Ενα βήμα ακόμη πιο κοντά στην επανεκκίνηση βρίσκεται ο κλάδος της κρουαζιέρας, έπειτα από τις συζητήσεις που εκκρεμούσαν και που πραγματοποιήθηκαν μεταξύ της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας – CLIA και του Υπουργού Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη, καθώς επίσης και του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη αλλά και ειδικών του ΕΟΔΥ.

«Όλες οι πλευρές συμφώνησαν ότι πρέπει να υπάρξει συντονισμός και συνεργασία μεταξύ των αρμόδιων αρχών και των εκπροσώπων του κλάδου καθώς και ένα ξεκάθαρο χρονοδιάγραμμα ώστε να επιτευχθεί η ομαλότερη δυνατή επαναλειτουργία της κρουαζιέρας στη χώρα», δήλωσε η Μαρία Δεληγιάννη, εκπρόσωπος της CLIA στην Ανατολική Μεσόγειο.

πλακιωτακης_παραπολιτικα

«Ενημερώσαμε ανοιχτά τους αρμόδιους υπουργούς, για το ότι υπάρχουν εταιρείες κρουαζιερόπλοιων που επιθυμούν να ανοίξουν τον Αύγουστο και να συμπεριλάβουν την Ελλάδα στα δρομολόγιά τους», τόνισε η κ. Δεληγιάννη, το απόγευμα της Τετάρτης 24/06/2020  σε επικοινωνία της με το parapolitika.gr

«Παρουσιάσαμε τους βασικούς άξονες των πρωτοκόλλων, προκειμένου να επιτευχθεί η επανεκκίνηση της κρουαζιέρας», συμπλήρωσε, τονίζοντας πως η Ελλάδα πρέπει να βγάλει άμεσα το εθνικό πρωτόκολλο.

Ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, μιλώντας στα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» για το άνοιγμα του ελληνικού τουρισμού, είχε δεσμευθεί πως θα κοιτούσε το ζήτημα της κρουαζιέρας που παραμένει ακινητοποιημένη εξαιτίας της πανδημίας του COVID-19, τονίζοντας πως η Δυτική Μεσόγειος που ήταν η ναυαρχίδα της Κρουαζιέρας έχει χτυπηθεί περισσότερο.

theocharis2_parapolitika_mesa

Ολα τα ζητήματα εξετάζονται διεξοδικά και το επόμενο διάστημα αναμένοται λεπτομερείς ανακοινώσεις.

Τόσο η εκπρόσωπος, όσο και ο πρόεδρος της CLIA Adam Goldstein, έχουν τονίσει το τελευταίο διάστημα πως η Ελλάδα, θα μπορουσε τώρα, να αναλάβει ηγετικό ρόλο στην επανεκκίνηση της κρουαζιέρας εφόσον έχει σημειώσει εξαιρετικά θετική πορεία επιδημιολογικά σε σχέση με άλλα κράτη.

Η ίδια μάλιστα, είχε κάνει έκκληση μέσω της εφημερίδας «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» να κοιτάξει το ζήτημα και το υπουργείο Τουρισμού καθώς η κρουαζιέρα συνεισφέρει στην ελληνική οικονομία 957 εκατ. ευρώ.

Maria_Deligianni_CLIA_2


Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΤΙΣ ΤΕΛΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Πλέον, υπάρχει θετική ανταπόκριση από την Ελληνική Κυβέρνηση, που από την πλευρά της επισημαίνει την πρόθεσή της να αναπτύξει το απαραίτητο εθνικό πρωτόκολλο. 
Για την ώρα όμως, περιμένει τις τελικές αποφάσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στις κατευθυντήριες οδηγίες της οποίας θα βασίζεται το εθνικό πρωόκολλο και ειδικότερα στις οδηγίες του EU HealthyGateways και του Ευρωπαϊκoύ Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA).
Θα πρέπει να υπάρξει υιοθέτηση και άμεση εφαρμογή του εθνικού πρωτοκόλλου

«Τονίσαμε ιδιαίτερα την ανάγκη να εργαστούν εντατικά όλοι οι εμπλεκόμενοι προκειμένου τα πάντα να είναι έτοιμα έως τον Αύγουστο, ενώ η ασφάλεια και η υγεία επιβατών και πληρωμάτων παραμένει η υπ’αριθμόν ένα προτεραιότητα για τις εταιρείες κρουαζιέρας», υπογραμμίζει η κ. Δεληγιάννη.
«Γι’αυτό και οι συζητήσεις μας με τις ελληνικές αρχές επικεντρώθηκαν στα πρωτόκολλα που έχουμε σχεδιάσει, τα οποία βασίζονται σε μία ολιστική προσέγγιση που καλύπτει όλα τα βήματα, από την κράτηση του ταξιδιού έως την επιστροφή στο σπίτι».

