«Υπάρχει δρόμος μπροστά έως ότου υλοποιηθεί η πρόταση της Κομισιόν για το ταμείο ανάκαμψης από το οποίο η Ελλάδα θα λάβει 32 δισεκατομμύρια ευρώ» δήλωσε στα Παραπολιτικά και στην εκπομπή ''Secret'' με τον δημοσιογράφο Παναγιώτη Τζένο 90,1 ο υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Κεφαλογιάννης.

Ο κ. Κεφαλογιάννης έκανε λόγο για μια θετική εξέλιξη σημειώνοντας ότι δικαιώνονται οι επιλογές της κυβέρνησης και του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη που ζητούσε μια συνολική λύση.

Παράλληλα ο υφυπουργός σημείωσε ότι «ο κλάδος των αερομεταφορών έχει πληγεί από την πανδημία και προανήγγειλε ότι το απόγευμα θα ανακοινωθούν μέτρα στήριξης του κλάδου, αναφέροντας χαρακτηριστικά μείωση του ΦΠΑ στις αερομεταφορές».

Σε ότι αφορά τον τουρισμό, δήλωσε ότι «οι αερομεταφορές προσφέρουν στο 70% του εισερχόμενου τουρισμού και τα αρμόδια υπουργεία βρίσκονται σε
συνεργασία για το εάν μπορούν να γίνουν διακρατικές συμφωνίες με κάποιες χώρες όπως οι σκανδιναβικές».

Για την ηλεκτροκίνηση, ο κ. Κεφαλογιάννης σημείωσε ότι «καλώς προετοιμάζεται η χώρα και κάλεσε όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο».

Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη του Γιάννη Κεφαλογιάννη στα Παραπολιτικά 90,1:

Αναφορικά με την ανακοίνωση της ευρωπαϊκής επιτροπής για το νέο οικονομικό πρόγραμμα, ο κ. κεφαλογιάννης δήλωσε: «Έχουμε πάρα πολύ δρόμο μέχρι να υλοποιηθεί και να δούμε τις τελικές λεπτομέρειες αλλά νομίζω ότι είναι πάρα πολύ θετική εξέλιξη. Δικαιώνονται οι επιλογές της Ελλάδος και συγκεκριμένα του Πρωθυπουργού ο οποίος από την αρχή είχε θέσει την ΕΕ προ των ευθυνών της ότι πρέπει να υπάρξει μια συνολική λύση. Είναι πολύ σημαντικό ότι από τα 750 δις τα 500 δις θα είναι επιδοτήσεις και τα υπόλοιπα 250 θα είναι δάνεια αλλά είναι ακόμα πιο σημαντικό ότι η Ελλάδα λαμβάνει 43,5 δις εκ των οποίων τα 33,4 αφορούν επιδοτήσεις που σημαίνει μόλις ότι τα 10 δις είναι δάνεια άρα παίρνουμε και ένα ποσοστό πολύ μεγαλύτερο και σε σχέση με το ΑΕΠ της χώρας αλλά και σε σχέση με την κατανομή που θα γίνει στις άλλες χώρες. Νομίζω ότι είμαστε από τους κερδισμένους, αυτά τα χρήματα θα πέσουν στην πραγματική οικονομία. Το μεγάλο μας στοίχημα είναι το να στηριχτούν οι επιχειρήσεις και επομένως και οι εργαζόμενοι μέσω της ρευστότητας και βεβαίως και ένα πολύ μεγάλο μέρος αφορά τις δημόσιες επενδύσεις ένας επίσης κρίσιμος τομέας για την οικονομία της χώρας».

«Πολλές φορές στο παρελθόν η χώρα μας δεν είχε καλές επιδόσεις όσον αφορά όχι μόνο την απορρόφηση κάποιων κονδυλίων αλλά και τον τρόπο με τον οποίο μετρήθηκαν αυτές οι επιχορηγήσεις. Τώρα έχουμε βγάλει και στο εσωτερικό και στο εξωτερικό μια πολύ σοβαρή εικόνα ως χώρα, κατ’επέκταση και ως κυβέρνηση, υπάρχει ένα συγκεκριμένο πλάνο και πλέον μπορούμε να εντοπίσουμε τους τομείς που έχουν πληγεί λόγω του κορονοϊού και εκεί να πέσει ένα μεγάλο μέρος της ρευστότητας. Δυο βασικοί πυλώνες είναι και η ρευστότητα των επιχειρήσεων άρα και οι εργαζόμενοι μέσω της διατήρησης των θέσεων εργασίας, με αυτό τον τρόπο θα μπορέσουν να επωφεληθούν, αλλά κυρίως να μπορέσουμε να τονώσουμε τις δημόσιες επενδύσεις που αποτελεί ένα πολύ κρίσιμο τομέα για την οικονομία της χώρας», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Αναφορικά με τις αερομεταφορές, ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, σημείωσε: «Ο κλάδος των αερομεταφορών ήταν από τους πρώτους οι οποίοι επλήγησαν και συνεχίζει να πλήττεται. Σκεφτείτε ότι κατά τη διάρκεια του κοροναϊού το πτητικό έργο στη χώρα μας έπεσε κατά 95% και αντιστοίχως η κίνηση κατά 97% άρα αντιλαμβάνεστε ότι είναι ένας κλάδος ο οποίος στην ουσία έκλεισε. Και μη ξεχνάτε ότι ό ευρύτερος τομέας των αερομεταφορών είναι ένας κλάδος απασχολεί περί τις 11 χιλιάδες εργαζόμενους. Δηλαδή είναι ένας τομέας απόλυτα κρίσιμος όχι μόνο για τον τουρισμό της χώρας αλλά συνολικά και για το θέμα των μεταφορών και της τροφοδοσία της χώρας. Ήταν ένας κλάδος ο οποίος εξαρχής βοηθήθηκε και μπορέσαμε ως κυβέρνηση να παρέχουμε κάποιες διευκολύνσεις από την αρχή της κρίσης».

