Την αντίθεσή απέναντι στην πρόταση του Αλέξη Τσίπρα να συγκληθεί το Συμβούλιο των Πολιτών Αρχηγών για το θέμα της πανδημίας εξέφρασε ο υπουργός Εσωτερικών, Μάκης Βορίδης, μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή  «Μέχρι τέλους» με τους  δημοσιογράφους Γιώργο Κουβαρά και Γιώργο Πιέρρο.

Ο κ. Βορίδης ωστόσο αναφερόμενος στο ζήτημα της πανδημίας δεν δίστασε να μιλήσει και για την στάση της Εκκλησίας, επαναλαμβάνοντας την εκτίμηση του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, ότι από φορείς όπως η Εκκλησία «περιμένουμε να αναλάβουν τις ευθύνες τους».

Τέλος, ο κ. Βορίδης αναφέρθηκε και στην υπόθεση της folli follie και στην «συνομολογία» όπως χαρακτηριστικά τόνισε του κ. Μπαλαούρα για την εμπλοκή του στην υπόθεση. 

«Δεν θα είναι παραγωγική η συνεδρίαση του Συμβουλίου των Πολιτικών Αρχηγών»

Ειδικότερα ο κ. Βορίδης αναφερόμενος στο θέμα της σύγκλησης του Συμβουλίου των Πολιτικών Αρχηγών σημείωσε χαρακτηριστικά: «Δεν καταλαβαίνω τι θα μας πει το Συμβούλιο των πολιτικών αρχηγών για το θέμα της πανδημίας. Δεν τον έχουμε ακούσει τον κ. Τσίπρα τι λέει; Ο κ. Τσίπρας αν τα μέτρα είναι περιοριστικά λέει ότι είναι υπερβολικά περιοριστικά και κακώς τα λαμβάνουμε, μόλις τα μέτρα χαλαρώνουν λέει ότι κακώς χαλαρώνουν γιατί θα έπρεπε να είναι περιοριστικά και κακώς τα χαλαρώσαμε. Σε ότι αφορά τα οικονομικά  είναι η αντιπολίτευση του επί 2, πόσα χρήματα δίναμε στους αγρότες. 150 εκ. δεν φτάνουν δώστε 300. Δώσαμε 300 δεν φτάνουν δώστε 600. Πόσα χρήματα δώσαμε για την ενίσχυση του συστήματος υγείας 1 δις, δεν φτάνουν δώστε 2. Αν είναι να κάνουν πολιτικό συμβούλιο για να λένε τέτοια εγώ δεν το θεωρώ πολύ παραγωγικό».

Παράλληλα, αναφορικά και με την διαχείριση της πανδημική κρίσης ανέφερε: «Η διαχείριση της πανδημικής κρίσης στην πραγματικότητα δεν έχει περιθώρια μιας στρατηγικής ιδεολογικοπολιτικής διαφωνίας. Όλοι συμφωνούμε ότι πρέπει να προστατευτεί η δημόσια υγεία άρα αυτό αποτελεί βασικό και πρωταρχικό στόχο στις επιλογές που κάνουμε στην πανδημία, δεν έχει σηκώσει κανείς το χέρι του για να πει «μα  τι λέτε, εκείνο που έχει σημασία είναι να προστατεύσουμε τη λειτουργία της οικονομίας και να μην πάρουμε κανένα μέτρο για την προστασία της δημόσιας υγείας», αυτό δεν το λέει κάποιος άρα δεν υπάρχουν στρατηγικές διαφωνίες όλα τα υπόλοιπα είναι διαχειριστικά ζητήματα.

Τα διαχειριστικά ζητήματα  με δύο λόγια το αν θα έπρεπε να αφήσεις ελεύθερο το κυνήγι ή δεν θα έπρεπε, ή  το αν στις εκκλησίες έπρεπε να γίνει αυτό ή εκείνο αυτά είναι διαχειριστικά θέματα τα οποία δεν προσφέρονται για μια συζήτηση σε επίπεδο  πολιτικών αρχηγών. Δεν έχουνε νόημα είναι ζητήματα της διαχείρισης της πανδημίας». 

 «Να αναλάβει ο καθένας την ευθύνη του»

Ο κ. Βορίδης που από την πρώτη στιγμή ζήτησε την ανάληψη  ευθυνών από τον καθένα για το θέμα της πανδημίας και την προστασία της υγείας των πολιτών, επανέλαβε στη συνέντευξή του στα Παραπολιτικά 90,1 και την άποψη του πρωθυπουργού ότι φορείς όπως η Εκκλησία πρέπει να αναλάβουν την ευθύνη τους. Ειδικότερα, αναφερόμενος στο θέμα της στάσης της εκκλησίας στον εορτασμό των Θεοφανείων  σημείωσε: «Η απάντηση είναι αυτό το αυτονόητο  το οποίο είπε ο πρωθυπουργός ότι από συλλογικά συγκροτημένους φορείς, από νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου όπως είναι η εκκλησία περιμένουμε να αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους, για να μην οδηγούμαστε σε αυτό που  επίσης ορθά είπε ο πρωθυπουργός ότι δεν μπορούμε να στέλνουμε τα ΜΑΤ στις εκκλησίες. Άρα χρειάζεται ο καθένας, σε μια προσπάθεια της οποίας αναγνωρίζει και τη στρατηγική στόχευση και την αξία, την προστασία της δημόσιας υγείας, να κάνουμε όλοι αυτό που μας αναλογεί και αυτό που πρέπει.  

