όπως δήλωσε, έτσι εκτρέπεται η βαριά κυκλοφορία εκτός των αστικών περιοχών, ενώ για το θέμα της οδικής ασφάλειας σημείωσε ότι κάθε χρόνο γίνονται 150 τροχαία με μέσο όρο 120 τραυματίες και 3 νεκρούς.

«Αυτό πρέπει να σταματήσει», τόνισε.


Ολόκληρη η ομιλία του Πρωθυπουργού

Κυρία και κύριοι Υπουργοί, κύριοι Περιφερειάρχες, Σεβασμιότατοι, κύριοι Δήμαρχοι, συνάδελφοι στο Κοινοβούλιο, εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, αγαπητέ κ. Μυτιληναίε, όταν μιλάς τελευταίος διαπιστώνεις ότι όλα όσα είχες γράψει έχουν ήδη ειπωθεί, οπότε επιτρέψτε μου να μιλήσω από στήθους, συνοψίζοντας κάποιες σκέψεις για τη σημασία του έργου το οποίο παραδίδουμε σήμερα.

Ξέρετε, η αξιοπιστία και οι σχέσεις εμπιστοσύνης στην πολιτική χτίζονται στη συνέπεια μεταξύ λόγων και έργων και η κυβέρνησή μας έχει πάντα προτάξει αυτή τη “Συμφωνία Αλήθειας” στο επίκεντρο του πολιτικού αλλά και του προγραμματικού μας λόγου.

Ο Υπουργός είχε απόλυτο δίκιο όταν αναφέρθηκε στις πολύ μεγάλες εκκρεμότητες τις οποίες κληρονόμησε η κυβέρνησή μας όταν μας εμπιστεύτηκε ο ελληνικός λαός, τον Ιούλιο του 2019.

Μια σειρά από έργα τα οποία ήταν τελματωμένα, βαλτωμένα στα γρανάζια της εθνικής και της ευρωπαϊκής γραφειοκρατίας, τα οποία με πολύ μεγάλη υπομονή και επιμονή το Υπουργείο Υποδομών, ο Υπουργός, ο Υφυπουργός, οι Γενικοί Γραμματείς, ξέμπλεξαν έτσι ώστε να είμαστε σήμερα στο ευχάριστο σημείο να έχουμε μετακινηθεί από τις μακέτες και τα σχέδια, στις παραδόσεις έργων τα οποία αλλάζουν τις ζωές των Ελλήνων πολιτών σε όλη την ελληνική επικράτεια.

Το έργο το οποίο παραδίδουμε σήμερα είναι εξαιρετικά σημαντικό, αγαπητέ Νεκτάριε, αγαπητέ Δήμαρχε, για όλη τη δυτική Ελλάδα αλλά ειδικά για την περιοχή εδώ της Αιτωλοακαρνανίας, για την Αμφιλοχία. Μιλούσα με τον Δήμαρχο της Αμφιλοχίας και μου περιέγραφε την αφόρητη κατάσταση η οποία επικρατεί στην πόλη, η οποία πρακτικά καθίσταται αδιάβατη το καλοκαίρι από όλα τα οχήματα, τα φορτηγά τα οποία περνούν με κατεύθυνση προς την Πρέβεζα, προς τη Βόνιτσα, προς την Πάλαιρο, προς την Λευκάδα.
Το πρόβλημα αυτό πια λύνεται και λύνεται οριστικά με τα 17 χιλιόμετρα της Παράκαμψης της Αμφιλοχίας τα οποία παραδίδουμε από σήμερα κιόλας στην κυκλοφορία.

