Την ποιότητα και τη δυναμική του ελληνικού κρασιού θέλει να αξιοποιήσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης στο πλαίσιο της στρατηγικής «rebranding» της χώρας μας στο εξωτερικό. «Σε τι βαθμό χρειάζεται «γυάλισμα» ή «ραφινάρισμα» ο τρόπος με τον οποίο μια χώρα παρουσιάζεται στην διεθνή σκηνή. Και σε πρακτικό επίπεδο, η Ελλάδα έχει περιθώριο για μια προσέγγιση ‘Made in Greece’;», ρωτήθηκε ο πρωθυπουργός στο πλαίσιο της συνέντευξής του στο περιοδικό Monocle.

Πρώτα, απάντησε ότι είναι σε εξέλιξη η «διαδικασία ανάπτυξης μιας πολύ φιλόδοξης στρατηγικής rebranding για τη χώρα». Και αυτό, όπως τόνισε, «θα πρέπει να αντανακλάται στο brand μας -στην αισθητική του αλλά και στα μηνύματα που θα στείλουμε, και στις ιστορίες που λέμε. Ένα brand είναι το άθροισμα των απρόσμενων ιστοριών που πηγάζουν από την Ελλάδα και πολλοί άνθρωποι δεν θα περίμεναν πως όντως θα μπορούσαν να γεννηθούν εδώ τέτοιες ιστορίες. Εστιάζουμε πολύ στο ένδοξο παρελθόν μας -και όντως έχουμε πολλά να πούμε σε αυτό το μέτωπο. Αλλά υπάρχει επίσης ένα πολλά υποσχόμενο μέλλον μπροστά μας. Και αυτό που θα πρέπει πάντοτε να διακρίνει την Ελλάδα είναι η ποιότητα.»

Το παράδειγμα, λοιπόν, που χρησιμοποίησε ο κ. Μητσοτάκης ήταν το κρασί – αναφέροντας μάλιστα συγκεκριμένες ποικιλίες. «Αν κοιτάξει κανείς την ελληνική οινοποιία, για παράδειγμα, καταγράφει μεγάλη άνθηση. Έχουμε εξαιρετικό κρασί που λαμβάνει εγκωμιαστικές αξιολογήσεις και εντελώς νέες ποικιλίες», τόνισε, συμπληρώνοντας αμέσως μετά: «Δεν θέλουμε να ανταγωνιστούμε το Γαλλικό και το cabernet sauvignon. Αντ’ αυτού, θέλω να εστιάσω στο ξινόμαυρο (σ.σ. κεντρική και βόρεια Ελλάδα) και το μαυροτράγανο (σ.σ. κυρίως στη Σαντορίνη), ποικιλίες που πιθανότατα δεν έχετε ακούσει ποτέ. Αλλά όσοι δοκιμάζουν αυτές τις ποικιλίες ενθουσιάζονται, γιατί είναι ελληνικές, είναι αυθεντικές και αφηγούνται μία ιστορία».

Ξεχωριστή αναφορά έκανε στον οινοτουρισμό και τις προοπτικές του: «Αν κάποιος συνδυάσει την ανακάλυψη αυτών των κρασιών με ταξίδια σε άγνωστους προορισμούς, τότε πραγματικά μπορείς να διηγηθείς μια συναρπαστική ιστορία. Για παράδειγμα, η Σαντορίνη φημίζεται για το υπέροχο ηλιοβασίλεμά της, αλλά παράγει και εξαιρετικό κρασί».

Τη φιλόδοξη στρατηγική rebranding στην οποία αναφέρθηκε ο πρωθυπουργός έχει αναλάβει η ομάδα στρατηγικού σχεδιασμού «Repositioning Greece», η οποία συστάθηκε πριν από ενάμιση χρόνο με πρωτοβουλία του κ. Μητσοτάκη. Πρόκειται για την ομάδα που συνδράμει στην αναβάθμιση και την ενίσχυση της εικόνας της Ελλάδας στο εξωτερικό και αντικείμενό της αποτελεί ο σχεδιασμός μιας νέας αρχιτεκτονικής για την εικόνα της χώρας, δηλαδή ενός ολιστικού στρατηγικού σχεδίου που θα τοποθετεί την σύγχρονη Ελλάδα στον παγκόσμιο χάρτη.