Την αποκάλυψη ότι η κυβέρνηση σκοπεύει να ιδρύσει ειδικό σώμα αστυνόμευσης στα μέσα μαζικής μεταφοράς έκανε ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, στα Παραπολιτικά 90,1.

Ειδικότερα, ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Κεφαλογιάννης ανέφερε στα  Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή Secret, με τον δημοσιογράφο  Παναγιώτη Τζένο, ότι «παρατηρείται αύξηση 8% στις μετακινήσεις με το άνοιγμα του λιανεμπορίου τη Δευτέρα. Παράλληλα ο κ. Κεφαλογιάννης σημείωσε χαρακτηριστικά ότι σήμερα κυκλοφορούν στην Αττική 1200 με 1250 λεωφορεία και  τρόλεϊ και σε ένα μήνα θα προστεθούν άλλα 300 οχήματα, ενώ αποκάλυψε ότι εξετάζεται η δημιουργία ενός ειδικού σώματος αστυνόμευσης στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Αναφορικά με την ανανέωση των αδειών οδήγησης που έχουν λήξει και τις εξετάσεις για δίπλωμα οδήγησης είπε πως «έχουν δοθεί παρατάσεις»

Παράλληλα αποκάλυψε ότι την επόμενη εβδομάδα θα προχωρήσουν οι πρώτες αδειοδοτήσεις υδατοδρομείων ανά την Ελλάδα λέγοντας ότι «τα σχέδια καθυστέρησαν λόγω της πανδημίας του κοροναϊού».

Τέλος, ανέφερε πως το εμβληματικό έργο για τον βόρειο άξονα της Κρήτης, από το δυτικό έως το ανατολικό τμήμα του νησιού βρίσκεται στην τελική ευθεία και στις αρχές του επόμενου έτους θα γίνει η δημοπράτηση ώστε το 2023 να  ξεκινήσουν οι εργασίες.

Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη του Γιάννη Κεφαλογιάννη στα Παραπολιτικά 90,1:

«Ανοίγει η οικονομική και κοινωνική δραστηριότητα σε σχέση με αυτό που είχαμε το προηγούμενο διάστημα, τα πρώτα στοιχεία που έχουμε για τη Δευτέρα σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα είναι ότι παρατηρείται μια αύξηση του 8% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα που δεν είχε ανοίξει το λιανεμπόριο επομένως βλέπουμε ότι ναι μεν υπάρχει μια αύξηση αλλά όχι τέτοια που να μας προκαλεί ανησυχία. Δηλαδή από τις 600 περίπου χιλιάδες επικυρώσεις της προηγούμενης Δευτέρας πήγαμε στις 650 χιλιαδες πριν από δύο μέρες. Θα παρακολουθούμε τα στοιχεία βεβαίως και αναλόγως θα κάνουμε τις αντίστοιχες παρεμβάσεις», διευκρίνισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Για το στόλο των λεωφορείων, ο κ. Κεφαλογιάννης ανέφερε: «Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στην τελική ευθεία όπου ο σχεδιασμός μας βγαίνει στην πράξη δηλαδή αυτή τη στιγμή καθημερινά στους δρόμους της Αθήνας κυκλοφορούν πάνω από 1250 λεωφορεία και τρόλεϊ όταν πριν από ενάμιση χρόνο ο αντίστοιχος αριθμός ήταν 850, και σε περίπου ένα μήνα από τώρα θα αρχίσουν να μπαίνουν στην κυκλοφορία και τα λεωφορεία που έχουν προκύψει από το leasing. Δηλαδή 300 νέα λεωφορεία που θα δώσουν έναν αριθμό περίπου στα 1.500 με 1.550 άρα θα βρισκόμαστε σε μια κατάσταση που πραγματικά θα έχουμε διπλασιάσει το στόλο μέσα σε ενάμιση χρόνο και θα μπορέσουμε να περιορίσουμε στο ελάχιστο το φαινόμενου του συγχρωτισμού στα ΜΜΜ».