Για την CLIA το νούμερο ένα ζήτημα αυτή τη στιγμή είναι να ολοκληρωθούν όλες οι ενέργειες. 

«Θα πρέπει να υπάρξει υιοθέτηση και άμεση εφαρμογή του εθνικού πρωτοκόλλου, έτσι ώστε να μπορούν και οι εταιρείες κρουαζιέρας να έχουν ξανά την ασφάλεια και σιγουριά πως η Ελλάδα ειναι καθ’ όλα έτοιμη να συμπεριληφθεί στα δρομολόγιά τους», ξεκαθάρισε η κ. Δεληγιάννη μιλώντας στο parapolitika.gr.

«Είμαστε πολύ χαρούμενοι που ακουσαμε τον κ. Πλακιωτάκη (σ.σ. Olympia Forum) να λέει για πρωτη φορα οτι η Ελλάδα μπορεί να είναι η πρώτη χώρα που θα ανοίξει την Κρουαζιέρα», επεσήμανε.

Ωστόσο πρακτικά, για να προλάβει η κρουαζιέρα να κάνει restart τον Αύγουστο θα πρεπει το εθνικό πρωτόκολλο να είναι έτοιμο στις αρχές του Ιουλίου. Ετσι ωστε να ξεκινήσει ο ελλιμενισμός των πλοιων με τα πληρωματα και σταδιακά η επανέναρξη των δραστηριοτήτων.
Θυμίζουμε πως ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης είχε κάνει λόγο για σταδιακό άνοιγμα του κλάδου από την 1η Ιουλίου.

cruise_1_s_mesa_parapolitika

 

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στα αυστηρά μέτρα ελέγχου πριν την επιβίβαση όσο και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού καθώς και στα μέτρα και διαδικασίες στα λιμάνια επιβίβασης/αποβίβασης και ενδιάμεσα λιμάνια.
Η CLIA τόνισε για ακόμη μια φορά τη συνεισφορά της κρουαζιέρας στην ελληνική οικονομία: αγγίζει το 1 δισ. ευρώ σε ετήσια έσοδα καιπροσφέρει σχεδόν 12.000 θέσεις εργασίας.

Στις συζητήσεις με την Ελληνική Κυβέρνηση, επισημάνθηκε ακόμη πως πέρα από τις εταιρείες κρουαζιέρας, η ζημιά από τη διακοπή της δραστηριότητας του κλάδου είναι μεγάλη και για τις χώρες που αποτελούν προορισμούς κρουαζιέρας, όπως η Ελλάδα, οι οποίες επίσης προσβλέπουν στην επανέναρξη των δραστηριοτήτων.

Σε μία τρίμηνη παύση, (σύνολο κλάδου), οι απώλειες για την Ελλάδα αγγίζουν τα 200 εκατ. ευρώ ενώ η αναστολή δραστηριοτήτων στην χώρα μπορεί να οδηγήσει σε άμεσες απώλειες περίπου 131 εκατ. ευρώ, 1.067 θέσεων εργασίας και 25 εκατομμυρίων σε μισθούς.

Η υποχρεωτική αναστολή λειτουργίας, πλέον έχει ξεπεράσει τις 90 ημέρες, έχει προκαλέσει απώλειες τουλάχιστον 200 εκατ. ευρώστην ελληνική οικονομία και έχει θέσει σε κίνδυνο περισσότερες από 1.700 θέσεις εργασίας.

Η  επανεκκίνηση του κλάδου είναι εξαιρετικά αναγκαία για πάρα πολλούς ξενοδόχους και επαγγελματίες στον χώρο του τουρισμού καθώς αποτελεί σημαντικό κομμάτι των εσόδων με πάνω από το 15% των συνολικά 33 εκατ. επισκεπτών που έρχονται στην Ελλάδα κάθε χρόνο.

ΛΗΤΩ ΜΗΣΙΑΚΟΥΛΗ
litomissiakouli@yahoo.com