«Το πρώτο στάδιο όπως είχαμε πει προεκλογικά είναι η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, της σχολικής μονάδας και εν συνεχεία είναι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών», δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Καινούργια μέρα» με τον δημοσιογράφο Δημήτρη Τάκη, η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως.

Για την προσωρινότητα στην πολιτική, η κα Κεραμέως ανέφερε: «Υπάρχει προσωρινότητα γενικά στην πολιτική όχι μόνο στο Υπουργείο Παιδείας παντού, γι’ αυτό κανείς πρέπει να αξιοποιεί όλες του τις δυνάμεις προς όφελος του ελληνικού λαού κάθε μέρα που έχει αυτά τα αξιώματα».

«Υλοποιούμε κατά γράμμα τις προεκλογικές μας δεσμεύσεις. Υλοποιούνται όλες οι δεσμεύσεις της ΝΔ από κάτω προς τα πάνω, γιατί αυτή είναι η προσέγγιση του νομοσχεδίου με αλλαγές που αρχίζουν από το Νηπιαγωγείο, από το Δημοτικό και το τονίζουμε αυτό όπως είπε και ο πρωθυπουργός χθες γιατί εκείνα τα χρόνια είναι που συντελούνται οι μεγαλύτερες αλλαγές στον ανθρώπινο εγκέφαλο», συμπλήρωσε η ίδια.

Αναφορικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, η υπουργός Παιδείας σημείωσε: «Αυτή τη στιγμή στο νομοσχέδιο υπάρχει ένα πλήρες πλαίσιο για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου η οποία περιλαμβάνει αξιολόγηση σε τρεις φάσεις. Στον προγραμματισμό, την αυτοαξιολόγηση και την εξωτερική αξιολόγηση εν συνεχεία από στελέχη εκπαίδευσης, από την Αρχή πιστοποίησης ποιότητας στη Δευτεροβάθμια και Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής πολιτικής. Άρα το πρώτο στάδιο όπως είχαμε πει προεκλογικά είναι η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, της σχολικής μονάδας και εν συνεχεία είναι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Η δε αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ξεκινάει ήδη στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία».

«Επεξεργαζόμαστε ένα πλήρες σχέδιο αναφορικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, δεν έχουμε κάνει ακόμα ανακοινώσεις επ’ αυτού, θα συζητηθεί ενδελεχώς με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και θα τεθεί και σε δημόσια διαβούλευση. Έχουμε πολλές ρυθμίσεις ακόμα να φέρουμε. Φέραμε έναν κορμό, φέραμε μια στροφή προς το σύγχρονο σχολείο. Η ρύθμιση για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ήδη επεξεργάζεται, δεν μπορώ να πω με ακρίβεια πότε θα έρθει», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Αναφορικά με το θέμα της διαγωγής, δήλωσε: «Για εμάς αποστολή του σχολείου είναι πρωτίστως το παιδί να μάθει γράμματα. Δηλαδή βασική αποστολή του σχολείου είναι η μεταλαμπάδευση γνώσης, δεν είναι όμως μόνο αυτή είναι και να διαπλάθει ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες. Να μάθει στα παιδιά που βάζουν τα όριά τους, πως σέβονται τον πλησίον τους, να μάθουν δικαιώματα και υποχρεώσεις. Δηλαδή το σχολείο δεν σου μαθαίνει μόνο γνώση, σου μαθαίνει και ήθος, σου μαθαίνει πώς να βάζεις τα όριά σου, πως να συνυπάρχεις σε ένα κοινωνικό σύνολο άρα η αξιολόγηση συμπεριφοράς για εμάς είναι ένα σημαντικό τμήμα του παιδαγωγικού έργου που επιτελεί το σχολείο. Και για αυτό το λόγο, δεν γίνεται μόνο στην Ελλάδα γίνεται σε πολλές χώρες αυτή η αξιολόγηση. Ακούω την κριτική ότι το παιδί στιγματίζεται με την αναγραφή αυτής της αξιολόγησης στο απολυτήριο».