«Το ίδιο ισχύει και στα μέσα σταθερής τροχιάς. Βλέπετε για παράδειγμα ότι ξεκίνησε η γραμμή του τραμ και προς το Σύνταγμα, έχει ξεκινήσει και προς το ΣΕΦ, αυτό αν συνδυαστεί με το γεγονός ότι έχουνε πέσει οι χρονοαποστάσεις στις γραμμές σε 2 και 3 και γίνεται και προσπάθεια και στην γραμμή 1 νομίζω ότι γίνεται μια προσπάθεια έτσι ώστε να μπορέσουμε να αποδώσουμε στους πολίτες όσο το δυνατόν καλύτερα τα μέσα μεταφοράς να μην υπάρχει συγχρωτισμός», δήλωσε επιπρόσθετα.

Για την ασφάλεια στα ΜΜΜ, σημείωσε: «Εξετάζεται αυτή τη στιγμή, πέρα από τα μέτρα που ήδη υπάρχουν ως προς την προστασία και αστυνόμευση των σταθμών κα των συρμών, να δημιουργηθεί ένα ειδικό σώμα όσον αφορά τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Υπάρχουν παραδείγματα και σε άλλες χώρες όπως για παράδειγμα στο Λονδίνο όπου εκεί υπάρχει ένα ειδικό σώμα αστυνόμευση το οποίο έχει εποπτεία τόσο των μέσων σταθερής τροχιάς δηλαδή του μετρό και του τραμ, όσο βεβαίως θα μπορεί να υπάρχει εποπτεία και στα υπόλοιπα μέσα μαζικής μεταφοράς. Αυτή τη στιγμή επεξεργαζόμαστε ένα σχέδιο με τους συναδέλφους μας από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη έτσι ώστε να προχωρήσουμε στην μεγαλύτερη ενίσχυση ασφάλειας στα ΜΜΜ της πρωτεύουσας».

Αναφορικά με την ανανέωση των αδειών οδήγησης και τα διπλώματα, επισήμανε: «Ότι έχει να κάνει με λήξη το διάστημα αυτό των μέτρων έχουν δοθεί παρατάσεις. Σε συνεννόηση βεβαίως με τους ειδικούς αν παραταθούν τα μέτρα θα δοθεί και παράταση στην ισχύ όλων αυτών των πιστοποιητικών. Βλέπουμε ότι σταδιακά ανοίγει η οικονομική και η κοινωνική δραστηριότητα και υπάρχει σκέψη τουλάχιστον να γίνει πρόταση από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών όσον αφορά την έναρξη πάλι είτε των μαθημάτων είτε των εξετάσεων όσον αφορά τα πιστοποιητικά αυτά για κάποιους που θα το θελήσουν. Κανείς δεν θα μείνει χωρίς προστασία στην περίπτωση που δεν θελήσει να κάνει είτε τα μαθήματα είτε να προχωρήσει σε εξετάσεις δηλαδή παρατάσεις θα δίδονται έτσι ώστε να μην υπάρχει ταλαιπωρία των πολιτών».

Αναφορικά με τα υδροπλάνα, ο υφυπουργός δήλωσε: «Πέρυσι είχαμε περάσει ένα νόμο ο οποίος ήταν προς την φιλελεύθερη κατεύθυνση με την έννοια ότι έδινε τη δυνατότητα στους ιδιώτες, σε συνεργασία με τους δήμους και της περιφέρειες, να προχωρήσουν στη δημιουργεί ενός δικτύου υδατοδρομείων, αυτό το πλάνο λόγω κορονοϊού πήγε λίγο πίσω. Τώρα φαίνεται ότι προχωράει κανονικά. Την επόμενη εβδομάδα θα προχωρήσουμε στις πρώτες αδειοδοτήσεις υδατοδρομείων στη χώρα. Αυτή τη στιγμή εξετάζονται δεκάδες φάκελοι υδατοδρομείων στη χώρα».

