Τα Παρά-πρωινά μας Σωτήρης Ξενάκης Μπάγια Αντωνοπούλου
Καραμανλής στα Παραπολιτικά 90,1: Αν συμβεί θερμό επεισόδιο θα γίνει με ευθύνη της Τουρκίας
kwstas-karamanlis
Πολιτική

Καραμανλής στα Παραπολιτικά 90,1: Αν συμβεί θερμό επεισόδιο θα γίνει με ευθύνη της Τουρκίας

«Η Ελλάδα θέλει το διάλογο ο οποίος πρέπει να γίνει με όρους και προϋποθέσεις» δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών

«Πεδίο αντιπαράθεσης με την Τουρκία είναι πλέον η Ανατολική Μεσόγειος. Τα ελληνοτουρκικά γίνονται ευρωτουρκικά», δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ» και τους δημοσιογράφους Χριστίνα Κοραή και Δημήτρη Τάκη, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.

Ο κ. Καραμανλής τόνισε πως «την εξωτερική πολιτική την χαράσσει ο πρωθυπουργός και οι αρμόδιοι υπουργοί» και ανέφερε πως σε μια «διαπραγμάτευση δεν μπορείς να περιμένεις ότι θα τα πάρεις όλα».


Σημείωσε ακόμα ότι «η Ελλάδα θέλει το διάλογο ο οποίος πρέπει να γίνει με όρους και προϋποθέσεις».

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο θερμού επεισοδίου λέγοντας ότι «αν συμβεί κάτι τέτοιο θα γίνει με ευθύνη της Τουρκίας».

Αναφορικά με τα Μέσα Μεταφοράς στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι «η εικόνα  είναι δύσκολη και είπε πως έως το τέλος του χρόνου η Θεσσαλονίκη θα έχει 550 νέαλεωφορεία».

Για την Αθήνα, σημείωσε ότι «στις γραμμές 2 και 3 του ΜΕΤΡΟ οι χρονοαποστάσεις σε σχέση με πέρυσι θα πέσουν στα 4 λεπτά τις ώρες αιχμής και παράλληλα προανήγγειλε 680 προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ».

Δεσμεύτηκε τέλος ότι σε ένα εξάμηνο η εικόνα με τα μέσα μεταφοράς θα είναι εντελώς διαφορετική.

Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη του Κώστα Καραμανλή στα Παραπολιτικά 90,1:

Αναφορικά με τις τουρκικές προκλήσεις, ο κ. υπουργός Μεταφορών και Υποδομών σημείωσε: «Επειδή όλοι ομιλούν για την εξωτερική πολιτική, όλοι κάνουν τους ειδικούς θα μου επιτρέψετε να πω ότι την εξωτερική πολιτική σε μια ευνομούμενη δημοκρατία την εκφράζει ο πρωθυπουργός και οι αρμόδιοι υπουργοί. Το μόνο που θέλω να πω είναι ότι για πρώτη φορά το πεδίο αντιπαράθεσης με την Τουρκία είναι ένα η Ανατολική Μεσόγειος, έχουμε ένα ευρύτερο αντι-τουρκικό μέτωπο που έχει δημιουργηθεί και τα ελληνοτουρκικά γίνονται ευρωτουρκικά. Μια πάγια επιδίωξη και του Κων/νου Καραμανλή. Αυτό είναι μια πολύ μεγάλη επιτυχία της κυβέρνησης γιατί πρέπει όλοι να καταλάβουμε, και εδώ είναι η διαφορά με τα Ίμια, ότι το παραμύθι της ευρωπαϊκής Τουρκίας τελειώνει και ότι η πολιτική του κατευνασμού και αυτή τελειώνει. Δεν γίνεται να κάνεις διάλογο όταν έχεις το κεφάλι σου μέσα στο στόμα του τίγρη. Ο πρωθυπουργός έχει δείξει ψυχραιμία έχει όμως επιδείξει και κάτι που σπανίως έχουμε δει από Έλληνες πρωθυπουργούς μια σταθερότητα, μια δυναμικότητα και έχει αποδείξει ότι μπορεί να αναπτύξει ευρύτερες συμμαχίες στα ζητήματα τα ελληνοτουρκικά».

«Το διεθνές σύστημα επιβάλλει διαπραγματεύσεις με τις γειτονικές χώρες για οριοθέτηση ΑΟΖ. Χωρίς διαπραγμάτευση δεν υπάρχει ΑΟΖ. Όποιος αρνείται αυτή τη βασική αλήθεια αρνείται την οριοθέτηση. Δηλαδή αυτοί που λένε ότι «δεν θέλουμε διάλογο για κανένα ζήτημα» στην ουσία ή αυταπατούνται ή εξαπατούν την κοινή γνώμη. Δεν μιλάω για την Τουρκία μιλάω γενικότερα, μη συμφωνία ισούται με μη κατοχύρωση κυριαρχικών δικαιωμάτων και όταν γίνεται μια διαπραγμάτευση δεν μπορείς να περιμένεις να τα πάρεις όλα γιατί ακούσαμε μια κριτική για την ελληνοαιγυπτιακή συμφωνία», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Εμείς δεν λέμε όχι στο διάλογο, εμείς αυτό που λέμε είναι ότι ο διάλογος πρέπει να γίνει με όρους και προϋποθέσεις», διευκρίνισε ο ίδιος.