«Και ρωτώ, γιατί στιγματίζεται περισσότερο από το γεγονός για παράδειγμα ότι θα έχει στο απολυτήριο ένα βαθμό 11 στα 20 το οποίο θα το συνοδεύει όλη του τη ζωή;», διερωτήθηκε η κα Κεραμέως.
Αναφορικά με τα μαθήματα των λατινικών και της κοινωνιολογίας, η υπουργός ανέφερε: «Δεν φεύγει η κοινωνιολογία, εκεί είναι η διαστρέβλωση που επιχειρείται τις τελευταίες ημέρες. Η κοινωνιολογία παραμένει βασικό μάθημα στο πρόγραμμα του σχολείου. Θεωρούμε ότι είναι πιο χρήσιμο οι μαθητές οι οποίοι πρόκειται να ακολουθήσουν σπουδές φιλοσοφικής να έχουν κάνει Λατινικά γιατί είναι η βάση των σπουδών που θα ακολουθήσουν μετά. Τονίζω ότι η κοινωνιολογία παραμένει είναι λάθος η συζήτηση που βάζει το ένα έναντι του άλλου. Παραμένει η κοινωνιολογία ως βασικό μάθημα, προστίθενται τα Λατινικά τα οποία είχανε βγει από το πρόγραμμα».

Ερωτηθείσα αν θα μπορούσε να υπάρχει επιλογή ανάμεσα στην κοινωνιολογία και τα λατινικά, απάντησε: «Μας απασχόλησε και ψάξαμε να δούμε αν θα μπορούσαμε να έχουμε την επιλογή δηλαδή να δίνεται η επιλογή στα παιδιά αν θέλουν να ακολουθήσουν λατινικά ή κοινωνιολογία, αν το κάναμε όμως αυτό θα είχαμε θέμα γιατί θα προβλεπόταν είσοδος σε ίδια τμήματα από διαφορετικές οδούς και αυτό μπορούσε να εγείρει σοβαρότατα νομικά ζητήματα. Είναι κάτι που εξετάσαμε σαν επιλογή αλλά δεν μπορούσε να ισχύσει στο υφιστάμενο πλαίσιο».

Για την εισαγωγή των αγγλικών στα νηπιαγωγεία, η κα Κεραμέως δήλωσε: «Το υποχρεωτικό νηπιαγωγείο είναι πλέον από τα 4 χρόνια των παιδιών και συνεπώς το πρότυπο πρόγραμμα το οποίο ψηφίζεται τώρα έχει να κάνει με την εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος από τα 4. Τονίζω ότι αυτή είναι μια διεθνής τάση. Δεν θεωρούμε ότι κάνουμε κάποια φοβερή καινοτομία η αλήθεια είναι μια διεθνής αυξητική τάση που λέει να δώσουμε περισσότερα εφόδια στα παιδιά μας πιο νωρίς, γιατί τα παιδιά είναι σφουγγάρια».

«Υπάρχουν κάποια γνωστικά αντικείμενα τα οποία ενισχύονται ιδιαίτερα, οι ξένες γλώσσες είναι ένα από αυτά. Αυξάνουμε κατά 6 ώρες τις ώρες των ξένων γλωσσών στο σχολείο όπως επίσης αυξάνουμε και άλλα γνωστικά αντικείμενα όπως την πληροφορική. Ηπληροφορική για παράδειγμα στο Λύκειο από προαιρετικό γίνεται υποχρεωτικό μάθημα. Πρέπει να επενδύσουμε στις ψηφιακές δεξιότητες των νέων μας άρα υπάρχουν κάποια γνωστικά αντικείμενα στα οποία εστιάζουμε περισσότερο στην προσπάθεια αυτή για να δώσουμε περισσότερα εφόδια στους νέους μας», σημείωσε επιπρόσθετα.

