«Η Ελλάδα από παράδειγμα προς αποφυγή, έχει γίνει πλέον παράδειγμα προς μίμηση» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής κατά την συζήτηση του κρατικού Προϋπολογισμού του 2022 συμπληρώνοντας πως ακόμα χώρες όπως η Γερμανία «βγάζουν το καπέλο, όχι μόνο στην κυβέρνηση Μητσοτάκη, αλλά σε όλο τον ελληνικό λαό, στην πατρίδα μας, που μετά από μια μεγάλη οικονομική κρίση και εν μέσω πανδημίας, καταφέρνει τέτοιους εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης».

«Οι μόνοι που δεν το αναγνωρίζουν, είναι όσοι επιμένουν στη λογική της μίζερης αντιπολίτευσης» ανέφερε απευθυνόμενος στον ΣΥΡΙΖΑ και τονίζοντας ότι η αξιωματική αντιπολίτευση δεν έχει καμία πρόταση. «Κυρίες και κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ, δυστυχώς σε κάθε εθνική προσπάθεια δίνετε την εντύπωση πως ποντάρετε μικρόψυχα στην αποτυχία», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Εμείς έχουμε κερδίσει την εμπιστοσύνη των πολιτών γιατί δεν δίνουμε υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα. Δουλεύουμε με σχέδιο και συνέπεια κι επενδύουμε στη δουλειά που φέρνει αποτελέσματα σε βάθος χρόνου», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής.

Σχετικά με τα έργα υποδομής επισήμανε ότι «το πρώτο που αποφασίσαμε, ήταν να αλλάξουμε τη λογική με την οποία γίνονται τα έργα στην Ελλάδα» και ανέφερε χαρακτηριστικά τον νόμο 4782 που συνιστά μια μεταρρύθμιση με ξεκάθαρους στόχους: έργα και διαγωνισμοί με μεγαλύτερη ταχύτητα, διαφάνεια, ποιότητα και χαμηλότερο κόστος. Συμπλήρωσε δε, ότι σε αντίθεση με ότι γίνονταν στο παρελθόν πλέον «δεν εξαγγέλλουμε έργο αν δεν διαθέτει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα».

Πρόσθεσε μάλιστα ότι «χωρίς προκαταλήψεις και εμμονές, ενώνουμε δυνάμεις με τον ιδιωτικό τομέα, για το καλύτερο για τους πολίτες» επισημαίνοντας ότι βρίσκονται σε εξέλιξη 20 ΣΔΙΤ του υπουργείου μας, με προϋπολογισμό σχεδόν 4 δισ. ευρώ.

Ο κ. Καραμανλής τόνισε «έχουμε βάλει μπρος το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα, ύψους 4 δισ. ευρώ. Ώστε η Ελλάδα επιτέλους να αξιοποιήσει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα για να πρωταγωνιστήσει. Να γίνει ένας σύγχρονος, βιώσιμος κόμβος υποδομών και μεταφορών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης».

Συμπλήρωσε μάλιστα ότι η κυβέρνηση έχει ήδη συμβασιοποιήσει έργα άνω των 3,2 δις ευρώ σε διάστημα 2,5 ετών ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ σε 4,5 χρόνια είχε συμβασιοποιήσει έργα ύψους 800εκ. ευρώ. «Τετραπλάσιο αποτέλεσμα, στο μισό χρόνο. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Και συνεχίζουμε» τόνισε.

«Για να κάνουμε πραγματικότητα αυτό το πλάνο έργων, βέβαια, καταφέραμε να ξεμπλοκάρουμε εμβληματικά έργα, τα οποία επί χρόνια παρέμεναν κολλημένα στη δίνη περίπλοκων προβλημάτων» συμπλήρωσε.

«Μετά από επίμονη προσπάθεια, πριν δυο μέρες πήραμε το οριστικό ''πράσινο φως'' για το Πάτρα-Πύργος. Έργο που μετά τις περιπέτειές του επί ΣΥΡΙΖΑ με τις γνωστές κατατμήσεις και τα ακόμα πιο γνωστά ''Βοσκοτόπια'', κινδύνευε να μην γίνει ποτέ.

Εμείς δώσαμε λύση σε μια εκκρεμότητα ετών! Γιατί εμείς επενδύουμε σε νέους κι ασφαλείς οδικούς άξονες, αναγάγοντας τους σε δρόμους ανάπτυξης» υπογράμμισε.

