Διευκρινίσεις για τη δήλωσή του σχετικά με την ενδεχόμενη μείωση της τιμής των καυσίμων, στην οποία δεν προχωρά το οικονομικό επιτελείο «επειδή δεν αφορά τους φτωχούς», προχώρησε ο Θεόδωρος Σκυλακάκης.

«Ο φόρος στα καύσιμα είναι ένας αντιστρόφως προοδευτικός φόρος. Τα φτωχά νοικοκυριά χρησιμοποιούν πολύ λιγότερο τα καύσιμα, γιατί δεν έχουν αυτοκίνητο. Ο βαρύς φόρος στα καύσιμα είναι στη βενζίνη, είναι τεράστιος», δήλωσε χθες ο υπουργός.

«Μπορεί να έκανα και μια δήλωση που αν έκοβες την συγκριμένη φράση ο κόσμος να μην καταλάβαινε», είπε ο αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών, μιλώντας στον Ant1.

«Σην Ελλάδα το 30% δεν έχουν αυτοκίνητο και από αυτό το 30%, το 70% ζουν με κάτω από τον κατώτατο μισθό.

Αν έχουμε αύξηση των τιμών στο ηλεκτρικό και πολλά τρόφιμα, αυτό έχει κατανάλωση από όλους», επισήμανε.

Και εξήγησε πως, αν λαμβάνονταν μέτρα για τα καύσιμα, αυτά τα 2-2,5 εκατομμύρια πληθυσμού, δεν θα έπαιρναν τίποτα.

Στον αντίποδα, εξήγησε πως, «τα νοικοκυριά με τρία αυτοκίνητα και πάνω, είναι 500.000, αν μειώσουμε τα καύσιμα, θα δώσουμε 40-50 εκατομμύρια σε αυτούς και τίποτα στα 2 εκατομμύρια», για να διερωτηθεί «είναι αυτό κοινωνική πολιτική;».

«Σε μία στιγμή ανάγκης, όπως τώρα, μας έρχεται από το εξωτερικό μία τεράστια επιβάρυνση και πρέπει να ομαλοποιήσουμε», εξήγησε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών.

«Αν έχουμε επιπλέον χρήματα, πρέπει να πάμε πρώτα στο ηλεκτρικό και τα τρόφιμα, αυτά καταναλώνει πρώτα ο φτωχότερος», τόνισε και εκτίμησε πως, «αναπαράχθηκαν με τελείως διαφορετικό τρόπο αυτά που είπα».

Σχετικά με την ακρίβεια στα τρόφιμα εξήγησε πως είναι πολυπαραγοντικό, καθώς είναι «το φυσικό αέριο που κάνει τη ζημιά, αλλά και «η ανεξάρτητη παγκόσμια αύξηση των δημητριακών, στην οποία έρχονται να προστεθούν τα μεταφορικά».

Τέλος, διαβεβαίωσε πως «όταν έχουμε την ευχέρεια να κάνουμε παραπάνω πράγματα, να είστε σίγουροι ότι θα κάνω κάτι».