«Θα αποτελέσει μέρος της συζήτησης του υπουργικού συμβουλίου το οποίο αυτή τη στιγμή ξεκινάει και θα καταλήξει το μεσημέρι σε συγκεκριμένα μέτρα, θα προχωρήσουμε και στην εξαγγελία συγκεκριμένων μέτρων ενίσχυσης. Αυτό που μπορώ να σας πω επί της αρχής είναι προφανώς θα συνεχίσει να υπάρχει μείωση του ΦΠΑ στις μεταφορές που θα περιλαμβάνει και τις αερομεταφορές. Άρα αντιλαμβάνεστε ότι η μείωση του κόστους θα περάσει και στον επιβάτη και βεβαίως θα υπάρχει και η μείωση του 40% στα ενοίκια των επιχειρήσεων που αφορά τον κλάδο κάτι το οποίο θεωρούμε ότι θα τους δώσει μια οικονομική ανάσα. Άρα αν συνδυαστούν αυτά συν τα εξειδικευμένα μέτρα που θα ανακοινωθούν μέχρι το απόγευμα πιστεύω ότι ένας κρίσιμος κλάδος όπως οι αερομεταφορές, οι οποίες πέρα από το καθαρά οικονομικό κομμάτι προσφέρει και κοινωνικό έργο γιατί μη ξεχνάτε ότι η χώρα μας είναι νησιωτική και πολλές φορές η μόνη διασύνδεση τουλάχιστον το χειμώνα είναι οι αερομεταφορές αντιλαμβάνεστε ότι η κυβέρνηση έχει κάθε βούληση να τον στηρίξει», συμπλήρωσε ο ίδιος.

Ερωτηθείς αν μετά τη διάσωση του κλάδου θα έχει λόγο το δημόσιο στις εταιρείες, απάντησε: «Αυτή τη στιγμή είναι πρόωρο να πούμε κάτι πιο συγκεκριμένο, δηλαδή με ποιο τρόπο θα γίνει η διάσωση όσον αφορά την οικονομική ενίσχυση ή την εγγύηση από πλευράς δημοσίου και τι ρόλο θα έχει το δημόσιο. Σε κάθε περίπτωση αυτό που μπορώ να πω είναι ότι είναι ένας κλάδος ο οποίος πρέπει να στηριχτεί και θα στηριχτεί από το κράτος. Από εκεί και πέρα οι λεπτομέρειες είναι κάτι που θα οριστικοποιηθεί τις επόμενες ημέρες και νομίζω ότι θα ικανοποιήσει όλους τους φορείς».

Αναφορικά με τον τουρισμό, ο κ. Κεφαλογιάννης ανέφερε: «Για εμάς είναι ένα πολύ μεγάλο στοίχημα ο τουρισμός και οι αερομεταφορές συνεισφέρουν περίπου στο 70% του εισερχόμενου τουρισμού. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε συνεργασία και με τα συναρμόδια υπουργεία, και το Οικονομικών, το τουρισμού και το υπουργείο των Εξωτερικών, σε συνεργασία με κάποιες χώρες για να δούμε αν μπορούμε να πάμε σε διακρατικές συμφωνίες. Για παράδειγμα κάποιες σκανδιναβικές χώρες ενώ συνολικά έχουν μια απαγόρευση μέχρι 30 Αυγούστου για όλες τις χώρες ενδεχομένως να είναι χώρες που θα ανοίξουν πολύ νωρίτερα για την Ελλάδα. Επειδή έχουμε καταφέρει να χτίσουμε ένα πάρα πολύ καλό brand name στο εξωτερικό είμαστε αισιόδοξοι ότι αυτό μπορούμε να το έχουμε ως το καλύτερο εφαλτήριο προκειμένου κάποιες αγορές που για κάποιες χώρες είναι κλειστές για την Ελλάδα να ανοίξουν πολύ νωρίτερα».

