karamanlis_mitsotakis
Πολιτική

Ο νέος αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος παίρνει σάρκα και οστά - Επίσημη έναρξη του έργου παρουσία Μητσοτάκη

Με την κατασκευή του τμήματος Πάτρα-Πύργος, η Ολυμπία Οδός «δικαιολογεί» πλέον το όνομα της, αφού ο δρόμος θα φτάνει σε απόσταση αναπνοής από την Αρχαία Ολυμπία

Παρουσία του Κυριάκου Μητσοτάκη θα εκκινήσουν επίσημα οι εργασίες για τον «ταλαιπωρημένο» αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος, ο οποίος μετά από δεκαετίες καθυστερήσεων παίρνει επιτέλους σάρκα και οστά. 

Ο πρωθυπουργός με τον αρμόδιο υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Κώστα Καραμανλή και τον υφυπουργό Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη θα επισκεφθούν το εργοτάξιο της Αμαλιάδας, όπου αναμένεται να πραγματοποιηθεί εκδήλωση για την επίσημη έναρξη των εργασιών, αλλά και να δοθούν τα απαραίτητα χρονοδιαγράμματα του μεγαλόπνοου έργου.

Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα οδικά έργα το οποίο υλοποιεί η κυβέρνηση και αποτελούσε πάγιο αίτημα των κατοίκων της περιοχής. 

Με την κατασκευή του τμήματος Πάτρα-Πύργος, η Ολυμπία Οδός «δικαιολογεί» πλέον το όνομα της, αφού ο δρόμος θα φτάνει σε απόσταση αναπνοής από την Αρχαία Ολυμπία και υπολογίζεται πως θα απαιτούνται περίπου 2 ώρες και 40 λεπτά από την Ελευσίνα μέχρι τον Πύργο.

Το νέο τμήμα αυτοκινητοδρόμου στα πρώτα 13 χιλιόμετρα θα κατασκευαστεί με διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού (ΕΟ), ενώ στα υπόλοιπα 61,8 χιλιόμετρα θα κατασκευασθεί σε νέα χάραξη. Ένα πολύ σημαντικό στοιχεία για το έργο είναι ότι αυξάνει την οδική ασφάλεια, καθώς στο συγκεκριμένο οδικό τμήμα έχουν συμβεί εκατοντάδες θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα τα τελευταία χρόνια. 

Έως τις αρχές του 2024 θα δοθεί στην κυκλοφορία

Σε πρόσφατη συνέντευξή του στα Παραπολιτικά 90,1 ο υπουργός Κώστας Καραμανλής είχε προαναγγείλει ότι «το έργο ξεκινάει στις αρχές του χρόνου και θα είναι έτοιμο τέλος του 2023- αρχές του 2024» ενώ επισήμανε ότι ο δρόμος θα ήταν έτοιμος το 2019, αν ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ δεν ακυρώσει τον προηγούμενο διαγωνισμό. Όπως είπε, ο ΣΥΡΙΖΑ το πρώτο πράγμα που έκανε το 2015 ήταν να ακυρώσει το διαγωνισμό, που είχε ξεκινήσει η κυβέρνηση Σαμαρά- Βενιζέλου με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, και να σπάσει το έργο σε κομμάτια και προσέθεσε: «Αυτό το έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ για να ευνοήσει συγκεκριμένα επιχειρηματικά συμφέροντα, τον κ. Καλογρίτσα, ο οποίος μετά από αυτό συμμετείχε στον τραγελαφικό διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες».

Εξήγησε ότι η εμπειρία έδειχνε πως ο δρόμος «δεν θα γινόταν ποτέ εάν παρέμενε "σπασμένος" σε οκτώ κομμάτια», για αυτό και η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας μπήκε σε διαπραγμάτευση «ώστε ο δρόμος να επιστρέψει στον παραχωρησιούχο προκειμένου να γίνει και φθηνά και γρήγορα» και επισήμανε ότι η έγκριση της Κομισιόν ήρθε μετά από μία δύσκολη διαπραγμάτευση, με την καθοριστική παρέμβαση και του πρωθυπουργού.