Πολύς λόγος έχει γίνει το τελευταίο διάστημα, και ειδικά μετά την κλιμάκωση των τουρκικών προκλήσεων στο Αιγαίο, σχετικά με την ισχύ των ενόπλων δυνάμεων Ελλάδας και Τουρκίας καθώς επίσης και για το ποιά χώρα υπερισχύει.

Στην πραγματικότητα μια τέτοια σύγκριση ξεπερνάει το καθαρά υπολογιστικό κομμάτι των αριθμών, αφού πολλοί άλλοι παράγοντες, όπως η εκπαίδευση και η ικανότητα του ανθρώπινου δυναμικού πρέπει να συνυπολογιστούν για να οδηγηθεί κανείς σε ένα ασφαλές συμπέρασμα.

Πιο συγκεκριμένα, στο κομμάτι της αεροπορίας, όσον αφορά τους αριθμούς, θα περίμενε κανείς, αν ληφθεί υπόψιν και το μέγεθος των δυο χωρών, η διαφορά να είναι χαοτική, πράγμα που δεν συμβαίνει καθώς η Τουρκία έχει γύρω στα 1000 αεροσκάφη όλων των τύπων ενώ η χώρα μας γύρω στα 600.

Η σημαντική παράμετρος που θα πρέπει να ληφθεί υπόψιν είναι πως οι «γείτονες» έχουν πολλά αεροσκάφη τα οποία είτε είναι δεύτερης γενιάς (phantom RF4), είτε έχουν μετατραπεί σε τρίτης γενιάς τα τελευταία χρόνια. Επιπλέον, τα τουρκικά F16 που υποτίθεται πως βρίσκονται στην πρώτη γραμμή είναι παλαιών εκδόσεων αεροσκάφη με το πιο εξελιγμένο που υπάρχει στο οπλοστάσιο της τουρκικής αεροπορίας να είναι η έκδοση block50.

Στον αντίποδα, η χώρα μας διαθέτει τουλάχιστον 4 μοίρες με τα πιο εξελιγμένα block52+ και block52+ advanced αντίστοιχα (περίπου 80 αεροσκάφη), ενώ έχει και 2 μοίρες με τα γαλλικά mirage2000-5 (23 αεροσκάφη) που στις κλειστές αερομαχίες (dogfight) έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα αποτελεσματικά απέναντι στα τουρκικά F16 κυρίως λόγω του ρυθμού στροφής τους.

Όπως πρώτη αποκάλυψε η εφημερίδα Παραπολιτικά, με δημοσίευμά της το Σάββατο 29 Αυγούστου, τις δύο αυτές μοίρες μαχητικών (331&332 ΜΠΚ) θα πλαισιώσει άλλη μια μοίρα Rafale C. Πρόκειται για αεροσκάφη 4,5 γενιάς που σε συνδιασμό με την αναβάθμιση μεγάλου μέρους των F16 σε viper (κάποια χαρακτηριστικά τους όπως τα ηλεκτρονικά συστήματα θα είναι 5ης γενιάς), δίνει στην χώρα μας ένα πραγματικά μεγαλό τακτικό πλεονέκτημα.

O στόχος της Ελλάδας να αποκτήσει νέα μαχητικά αεροσκάφη, αναβαθμίζοντας την ήδη μεγάλη αεροπορική της δύναμη, θα μπορούσε να δώσει στην ελληνική πολεμική αεροπορία το ζητούμενο που δεν είναι άλλο απο την ποιοτική υπεροχή έναντι της ποσοτικής των Τούρκων.

Εάν σε αυτή την ποιοτική υπεροχή συνυπολογίσει κανείς και τις ικανότητες των Ελλήνων πιλότων, τότε το ποιοτικό πλεονέκτημα έναντι της Τουρκίας θα έχει βάθος τουλάχιστον μιας δεκαετίας.

Το Rafale, είναι αεροσάφος 4,5 γενιάς, πολλαπλών ρόλων, που είναι κατασκευασμένο να παρέχει το ίδιο αποτελεσματικά, τόσο αεροπορική υπεροχή, όσο και αποστολές κρούσης.

Σε ότι αφορά τη χώρα μας, πρόκειται να προμηθευτεί 18 Rafale, για τα οποία φαίνεται πως υπάρχει συμφωνία ΜητσοτάκηΜακρόν. Απο τα 18 αεροσκάφη, τα 10 πρόκειται να είναι καινούργια ενώ τα 8 θα παραδοθούν στη χώρας μας δωρεάν και θα είναι των παλαιότερων εκδόσεων F1 και F2 αντίστοιχα. Τα 10 νέα αεροσκάφη είναι εκείνα που θα μεταβάλλουν δραματικά και τις ισορροπίες στο Αιγαίο.

Πράγματι, εαν κρίνουμε απο τα πρωγενέστερα mirage η πρόσφατη εμπειρία έχει δείξει πως στο περιβάλλον του Αιγαίου, αεροσκάφη με τη συγκεκριμένη σχεδίαση είναι αξεπέραστα.

Σημειώνεται πως τα ελληνικά mirage φέρουν στο οπλοστάσιό τους, ανάμεσα σε άλλα, και το καταστροφικό για πλοία επιφανείας βλήμα, Εxocet καθώς επίσης και το Scalp EG, βλήμα ιδιαίτερα μεγάλου βεληνεκούς που μπορεί να προσβάλλει στρατηγικούς στόχους επιφανείας και που αντίστοιχο του είναι το JSOW 154 A και C, όπλο που είναι συμβατό με τα F16 Block 52+ και advanced αντίστοιχα.

Τα συγκεκριμένα βλήματα (Exocet, Scalp EG) είναι συμβατά και με τα Rafale που πρόκειται να παραλάβει η χώρα μας.

Τέλος, στην αναβάθμιση αυτή της πολεμικής αεροπορίας θα πρέπει να συνυπολογιστεί και η διαφαινόμενη αγορά γαλλικών φρεγατών, όπου και σε συνδιασμό με κινήσεις που γίνονται στην διπλωματική σκακιέρα απο τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, βάζουν ισχυρό φρένο στις βλέψεις του «σουλτάνου» στην Ανατολική Μεσόγειο.