Και αποτελούν, φυσικά, μόνο το πρώτο τμήμα ενός έργου που θα ολοκληρωθεί εντός του 2023 και ελπίζουμε, αγαπητέ Βαγγέλη, να επιδείξει η εταιρεία ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ την ίδια ταχύτητα και αποτελεσματικότητα και όλο το έργο να παραδοθεί και αυτό νωρίτερα από ό,τι είχαμε σχεδιάσει. Γιατί πράγματι είναι ασυνήθιστο να παραδίδεται ένα έργο πέντε μήνες νωρίτερα από τη συμβατική υποχρέωση του αναδόχου, αλλά καθώς ερχόμουν είδα ένα πολύ ζωντανό εργοτάξιο στο ενδιάμεσο τμήμα το οποίο απομένει για να ολοκληρωθεί όλο το έργο και είμαι συγκρατημένα αισιόδοξος ότι θα μπορέσουμε να επιδείξουμε την ίδια αποτελεσματικότητα και στην ολοκλήρωση αυτού του έργου.

Θέλω με την ευκαιρία αυτή να τονίσω ότι η χώρα διαθέτει ένα εξαιρετικό ανθρώπινο δυναμικό στον κατασκευαστικό τομέα και έχει τη δυνατότητα να παραδίδει έργα σύγχρονα, φιλικά προς το περιβάλλον και οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρίες να μην διακρίνονται μόνο στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό για την ποιότητά τους και την ανταγωνιστικότητά τους.

Η σημασία, λοιπόν, του έργου αυτού νομίζω ότι είναι αυτονόητη για όλη την ευρύτερη περιοχή, σωστά αναφέρθηκε ότι συνδέονται ουσιαστικά τρεις περιφέρειες: τα Ιόνια Νησιά, η Λευκάδα, η δυτική Ελλάδα και η Ήπειρος με ένα έργο το οποίο θα δώσει μια νέα πνοή στη Λευκάδα, στην Πρέβεζα, σε όλη την Αιτωλοακαρνανία, το βόρειο τμήμα της Αιτωλοακαρνανίας. Και πραγματικά είναι ένα έργο το οποίο έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί εδώ και πολύ καιρό και χαιρόμαστε που η δική μας η κυβέρνηση καταφέρνει και το παραδίδει στους πολίτες, αλλά και στους επισκέπτες εντός των χρονοδιαγραμμάτων τα οποία είχαμε συμφωνήσει.

Εκτός από τα οικονομικά οφέλη του έργου, τα οποία είναι απολύτως προφανή, θέλω να σταθώ και εγώ σε μία διάσταση στην οποία δεν αποδίδουμε αρκετά μεγάλη σημασία, και αυτή είναι η διάσταση της οδικής ασφάλειας. Τα περισσότερα ατυχήματα στην πατρίδα μας και τα πιο θανατηφόρα γίνονται κατά κανόνα στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, σε δρόμους όπως αυτός, που ελπίζουμε ο δρόμος αυτός σε ένα βαθμό να υποκαταστήσει την κίνηση. Δεν γίνονται στους σύγχρονους αυτοκινητόδρομους, για λόγους που νομίζω ότι είναι απολύτως εύλογοι.

Και καθώς έχουμε προτάξει την οδική ασφάλεια ως κεντρικό πυλώνα της πολιτικής μας, οι ασφαλείς σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι αποτελούν ένα μόνο πλαίσιο αυτής της πολιτικής και αυτός ο δρόμος είναι βέβαιο ότι θα μειώσει σημαντικά τα τροχαία ατυχήματα στην ευρύτερη περιοχή και νομίζω ότι στη μνήμη όλων των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους σε αυτό το παλιό οδικό δίκτυο, πρέπει να αισθανόμαστε σήμερα μία σχετική ικανοποίηση.

Ο δρόμος αυτός, όμως, είναι ένα μόνο από τα μεγάλα έργα τα οποία γίνονται στη δυτική Ελλάδα. Το Πάτρα - Πύργος αποτελούσε και αυτό ένα έργο κολλημένο όχι απλά στα γρανάζια της γραφειοκρατίας, αλλά -τολμώ να πω- ένα έργο το οποίο είχε υποταγεί στις ορέξεις της διαπλοκής της προηγούμενης κυβέρνησης.

