"Οι νέες φρεγάτες πρέπει να κατασκευαστούν σε εύλογο χρόνο, με την εμπλοκή και της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας" επεσήμανε ο Υπουργός Εθνικής Νίκος Παναγιωτόπουλος μιλώντας στη Βουλή και στα μέλη της επιτροπής Άμυνας και Εξωτερικών υποθέσεων.

 Ο υπουργός αναφερόμενος στην διατήρηση της λειτουργίας των ναυπηγείων Ελευσίνας και Σκαραμαγκά, υπενθύμισε τη λύση που βρέθηκε, το 2014, για την παράδοση των υποβρυχίων και των τορπιλακάτων, έτσι ώστε να διατηρηθούν σε λειτουργία τα δύο ναυπηγεία -Ελευσίνας και Σκαραμαγκά.

 Αυτό έγινε με «ενέσεις» από τον Προϋπολογισμό, με την «ευγενική χορηγία»  του Υπουργείου Οικονομικών, για τους μισθούς των εργαζομένων των δύο ναυπηγείων. Πλην, όμως, αύξησε κατά πολύ τελικά το κόστος ναυπήγησης όλων των πλοίων, που έπρεπε να ναυπηγήσουν αυτά τα δύο ναυπηγεία.

 Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος εξέφρασε την προσδοκία να επιταχυνθεί η διαγωνιστική διαδικασία για τον Σκαραμαγκά, ώστε να αποκτήσει η χώρα ένα ναυπηγείο, ικανό να αναλάβει το έργο κατασκευής νέων φρεγατών, «σε εύλογο χρόνο» ενημερώνοντας την αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή επί θεμάτων εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας.

 Τόνισε ωστόσο ότι «δεν μπορούμε να διανοηθούμε το ίδιο χρονοδιάγραμμα ναυπήγησης στις νέες φρεγάτες, με αυτό των πυραυλακάτων που κράτησε 20 χρόνια».

 Όπως σημείωσε ο κ. Παναγιωτόπουλος, θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε το εξής δίλημμα, εάν θέλουμε τις νέες φρεγάτες γρήγορα: «Τις αναθέτουμε εξ ολοκλήρου στα ναυπηγεία της χώρας που θα προτιμηθεί [..] ή εάν επιλέξουμε (ναυπηγεία στην) Ελλάδα, θα κινδυνεύσουμε να περάσουν αρκετά χρόνια και καράβια να μη έχουμε, εκτός από αυτά που θα ναυπηγηθούν στο εξωτερικό. Τι θα έπρεπε να γίνει και τι εύχομαι εγώ; Να τρέξει η διαγωνιστική διαδικασία, τουλάχιστον για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, που είναι στην τελική της φάση, έτσι ώστε να αποκτήσει η Ελλάδα ένα ναυπηγείο, ικανό να αναλάβει μια τέτοια μεγάλη δουλειά, και φυσικά να εμπλακεί και η εγχώρια αμυντική βιομηχανία», τόνισε ο κ. Παναγιωτόπουλος.

 Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος επεσήμανε  ότι για το πρόγραμμα ναυπήγησης των 4 φρεγατών θα τεθεί ως όρος, όταν φτάσουμε στο τελικό στάδιο διαπραγματεύσεων με τους ξένους οίκους που υπέβαλαν προτάσεις, να υπάρχει σε συγκεκριμένο ποσοστό, συμμετοχή της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας. Όπως διευκρίνισε, η συμμετοχή αυτή δεν αφορά μόνο στη ναυπήγηση μιας φρεγάτας, καθώς – χρηματοδοτικά – είναι σε πολύ μικρό ποσοστό κομμάτι του συνολικού έργου.

 Το μεγάλο κόστος μιας σύγχρονης φρεγάτας είναι τα οπλικά συστήματα ανθυποβρυχιακού πολέμου, αντιαεροπορικής άμυνας, ηλεκτρονικού πολέμου,  που ανέρχεται στο ένα δισεκατομμύριο ευρώ… «Άρα καταλαβαίνετε τι τεράστια περιθώρια υπάρχουν, για εμπλοκή, με μορφή υπεργολαβίας, συνεργιών και συμπαραγωγής, και κάποιων ελληνικών εταιρειών» συμπλήρωσε ο Υπουργός Άμυνας.