Το καλύτερο σε αυτές τις περιπτώσεις είναι να μπορούμε να συνεννοούμαστε αν μπούμε σε μια διαδικασία καθολικής ανυπακοής  οι συνέπειες θα είναι ολέθριες και θα πάρουν την ευθύνη οι φορείς. Αν  μου πείτε όμως  μια καθολική ανυπακοή ότι σε τελευταία ανάλυση μπορεί να αντιμετωπιστεί με αστυνομικά μέτρα, σας απαντώ ότι η καθολική ανυπακοή όχι στην Ελλάδα πουθενά δεν αντιμετωπίζεται με αστυνομικά μέτρα».  

Folli folli: «κ. Μπαλαούρας συνομολόγησε με τις δηλώσεις του το περιεχόμενο του email»

Ο κ. Βορίδης κατέθεσε την άποψή του και για την υπόθεση της Folli follie σχετικά με την εμπλοκή του ΣΥΡΙΖΑ. Αναφερόμενος κυρίως στην εμπλοκή και «συνομολογία» του κ. Μπαλαούρα τόνισε:

«Το πρώτο και βασικό είναι αν αξιολογήσει το κοινοβούλιο τα στοιχεία της διαβιβασθείσης  δικογραφίας.  Από εκεί και πέρα ανάλογα με το περιεχόμενο της αξιολόγησης προφανώς θα πρέπει να ληφθούν αποφάσεις για το χειρισμό της δικογραφίας.  Δεν την έχω δει τη δικογραφία στη Βουλή  αλλά για τον κ. Μπαλαούρα μένω στο εξής ο κ. Μπαλαούρας συνομολόγησε με τις δηλώσεις του το περιεχόμενο του email. ...Είναι ποινικό αδίκημα γιατί δεν έχει σημασία εάν τα χρήματα τα λαμβάνεις για σένα ή για τρίτον, σημασία έχει ότι λαμβάνεις χρήματα για να κάνεις μια ενέργεια η οποία εκφεύγει των καθηκόντων. Αν ο Μπαλαούρας αντιλαμβάνεται τον εαυτό του ως Ρομπέν των Δασών δεν τον απαλλάσσει από το γεγονός ότι τα χρήματα αυτά δεν εδόθηκαν τη αγαθοεργή σκέψη της Folli- Follie  και τη αγαθοεργή ενέργεια γιατί ήθελε να κάνει ένα καλό αλλά εδόθησαν στα πλαίσια μιας συναλλαγής  όπου από τη μια υπήρχε η καθυστέρηση της έρευνας της επιτροπής της κεφαλαιαγοράς και από την άλλη μεριά η χορηγία στον Μπαλαούρα ή σε τρίτον με την υπόδειξη του Μπαλαούρα. Άρα είμαστε στο πεδίο του αδικήματος.  

 «Αδιάβαστοι»

Τέλος, ο κ. Βορίδης απάντηση και για την κριτική που δέχεται από το  ΣΥΡΙΖΑ  λόγω της δήλωσής του ότι «πρέπει να εμποδίσουμε την επιστροφή της Αριστεράς στη διακυβέρνηση της χώρας»: «Αποτελεί απολύτως θεμιτό πολιτικό στόχο, για έναν δεξιό όπως εγώ, να μην θέλεις  να επιστρέψει η Αριστερά.  Αυτό που τους απασχολεί είναι ότι είπα ότι πρέπει να γίνουν παρεμβάσεις  στους θεσμούς ώστε να μην οδηγηθεί ξανά, σαν πολιτικό αποτέλεσμα, να οδηγηθεί η Αριστερά στη διακυβέρνηση. 

Απορώ πραγματικά, φαίνεται ότι η Αριστερά έχει χάσει την επαφή με τους δικούς της διανοούμενους γιατί αυτό το οποίο λέω ότι οι θεσμοί παράγουν ιδεολογία και επομένως ο τρόπος συγκρότησης των θεσμών παράγει αντίστοιχα και διαφορετικού τύπου ιδεολογία είναι κάτι που δεν τα ανακάλυψα εγώ το έχουν πει όλοι  οι διανοούμενοι της νέας Αριστεράς ξεκινώντας από τον Γκράμσι, πηγαίνοντας εν συνεχεία στη σχολή της Φρανκφούρτης, προχωρώντας στο Φουκώ. Όλοι οι διανοούμενοι της νέας αριστεράς στην πραγματικότητα αναφέρονται σε αυτό. Προφανώς δεν τους διαβάζουνε γιατί αν διαβάζανε δεν θα μου λέγανε αυτά που μου λένε».