Ερωτηθείς αν ανησυχεί για «νέα Ίμια», ο κ. Καραμανλής ανέφερε: «Όλοι ανησυχούμε γιατί όταν έχεις τόσες πολλές στρατιωτικές μονάδες σε ένα περιορισμό χώρο το ενδεχόμενο του ατυχήματος είναι πολύ μεγάλο. Από την άλλη αυτό που διαπιστώνουμε όλοι είναι ότι οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις δείχνουν απίστευτη αποφασιστικότητα και απίστευτη ψυχραιμία επομένως νομίζω ότι η στάση μας δείχνει ότι το παραμικρό επεισόδιο εάν γίνει θα γίνει με πλήρη ευθύνη της Τουρκίας».

Αναφορικά με τα νέα λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός δήλωσε: «Στη Θεσσαλονίκη η κατάσταση στα ΜΜΜ είναι δύσκολη και δεν τιμά την πόλη. Η πρώτη λύση ήταν να φέρουμε 120, με 130 λεωφορεία από τα ΚΤΕΛ δηλαδή να μεταφέρουμε συγκοινωνιακό έργο σε έναν ιδιώτη και τα αποτελέσματα είναι πλέον απτά. Η δεύτερη λύση είναι ένας συνδυασμός και μια συνεργασία με το δήμο Θεσσαλονίκης όπου φέρνει 50 λεωφορεία και τα δίνει δωρεά στον ΟΑΣΘ, συν τα 180 λεωφορεία τα οποία σιγά –σιγά αρχίζουν και κυκλοφορούν στην πόλη έτσι ώστε μέχρι το τέλος του χρόνου στη Θεσσαλονίκη να έχουμε 550 λεωφορεία. Θα έχουμε ανανεώσει μέσα σε χρόνο ρεκόρ το 50% του στόλου όταν είχε να αγοραστεί καινούργιο λεωφορεία στην Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα από το 2009».

Αναφορικά με το μετρό, σημείωσε: «Στη γραμμή 2 και 3 πολύ σύντομα θα δείτε ότι οι χρονοαποστάσεις σε σχέση με πέρυσι θα πέσουνε δηλαδή θα πάμε στα 4 λεπτά στις ώρες αιχμής. Θα διαθέσουμε χρήματα και από ταμείο ανάκαμψης για την αναβάθμιση των 15 συρμών και για αγορά 7 νέων συρμών στις γραμμές 2 και 3. Κάθε 4 λεπτά στη γραμμή 3 από την άλλη εβδομάδα μιλάμε για χρονοαπόσταση και για τις ώρες αιχμής».

Όσον αφορά τις προσλήψεις, ο κ. Καραμανλής διαβεβαίωσε ότι «θα γίνουν προσλήψεις με διαδικασία διαφανέστατη αλλά με διαδικασία εξπρές μέσω ΑΣΕΠ».

«Θα πάρουμε 680 ανθρώπους στα πεδία αιχμής δηλαδή στους οδηγούς και τους τεχνίτες για τα λεωφορεία και τα Μετρό για τα οποία έχουμε πρόβλημα. Έχουν να γίνουν προσλήψεις από το 2006 και επίσης κάνουμε κάτι πρωτοποριακό για την Αθήνα, μεταφέρουμε τα περιφερειακά δρομολόγια μέσα στον Οκτώβριο στα ΚΤΕΛ. 203 λεωφορεία των ΚΤΕΛ θα εκτελούνε τα περιφερειακά δρομολόγια και ο ΟΣΥ θα επικεντρωθεί μέσα στον αστικό ιστό της πόλης», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Για τη συχνότητα των λεωφορείων, δήλωσε: «Για τα λεωφορεία η άσκηση είναι πιο δύσκολη διότι σήμερα μετά βίας βγαίνουν 1.000 λεωφορεία. Θέλουμε να ελπίζουμε ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχουμε τα 200 λεωφορεία των ΚΤΕΛ και κάνουμε ένα φιλόδοξο διαγωνισμό σε μια εβδομάδα, πάλι με leasing, για να προσθέσουμε άλλα 300 λεωφορεία. Άρα μιλάμε για θέσεις εργασίας πάνω από 1.200 εκεί που πραγματικά χρειάζεται. Αυτό που μπορώ να εγγυηθώ είναι ότι σε ένα εξάμηνο από τώρα η εικόνα θα είναι πολύ καλύτερη».

«Η Αθήνα είναι μια πόλη με πολύ κίνηση, δεν μπορούν οι χρονοαποστάσεις να κατέβουν αισθητά όμως στα δρομολόγια που υπάρχουν προβλήματα και στις γραμμές που είναι επιβαρυμένες εκεί γίνεται αναδιάρθρωση δρομολογίων έτσι ώστε και λόγω covid να μην έχουμε τα φαινόμενα συνωστισμού», πρόσθεσε.

Ερωτηθείς αν θα υπάρξει αύξηση εισιτηρίων, απάντησε: «Εμείς παραλάβαμε εισιτήρια στο 1.40 και το πήγαμε στο 1.20 αυτό ισχύει μέχρι 31/10 διότι ήταν η μείωση του ΦΠΑ, θα περιμένουμε τις κυβερνητικές αποφάσεις να δούμε τι θα γίνει μετά τις 31/10. Στα ευρύτερα μέτρα που θα ακολουθήσει η κυβέρνηση για την ελάφρυνση της οικονομίας θα δούμε και αν θα υπάρξει περαιτέρω παράταση και στο ΦΠΑ που έχουμε».

Aποδοχή Cookies

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies της Google ή/και άλλων παρόχων διαφήμισης για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας. Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Διαβάστε περισσότερα