Για τη συνεργασία με εκπαιδευτικά ιδρύματα της Αμερικής, ανέφερε: «Είναι μια πρωτοβουλία που ξεκίνησε μαζί με το Institute of international Education της Αμερικής και είχε μεγάλη ανταπόκριση πέρα από κάθε προσδοκία. 27 κορυφαία αμερικανικά πανεπιστήμια δήλωσαν συμμετοχή να έρθουν στη χώρα μας να συζητήσουν με τα δικά μας εξαιρετικά πανεπιστήμια, με τους δικούς μας εξαιρετικούς καθηγητές για το πώς μπορούν να ενισχύσουν συνεργασίες. Περισσότερες συνεργασίες θα πει για παράδειγμα ξενόγλωσσα προγράμματα στα οποία συμμετέχουν αλλοδαποί φοιτητές. Αυτά τα οποία ψηφίζουμε σήμερα στη Βουλή και μάλιστα με ονομαστική πρωτοβουλία...».

«Ένα μέρος της αντιπολίτευσης εκφράζει επιφυλάξεις στο να έχουμε ξενόγλωσσα προγράμματα τα οποία θα προσελκύουνε ξένους φοιτητές. Ήταν να έρθουν τέλος Μαρτίου αυτά τα 27 κορυφαία αμερικανικά πανεπιστήμια, μας πρόλαβε ο κοροναϊός και η πρωτοφανής κρίση και την ερχόμενη Δευτέρα κάνουμε μια τηλεδιάσκεψη μαζί με τον πρωθυπουργό μαζί με αυτά τα πανεπιστήμια για να συζητήσουμε τα επόμενα βήματα και πως θα μπορέσουμε να φέρουμε κοντά τα πανεπιστήμια αυτά και τα δικά μας πανεπιστήμια. Εμείς ως πολιτεία βάζουμε το θεσμικό πλαίσιο, άρα προτείνουμε προς ψήφιση ένα νομοθετικό πλαίσιο το οποίο διευκολύνει αυτές τις εργασίες και το δεύτερο που κάνουμε είναι ότι ανοίγουμε το δίαυλο επικοινωνίας για να μπορέσουν τα ιδρύματα να μιλήσουν απευθείας μεταξύ τους. Στο κάλεσμα μας προς τα ελληνικά πανεπιστήμια ανταποκρίθηκαν όλα. όλα συμμετέχουν όλα θα είναι παρόντα την ερχόμενη Δευτέρα μαζί με τα αμερικανικά πανεπιστήμια», επισήμανε η ίδια.

Ερωτηθείσα για το κρούσμα στην Ξάνθη και το κλείσιμο των σχολείων της περιοχής, η υπουργός Παιδείας απάντησε: «Σήμερα συμπληρώνεται ένας μήνας από την επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων, σε πάνω από 14.000 σχολικές μονάδες της χώρας είχαμε ένα κρούσμα. Το γεγονός ότι είχαμε ένα κρούσμα σε 14.000 σχολικές μονάδες θα έπρεπε να μας ικανοποιεί όλους αναφορικά με το γεγονός ότι δεν είχαμε περισσότερα κρούσματα. Είμαστε πάρα πολύ προσεκτικοί, ακολουθείται αυστηρά το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ, ακολουθούνται όλα τα μέτρα προστασίας και πρόληψης και εδώ είμαστε να αξιολογούμε κάθε βήμα και πως προχωράμε παραπέρα.

Για τις πανελλήνιες εξετάσεις, η κα Κεραμέως τόνισε «ότι οδηγίες υγειονομικής φύσεως έχουν εκδοθεί εδώ και πολύ καιρό στη βάση των οδηγιών του ΕΟΔΥ προβλέπονται αντίστοιχα μέτρα προστασίας και πρόληψης όπως στις τάξεις δηλαδή 1,5 μέτρο απόσταση, φυσικός αερισμός».