Από την Παρασκευή αρχίζουν να βγαίνουν στους δρόμους της Αθήνας τα πρώτα 40 λεωφορεία με leasing ενισχύοντας κατ' αρχάς 14 από τις πιο επιβαρυμένες γραμμές, ενώ το επόμενο διάστημα θα βγει σταδιακά το σύνολο των 300 νέων οχημάτων.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μαζί με τον υφυπουργό Μεταφορών, Γιάννη Κεφαλογιάννη και το γ.γ. Μεταφορών Γιάννη Ξιφαρά, ενημερώθηκαν από τις διοικήσεις ΟΑΣΑ και ΟΣΥ για την αναδιάταξη του συγκοινωνιακού έργου και τη σταδιακή προσθήκη των 300 λεωφορείων με leasing κατά προτεραιότητα στις γραμμές, όπου παρουσιάζονται τα μεγαλύτερα προβλήματα.

Από τις επιβαρυμένες γραμμές θα ξεκινήσουν οι προσθήκες

Όπως δήλωσε ο κ. Καραμανλής, «η προσπάθεια συνεχίζεται, οι δεσμεύσεις μας υλοποιούνται». Εξήγησε πως «την Παρασκευή, σταδιακά, 300 νέα λεωφορεία που προμηθευτήκαμε με leasing θα βγουν στους δρόμους της Αθήνας. Θα προστεθούν στοχευμένα, ξεκινώντας από 14 επιβαρυμένες γραμμές. Αυτό πρακτικά σημαίνει έως και 30 επιπλέον δρομολόγια την ημέρα σε καθεμία από αυτές τις γραμμές».

Πρόκειται για τις γραμμές:

051 «ΣΤ. ΥΠΕΡ. ΛΕΩΦ. ΚΗΦΙΣΟΥ - ΟΜΟΝΟΙΑ (μέσω ΑΚΑΔ. ΠΛΑΤ.), 224 ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ - ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ (ΠΟΛΥΓΩΝΟ), 813 (ΑΒΕΡΩΦ -ΠΡΟΥΣΣΗΣ), 211(ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ-ΑΚΑΔΗΜΙΑ) 550 (ΚΗΦΙΣΙΑ -Π. ΦΑΛΗΡΟ), 040 (ΣΥΝΤΑΓΜΑ- ΠΕΙΡΑΙΑΣ), 049 (ΠΕΙΡΑΙΑΣ -ΟΜΟΝΟΙΑ), Α7(ΣΤΟΥΡΝΑΡΗ -ΚΗΦΙΣΙΑ), Β2 (ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ - ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ), Α3 (ΑΚΑΔΗΜΙΑ -ΓΛΥΦΑΔΑ), Α5 (ΑΚΑΔΗΜΙΑ – ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ –ΑΝΘΟΥΣΑ), και τρεις διπλές που εξυπηρετούν τις ίδιες περιοχές: 622 (ΓΟΥΔΗ-ΑΝΩ ΓΑΛΑΤΣΙ) -815 (ΓΟΥΔΗ -ΤΑΥΡΟΣ), 136 (ΑΝΩ ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ -ΣΤ. ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ)- 137(ΑΝΩ ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ -ΣΤ. ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ) και 106 (ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑ -ΣΤ. ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ) -126 (ΠΑΛ. ΦΑΛΗΡΟ -ΣΤ. ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ).

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε πως: «όταν βγουν και τα 300 λεωφορεία, τα οποία φυσικά σταδιακά θα ενισχύσουν και άλλες γραμμές, θα έχουμε συνολικά άλλα 3.500 με 4.000 δρομολόγια την ημέρα, που θα προστεθούν στα ήδη 3.000 περισσότερα, που έχουμε σήμερα, σε σχέση με πριν λίγους μήνες».

Σημείωσε ακόμα ότι: «έτσι κάνουμε πραγματικότητα το τέταρτο βήμα του σχεδίου μας για καλύτερες αστικές συγκοινωνίες» και υπενθύμισε τα βήματα:

  • Ανάταξη του στόλου με επισκευές και συντήρηση. Αυξήσαμε τις δαπάνες για συντήρηση 200%.
  • Ενίσχυση του στόλου με 200 οχήματα μέσω συμφωνίας με ΚΤΕΛ.
  • Προσλήψεις. Η διαδικασία πλέον ολοκληρώθηκε.
  • Τώρα, ενίσχυση και με leasing.

«Και βέβαια προετοιμάζουμε εντατικά και το επόμενο, πέμπτο βήμα, το διαγωνισμό για την προμήθεια νέων λεωφορείων, που όπως δεσμεύθηκε ο ίδιος ο Πρωθυπουργός και μετά από πρόταση της Κυβέρνησης έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης» πρόσθεσε και κατέληξε: «Ευχαριστούμε για άλλη μια φορά όσους εργάζονται φιλότιμα κάθε μέρα στις αστικές συγκοινωνίες, τις διοικήσεις των φορέων και βέβαια το επιβατικό κοινό. Δεν λέμε ότι έχουν λυθεί όλα τα προβλήματα. Όμως μέσα σε 1,5 χρόνο έχουμε κάνει όσα δεν έγιναν επί μια 10ετία στην οποία δεν ήρθε ούτε ένα νέο λεωφορείο, δεν έγινε ούτε μία πρόσληψη. Και συνεχίζουμε…».

Από την πλευρά του, ο υφυπουργός, Γιάννης Κεφαλογιάννης τόνισε τα εξής:

«Σήμερα ξεκινά άλλο ένα βήμα της μεγάλης προσπάθειας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ουσιαστική ενίσχυση του στόλου των Αστικών Συγκοινωνιών». Υπενθύμισε ότι «προηγήθηκαν το πρόγραμμα ανάταξης περίπου 100 οχημάτων με την προμήθεια ανταλλακτικών και η προσθήκη των 200 λεωφορείων που έγινε το φθινόπωρο, μέσω της σύμπραξης με τα ΚΤΕΛ. Από τον Σεπτέμβριο έχουν αυξηθεί κατά περίπου 3.000 τα δρομολόγια στις Οδικές Συγκοινωνίες.

«Τα νέα λεωφορεία μέσω leasing, που θα προστεθούν, θα πυκνώσουν περαιτέρω τη συχνότητα των δρομολογίων, εν μέσω και του τρίτου κύματος της πανδημίας» ανέφερε ο υφυπουργός και κατέληξε: «Μαζί με τις 609 προσλήψεις που πραγματοποιήθηκαν και τον μεγάλο διαγωνισμό για την προμήθεια 800 νέων οχημάτων που προχωρά τα δημόσια μέσα μεταφοράς αποκτούν μια υποδομή που θα παραμείνει για πολλά χρόνια και μετά τον κοροναϊό».