«Το πλάνο σε σχέση με τις εταιρείες οι οποίες ενδιαφέρονται και δραστηριοποιούνται στο χώρο είναι ότι την επόμενη πενταετία θα δημιουργηθεί ένα δίκτυο 150 υδατοδρομείων αυτό αυτομάτως κάνει τη χώρα μας τον πρώτο προορισμό παγκοσμίως όσον αφορά το συγκεκριμένο τρόπο μεταφοράς. Από τις αναλύσεις που έχουν κάνει οι συγκεκριμένες εταιρείες τα επόμενα χρόνια μιλάμε για μια αναβάθμιση συνολικά του δικτύου αλλά και μια ιδιαίτερη κατεύθυνση την οποία θα πάρει το θέμα της μεταφοράς έτσι ώστε ακόμα και ακριτικά νησιά να μπορούν να συνδεθούν με τον ηπειρωτικό κορμό. Όλα αυτά θα έχουν οφέλη και για την κοινωνία αλλά και για την οικονομία γιατί προβλέπονται να γίνονται επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων τα επόμενα χρόνια», υπογράμμισε ο ίδιος.

Αναφορικά με την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα (ΒΟΑ) στην Κρήτη, σημείωσε: «Όσον αφορά αυτό το εμβληματικό έργο βρισκόμαστε σε μια τελική ευθεία. Όπως είπε και ο κ. Καραμανλής όταν αναλάβαμε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δυστυχώς δεν υπήρχε η παραμικρή προμελέτη ή μελέτη όσον αφορά το συγκεκριμένο δρόμο, ούτε καν χάραξη. Υπήρχε μια έκθεση ιδεών του τι θα μπορούσε να γίνει. Καταφέραμε τους τελευταίους 18 μήνες και ωριμάσαμε όλες τις προμελέτες και μελέτες , και όπως ανακοίνωσε και ο υπουργός σε δύο μήνες από τώρα θα έχουμε στείλει όλες τις προμελέτες και μελέτες στο υπουργείο Ενέργειας Περιβάλλοντος έτσι ώστε να πάρουμε τους περιβαλλοντικούς όρους».

«Αυτό σημαίνει ότι η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για ένα έργο το οποίο θα περιλαμβάνει από το δυτικό άκρο της Κρήτης μέχρι το ανατολικό δηλαδή από την Κίσσαμο μέχρι και τη Σητεία όπως επίσης στο σχεδιασμό μας προβλέπονται και κάποιες συνδέσεις όπως για παράδειγμα το αεροδρόμιο Χανίων με τον ΒΟΑ ή το λιμάνι της Σούδας με το ΒΟΑ, όλος αυτός ο σχεδιασμός θα έχει ολοκληρωθεί εντός του 2021 και από το υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος θα έχουμε πάρει περιβαλλοντικούς όρους έτσι ώστε αρχές του επόμενου έτους να είμαστε έτοιμοι προς δημοπράτηση. Αν πάμε σε μια προκήρυξη του έργου τον επόμενο χρόνο δηλαδή αρχές του ‘22 αυτό σημαίνει ότι ακόμα κι με τις όποιες νομικές ενέργειες προκύπτουν, το 2023 μπορεί θα μπορεί να είναι έτος όπου θα ξεκινήσουν οι εργασίες. Άρα ένας σχεδιασμός που ολοκληρώνεται για ένα τέτοιο μεγάλο έργο από το μηδέν, μελέτη προκήρυξη και κατασκευή, εντός τριετίας είναι νομίζω ένας χρόνος ρεκόρ. Να επαναλάβω ότι είναι προτεραιότητα και του ίδιου του Πρωθυπουργού και ο ίδιος ο κ. Καραμανλής το έχει βάλει πρώτη προτεραιότητα», εξήγησε ο υφυπουργός.