Έγινε πολύ μεγάλη προσπάθεια για να μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε τις σχετικές Ευρωπαϊκές εγκρίσεις, ώστε το έργο αυτό να προχωρήσει. Και χωρίς να θέλουμε να ευλογήσουμε τα γένια μας, εάν η ελληνική κυβέρνηση δεν είχε καταφέρει να κερδίσει, συνολικά, ευρωπαϊκή αξιοπιστία στις Βρυξέλλες, είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν το έργο
Πάτρα – Πύργος θα ξεκινούσε.

Ξεκίνησε όμως με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, και σε λιγότερο από 36 μήνες επιτέλους το έργο αυτό θα έχει ολοκληρωθεί. Το σημαντικότερο οδικό έργο στην ευρύτερη περιοχή της Βόρειας Πελοποννήσου.

Και το ίδιο ισχύει βέβαια για μια σειρά από άλλα έργα με σημαντικότερο, εμβληματικότερο και ένα έργο στο οποίο προσωπικά εγώ έχω πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, αναφέρομαι στο Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης. Μόλις πριν από δύο μέρες εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για το κύριο τμήμα του έργου από τα Χανιά ως το Ηράκλειο και τα υπόλοιπα τμήματα προχωρούν και αυτά με πολύ μεγάλη ταχύτητα, εχουμε αναδόχους. Θα έχουμε ενεργό εργοτάξιο πριν το τέλος του έτους, γιατί θα γίνει και αυτός ο δρόμος εντός των επόμενων ετών πραγματικότητα, ώστε να μπορέσουμε επιτέλους να συμπληρώσουμε το «πάνελ» των μεγάλων οδικών αρτηριών, που θα κάνουν τη χώρα μας μία σύγχρονη, ανταγωνιστική ευρωπαϊκή χώρα.

Κλείνω, εκφράζοντας τις ευχαριστίες μου σε όλους όσοι εργάστηκαν για την ολοκλήρωση αυτού του έργου, τις υπηρεσίες του Υπουργείου, την εταιρεία, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, η οποία κι αυτή το στήριξε με πολύ μεγάλη θέρμη.

Και να επαναλάβω αυτό το οποίο είπα στην αρχή της παρέμβασής μου: θέλουμε να κρινόμαστε για τα έργα μας και όχι για τα λόγια μας. Και καθώς η κυβέρνηση πια εισέρχεται στον τέταρτο και τελευταίο χρόνο της κυβερνητικής της θητείας, το αποτύπωμα των παρεμβάσεών μας, ειδικά στον τομέα των έργων, είναι αισθητό σε ολόκληρη την Ελλάδα.

Από τα μεγάλα έργα υποδομής, τους μεγάλους οδικούς άξονες, τα μεγάλα αρδευτικά και υδρευτικά έργα τα οποία γίνονται, μέχρι μικρότερα έργα σε επίπεδο Περιφερειών, σε επίπεδο τοπικό, το Πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» έχει δώσει μια μεγάλη χρηματοδοτική ανάσα στους Δήμους ολόκληρης της χώρας να προχωρήσουν σε σημαντικά έργα τοπικής εμβέλειας. Η Ελλάδα αλλάζει. Και αλλάζει γρήγορα και αλλάζει προς το καλύτερο, γίνεται μια σύγχρονη ευρωπαϊκή χώρα, με μεγάλο αναπτυξιακό δυναμικό, η οποία μπορεί και ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία.

Παρά τις πολύ μεγάλες δυσκολίες που ατενίζουμε, παραμένουμε συνεπείς στην ολοκλήρωση των προγραμματικών μας δεσμεύσεων, ώστε στο τέλος της τετραετίας να μπορέσουμε να διεκδικήσουμε με αυτοπεποίθηση και πάλι την εμπιστοσύνη του ελληνικού λαού για να συνεχίσουμε το έργο μας.

Καλοτάξιδος να είναι ο καινούργιος δρόμος και εύχομαι σε ακόμα περισσότερα σημαντικά εγκαίνια εδώ στη δυτική Ελλάδα. Σας ευχαριστώ πολύ.