Με ανακοίνωσή του, το υπ. Παιδείας εξαπολύει «πυρά» εναντίον του ΣΥΡΙΖΑ, τονίζοντας πως το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης επιδίδεται σε «κρεσέντο παραπληροφόρησης και στρεβλώσεων», τη στιγμή που το ίδιο το υπουργείο τονίζει πως η ρύθμιση για το Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης αποτελούσε εκρεμμότητα στο πλαίσιο του ενωσιακού δικαίου.


Η ανακοίνωση του υπ.Παιδείας:


Μόνιμα ιδεοληπτικοί, οι εκπρόσωποι της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης «παραδίδουν μαθήματα» στρεβλώσεων, παρερμηνειών και αποπροσανατολισμού της κοινής γνώμης.

Το νέο κρεσέντο παραπληροφόρησης ξεκίνησε με αφορμή τη ρύθμιση του Υπουργείου Παιδείας για το Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης, που ψηφίστηκε την Πέμπτη 17/12/2020 και επαναφέρει (όπως πριν το 2019) στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων την αρμοδιότητα αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων που είχε περιέλθει στους επαγγελματικούς συλλόγους/επιμελητήρια, ενώ προβλέπονται ειδικές προθεσμίες για την εγγραφή των κατόχων αποφάσεων αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων ή επαγγελματικής ισοδυναμίας στους επαγγελματικούς φορείς, για την αποφυγή καθυστερήσεων στις σχετικές διαδικασίες.

Στρέβλωση νο. 1: «υποχρεώνει το ΤΕΕ και άλλα επαγγελματικά επιμελητήρια να εγγράφουν ως μέλη αποφοίτους κολεγίων, χωρίς να ελέγχουν τυπικά και ουσιαστικά προσόντα».

Πραγματικότητα: Ασφαλώς και ελέγχονται όλες οι προϋποθέσεις κτήσης των επαγγελματικών προσόντων, σύμφωνα με το ενωσιακό και το εθνικό δίκαιο, από το Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας. Αιτήσεις εγκρίνονται ή απορρίπτονται ανάλογα με το αν πληρούνται οι προϋποθέσεις. Και δύναται να επιβάλλονται ακόμη και εξετάσεις για αντιστάθμιση μαθημάτων, οι οποίες εξετάσεις διεξάγονται αποκλειστικά σε Πανεπιστημιακά Τμήματα ΑΕΙ της χώρας μας.

Στρέβλωση νο. 2: «Αναγνωρίζονται ως πανεπιστημιακά τα πτυχία που δίνουν ποικιλώνυμα και αδιαβάθμητα ιδιωτικά κολέγια, σε βάρος των πτυχίων δημοσίων πανεπιστημίων.»


Πραγματικότητα: Η ρύθμιση του Υπουργείου Παιδείας δεν αφορά επ’ ουδενί τέτοια εξίσωση. Τόσο η εθνική όσο και η ενωσιακή νομοθεσία αποσκοπούν στην πρόσβαση στην αγορά εργασίας των ενδιαφερομένων που πληρούν τις προϋποθέσεις. Η στοχοποίηση αποφοίτων ιδρυμάτων τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης (πανεπιστημίων και μόνο) της αλλοδαπής προκαλεί αλγεινή εντύπωση, όταν το ζητούμενο είναι οι ευκαιρίες στην αγορά εργασίας και η καταπολέμηση της ανεργίας, με όρους αξιοκρατίας, διαφάνειας και δικαιοσύνης. Δεν μπορεί να είμαστε «Ευρώπη à la carte», να θέλουμε να αξιοποιούμε τα σημαντικά οφέλη της Ευρώπης, το ΕΣΠΑ, το Ταμείο Ανάκαμψης και τόσα άλλα, και να αγνοούμε τη Συνθήκη Λειτουργίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τις αρχές του ενωσιακού δικαίου.


Στρέβλωση νο. 3: «η κυβέρνηση θεσμοθέτησε την εισαγωγή στα πανεπιστήμια από ιδιωτικά ΙΕΚ με… κατατακτήριες εξετάσεις. Θαρρείς και τα ινστιτούτα κατάρτισης είναι πανεπιστημιακές σχολές!»