Αναφορικά με το νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση, δήλωσε: «Είναι μια ανάγκη η οποία πρέπει να καλυφθεί άμεσα νομοθετικά διότι μπορεί αυτή τη στιγμή η οικονομική συνθήκη να είναι τέτοια που ενδεχομένως πράγματι κάποιον να τον οδηγήσει σε μια σκέψη ότι εδώ ο κόσμος χάνεται και εμείς μιλάμε για ηλεκτροκίνηση αλλά είναι κατι το οποίο θα το βρούμε πολύ σύντομα μπροστά μας. Και επειδή ευελπιστούμε να πάμε πολύ γρήγορα σε μια μετάβαση στην κανονικότητα τους επόμενους μήνες θεωρούμε ότι η χώρα μας μπορεί να πρωτοπορήσει σε αυτό τον τομέα, και αν κάνει μας έδειξε η κρίση είναι ότι χώρες οι οποίες έχουν πρωτοστατήσει σε τεχνολογικές εξελίξεις είναι προετοιμασμένες για αυτό το οποίο έρχεται όσον αφορά το μέλλον, και όσον αφορά το μέλλον της αυτοκίνησης είναι η ηλεκτροκίνηση, θα είναι και κερδισμένες. Άρα καλώς προετοιμαζόμαστε από τώρα, καλώς θα δώσουμε κίνητρα σε συνεργασία με το υπουργείο οικονομικών, το υπουργείο Περιβάλλοντος προκειμένου κάποιοι οι οποίοι έχουν την οικονομική δυνατότητα να προχωρήσουν στην αγορά ηλεκτρικού οχήματος και νομίζω ότι θα περάσει ένα πολύ σημαντικό μήνυμα ότι η χώρα μας πρωτοστατεί σε ένα πολύ κρίσιμο τομέα».

Για τον τομέα των υποδομών, ο κ. Κεφαλογιάννης υπογράμμισε: «Είναι ένας πολύ κρίσιμος χώρος. Το θέμα της υποδομής αποτελεί ίσως τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας με δεκάδες επαγγέλματα, έμμεσα και άμεσα, να εμπλέκονται στον συγκεκριμένο τομέα».

«Από την άλλη είναι αρκετά σημαντικό όσον αφορά και κρίσιμα ζητήματα όπως για παράδειγμα τις μεταφορές αλλά ακόμα και θέματα εθνικά που συνδέουν συγκεκριμένες περιοχές της χώρας με το κέντρο. Αυτό που έχει πει και ο υπουργός ο κ. Καραμανλής είναι ότι ο σχεδιασμός του υπουργείου Υποδομών όχι μόνο δεν έχει επηρεαστεί από το ζήτημα του κορονοϊού όσον αφορά τη μεγάλη εικόνα, αντιθέτως θα εντείνουμε και τις προσπάθειες έτσι ώστε μέχρι το τέλος της τετραετίας να έχουμε ξεκινήσει έργα υποδομών στη χώρα περίπου 13 δις κάτι το οποίο αντιλαμβάνεστε ότι θα έχει πολλαπλασιαστική ισχύ και στο θέμα της οικονομίας αλλά κυρίως στο ζήτημα της κοινωνίας. Ο σχεδιασμός προχωρεί κανονικά, μπορεί ενδεχομένως να έχουν πάει ένα με δύο μήνες κάποια θέματα λόγω του κοροναϊού και είναι εύλογο αλλά η μεγάλη εικόνα παραμένει. 13 δις έργα μέχρι το τέλος της τετραετίας θα έχουν μπει σε μια τροχιά υλοποίησης», πρόσθεσε.

Ερωτηθείς αν είναι μέσα στο σχεδιασμό της πράσινης ανάπτυξης η περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας, ο υφυπουργός απάντησε: «Είναι στο επίκεντρο των σχεδιασμών γιατί η Δυτική Μακεδονία και επειδή αλλαζει το οικονομικό μοντέλο πρέπει να προετοιμαστούμε. Αυτή τη στιγμή γίνεται ένας συνολικά σχεδιασμός όσον αφορά το κομμάτι της πράσινης ανάπτυξης, μάλιστα χθες ο υπουργός ο κ. Χατζηδάκης έφερε ένα πρώτο πακέτο στήριξης των περιοχών μέσω του πράσινου ταμείου, θα ακολουθήσουν και άλλες χρηματοδοτήσεις και συγκεκριμένα project τα οποία θα γίνουν στην περιοχή και αυτό αφορά και κάποιες κινήσεις που κάνουμε και εμείς από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με την περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας. Το το επόμενο διάστημα θα δείτε κάποια project που θα αναπτυχθούν στην περιοχή».