Αναφέρθηκε και στο Μετρό Θεσσαλονίκης λέγοντας πως «προχωράμε αποφασιστικά για αυτό που θέλει η πόλη: και μετρό και αρχαία. Δεν θα σταματήσουμε μέχρι η Θεσσαλονίκη να αποκτήσει το πιο σύγχρονο μετρό στην Ευρώπη».

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε και στην Γραμμή 4 του Μετρό, στην Αθήνα λέγοντας ότι πρόκειται για ένα έργο που θα αλλάξει το Λεκανοπέδιο.

Σχετικά με τις αστικές συγκοινωνίες τόνισε ότι στην Αθήνα παραλάβαμε 850 λεωφορεία στο δρόμο, σήμερα έχουμε 1.320 και συνεχίζουμε την προσπάθεια ώστε στο επόμενο εξάμηνο να φτάσουμε τα 1500. «Αυτό σημαίνει ήδη 3.800 περισσότερα δρομολόγια την ημέρα. Και θα φτάσουμε τα 5.500 περισσότερα. Στη Θεσσαλονίκη, παραλάβαμε 235 λεωφορεία στο δρόμο, πλέον βγάζουμε κατά μέσο όρο 460 -σχεδόν τα διπλάσια- και συνεχίζουμε την προσπάθεια ώστε να ξεπεράσουμε τα 500».

Όσον αφορά το Μετρό σημείωσε πως μειώθηκαν οι χρονοαποστάσεις, αυξήθηκαν οι συρμοί, παραδόθηκαν 3 νέοι σταθμοί και το καλοκαίρι θα παραδοθούν άλλοι 3.

«Εν μέσω πανδημίας, είμαστε από τις ελάχιστες χώρες στον κόσμο που μεγάλωσαν τον στόλο Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Και συνεχίζουμε» υπογράμμισε.  

«Εφαρμόζουμε το σχέδιό μας αξιοποιώντας κάθε διαθέσιμο μέσο -ανάταξη των στόλων, προσλήψεις, leasing, σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ, τώρα και διεθνή διαγωνισμό-και προσπαθούμε μέρα με τη μέρα η κατάσταση να γίνεται έστω και λίγο καλύτερη» δήλωσε και συμπλήρωσε «Δεν λέμε ασφαλώς ότι έχουμε λύσει όλα τα προβλήματα, δεν λέμε ότι όλα είναι τέλεια. Ακούμε με προσοχή και σεβασμό τις παρατηρήσεις, τους προβληματισμούς των πολιτών. Όχι όμως και τη στείρα μικροκομματική αντιπολίτευση εκείνων που ως κυβέρνηση οδήγησαν τις αστικές συγκοινωνίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη στη μεγαλύτερη απαξίωση της ιστορίας τους. Κυρίες και κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ, ως δήθεν φιλολαϊκή κυβέρνηση, δεν πήρατε ούτε ένα λεωφορείο! Δεν κάνατε ούτε μία πρόσληψη! Δεν παίρνατε ούτε καν ανταλλακτικά. Αφήσατε τις αστικές συγκοινωνίες να ρημάξουν

«Από κατηγορούμενοι, μην προσπαθείτε να γίνετε κατήγοροι, δεν πείθετε κανέναν 4,5 χρόνια το μόνο που κάνατε, ήταν να αυξήσετε την τιμή του εισιτηρίου, αλλά ήρθαμε εμείς και τη μειώσαμε ξανά» τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής.  

Παράλληλα, συμπλήρωσε ότι ξεκίνησε η δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας και ότι με το Νόμο 4850, «Οδηγώντας με Ασφάλεια», αναμορφώθηκε το σύστημα εκπαίδευσης και εξέτασης για άδεια οδήγησης. Επισήμανε δε ότι οι οδηγοί επιτέλους μπορούν να διασχίζουν όλο το εθνικό οδικό δίκτυο με τον ίδιο πομποδέκτη κι ότι σύντομα θα θεσμοθετηθούν τα διόδια με αναλογική χιλιομετρική χρέωση

«Δεν είναι υπερβολή να πει κανείς ότι σε 2,5 χρόνια έγιναν πράγματα που δεν είχαν γίνει εδώ και πολλά χρόνια! Όλα όσα κάναμε και όσα σχεδιάζουμε για τα επόμενα χρόνια, έχουν στο επίκεντρο την Ελλάδα και τους Έλληνες. Και όλα, υπηρετούν τους δύο μεγάλους στόχους: Ανάπτυξη και καλύτερη καθημερινότητα» κατέληξε ο κ. Καραμανλής.