Πραγματικότητα: Και εδώ μπαίνει τέλος σε μία θλιβερή εξαίρεση της χώρας μας που δεν προέβλεπε διαπερατότητα μεταξύ επιπέδων 5 και 6 του εθνικού πλαισίου προσόντων, σύμφωνα με τη γενική κατευθυντήρια γραμμή της Ευρωπαϊκής Ένωσης και με το τι πραγματικά συμβαίνει σε άλλες χώρες της ΕΕ. Η Κυβέρνηση δίνει τη δυνατότητα να διασυνδέονται τα επίπεδα αυτά, να μην εμποδίζονται οι νέοι να αναζητούν ευκαιρίες για μόρφωση και επαγγελματική εξέλιξη – τα αδιέξοδα είναι για το παρελθόν. Περαιτέρω, επαφίεται στα Πανεπιστήμια το αν θα ορίζουν ένα ποσοστό εισακτέων έως 5% να εισάγεται μέσω κατατακτηρίων εξετάσεων, καθώς και τους όρους και προϋποθέσεις των εξετάσεων, στις οποίες θα συμμετέχουν μόνο πιστοποιημένοι από τον ΕΟΠΠΕΠ απόφοιτοι δημοσίων ή ιδιωτικών ΙΕΚ.


Στρέβλωση νο. 4: «Πρώτιστο καθήκον του υπουργείου Παιδείας είναι η αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου για όλους τους Έλληνες και όχι η εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης. Αυτό θα είναι το καθήκον της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.»


Πραγματικότητα: Πρώτη προτεραιότητα της νυν ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας είναι η αναβάθμιση όλων των βαθμίδων της δημόσιας εκπαίδευσης, από το νηπιαγωγείο μέχρι το Πανεπιστήμιο, όπως έχουμε δείξει στην πράξη, με νομοθετικές πρωτοβουλίες, με επιμορφώσεις, με μαθησιακά εργαλεία, με χρηματοδότηση, με κάθε είδους στήριξη. Αντίθετα, είναι ο ΣΥΡΙΖΑ που εν τέλει στρέφεται κατά ΚΑΙ της δημόσιας εκπαίδευσης, ανάμεσα σε άλλα:

  • καταψηφίζοντας για δύο συνεχόμενες χρονιές τους πρώτους μόνιμους διορισμούς σε γενική και ειδική αγωγή και εκπαίδευση μετά από πάρα πολλά χρόνια,
  • καταψηφίζοντας την αύξηση του προϋπολογισμού για την Παιδεία κατά 142 εκ. ευρώ,
  • τασσόμενος κατά της αναβάθμισης του δημόσιου σχολείου και της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης,
  • ζητώντας ονομαστική ψηφοφορία στα άρθρα του νομοσχεδίου που εξασφαλίζουν μία δεύτερη ευκαιρία στους πιο ευάλωτους συμπολίτες μας να αναπτύξουν τις ιδιαίτερες ικανότητές τους σε μία τέχνη και να διασφαλίσουν ευκολότερα δουλειά σε ειδικότητες προσόντων που αναζητά η αγορά και για τις οποίες δεν υπάρχουν καταρτισμένοι επαγγελματίες σήμερα,
  • μαχόμενος μανιωδώς την τηλεκπαίδευση,
  • ενάντια σε όλους και σε όλα, σταθερός οπαδός της στείρας αντιπολίτευσης.


Η εν λόγω ρύθμιση συνιστούσε μία εκκρεμότητα της χώρας μας, στο πλαίσιο του ενωσιακού δικαίου. Με αυτήν η Ελλάδα συμμορφώθηκε με την αιτιολογημένη γνώμη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και τις μετέπειτα προειδοποιήσεις, με επόμενο βήμα την παραπομπή της χώρας μας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, καθώς είχε παρατηρηθεί κωλυσιεργία κατά την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων από τους συλλόγους, εμποδίζοντας τους ενδιαφερόμενους να έχουν πρόσβαση στα νομοθετικά ρυθμιζόμενα επαγγέλματα και την άσκηση επαγγελματικής δραστηριότητας.


Τι έχει να αντιπροτείνει η Αξιωματική Αντιπολίτευση εν προκειμένω, εκτός από ιδεοληψίες, καταστροφολογία και αφορισμούς; Εμείς, με υπευθυνότητα και σχεδιασμό, εναρμονίζουμε τη χώρα με την ευρωπαϊκή και διεθνή πραγματικότητα, συνεχίζουμε την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος εν συνόλω, δίνουμε στους νέους και τις νέες μας τις ευκαιρίες που αξίζουν για πρόσβαση στην εκπαίδευση και την εργασία.