Μεγάλη συζήτηση εξελίσσεται το τελευταίο διάστηµα στην Κουµουνδούρου για το θέµα της διαχείρισης των µέσων ενηµέρωσης. Τόσο ως προς τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ έναντι κάποιων συγκεκριµένων Μέσων όσο και σε σχέση µε την προώθηση των θέσεων του κόµµατος µέσα από αυτά.

Επιτελικά στελέχη εκτιµούν ότι υπάρχει µεγάλη υστέρηση αναφορικά µε τον τρόπο που προβάλλονται τα στελέχη και οι θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ παράλληλα επικρατεί έντονος προβληµατισµός για το κόστος λειτουργίας των Μέσων που έχει το κόµµα στη διάθεσή του σε συνάρτηση µε τη χαµηλή παρεµβατικότητά τους. Ούτως ή άλλως, τα ζητήµατα των µίντια φέρνουν στην επιφάνεια και τις διαφορετικές απόψεις, που φτάνουν στα όρια της σύγκρουσης και κυριαρχούν στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ. Προσωποποιούνται, δε, στον Νίκο Παππά και τον ∆ηµήτρη Τζανακόπουλο, που έχουν εντελώς διαφορετική προσέγγιση για το ποιες πρέπει να είναι οι σχέσεις µε τα ΜΜΕ. Με βάση τα προαναφερθέντα, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο ίδιος ο κ. Τσίπρας έχει αποφασίσει να είναι αυτός που θα κάνει πλέον τους χειρισµούς, σε συνεννόηση µε κάποιους ανθρώπους των οποίων τη γνώµη εµπιστεύεται, όπως είναι (κυρίως) ο Θανάσης Καρτερός, ο Αγγελος Τσέκερης και ο Παναγιώτης Παναγιώτου (Παν Παν).

Σε κάθε περίπτωση, στο τραπέζι έχουν πέσει αρκετές ιδέες για το τι πρέπει να γίνει από εδώ και στο εξής. Πέραν όλων των άλλων, στην Κουµουνδούρου πιστεύουν ότι το πιο αδύνατο κοµµάτι του ΣΥΡΙΖΑ είναι αυτό της τηλεόρασης. Γι’ αυτό και αναζητούν τηλεοπτικό σταθµό ο οποίος θα είναι σε απευθείας συνεννόηση µε την ηγεσία του κόµµατος και θα προβάλλει πλήρως τις προσεγγίσεις της αξιωµατικής αντιπολίτευσης. Στελέχη που είναι γνώστες της µιντιακής αγοράς σηµειώνουν ότι το έδαφος είναι αρκούντως στρωµένο στο Kontra Channel, πολύ περισσότερο λόγω και της στενής σχέσης που υπάρχει µε την οικογένεια Κόκκαλη. ∆εν είναι, άλλωστε, τυχαίο ότι την ευθύνη του www.fl ash.gr του κ. Κόκκαλη ανέλαβε η έως πρότινος στενή συνεργάτιδα του Αλέξη Τσίπρα, Ζωή Χαλιδιά.
Η πλειονότητα των εκποµπών, δηλαδή το κεντρικό δελτίο ειδήσεων και οι βραδινές εκποµπές του Kontra, «γέρνουν» εµφανώς προς τον ΣΥΡΙΖΑ, ενώ αρκετοί δηµοσιογράφοι-σχολιαστές του καναλιού είναι σε συνεννόηση µε την ηγεσία του κόµµατος.

Στην Κουµουνδούρου, ωστόσο, εκτιµούν ότι θα πρέπει το πρόγραµµα του Kontra να επεκταθεί σε όλες τις τηλεοπτικές ζώνες και ιδίως στην πρωινή. Φιλοδοξούν, δηλαδή, να µετατρέψουν το εν λόγω κανάλι σε έναν τηλεοπτικό σταθµό πλήρους προγράµµατος, που θα παίζει σχεδόν σε 24ωρη βάση ενηµέρωση.

Οι σκέψεις αυτές δεν είναι ξένες και µε το γεγονός ότι θέλουν να «αποκαταστήσουν» δηµοσιογράφους, οι οποίοι εκτέθηκαν αρκετά µε τη στάση που είχαν την περίοδο που ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ στην κυβέρνηση, µε αποτέλεσµα να βρίσκουν τώρα κλειστές τις δηµοσιογραφικές πόρτες. Το πλέον ενδεικτικό παράδειγµα είναι αυτό της Κατερίνας Ακριβοπούλου, η οποία, παρά τις προσωπικές παρεµβάσεις που έχει κάνει ο ίδιος ο πρώην πρωθυπουργός, δεν έχει καταφέρει να βρει δουλειά. Βεβαίως, η περίπτωσή της είναι αρκετά σύνθετη, διότι υπάρχει για το Kontra Channel το βέτο του Μάκη Κουρή. Πιο εύκολες ενδεχοµένως να είναι οι περιπτώσεις άλλων δηµοσιογράφων αν γίνει 24ωρο το κανάλι και εκπέµπει φουλ ενηµέρωση.

Πρόταση Αρβανίτη για την ενοποίηση «Αυγής», «Κόκκινου» και www. left.gr


ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΙΚΑ ΜΙΝΤΙΑ
Την ίδια στιγµή, απολύτως διασταυρωµένες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ αναζητεί τρόπους για να ενισχύσει τα κοµµατικά του Μέσα και να περιορίσει την οικονοµική αιµορραγία. Την ευθύνη του σχεδιασµού έχει αναλάβει ο δηµοσιογράφος Λευτέρης Αρβανίτης, έως πρότινος διευθυντής του κοµµατικού ραδιοφωνικού σταθµού «Στο Κόκκινο» στη Θεσσαλονίκη. Υψηλόβαθµες πηγές αναφέρουν ότι ο κ. Αρβανίτης ήταν αυτός που έπεισε την ηγεσία του κόµµατος να µην αναστείλει τη λειτουργία του σταθµού, δεδοµένου ότι γίνονταν εισηγήσεις για λουκέτο. Οι σκέψεις που επικρατούν έχουν να κάνουν µε την ενοποίηση όλων των µέσων ενηµέρωσης του κόµµατος κάτω από µία οµπρέλα. ∆ηλαδή, να ενοποιηθούν η «Αυγή», το site της εφηµερίδας, το ραδιόφωνο «Στο Κόκκινο» και το www.leſt .gr.

Μέσα από αυτή τη διαδικασία εκτιµάται ότι θα είναι πιο αποτελεσµατική η επιρροή των Μέσων, θα περιοριστεί το κόστος λειτουργίας τους και ταυτόχρονα θα είναι πιο εύκολη η διαδικασία για την αναζήτηση διαφηµίσεων. Στην ίδια λογική εντάσσονται και κάποιες προσεγγίσεις για τη δηµιουργία web TV, όπου ενδεχοµένως κάποιες ειδικές εκποµπές θα «ανεβαίνουν» και θα παίζουν και στον τηλεοπτικό σταθµό µε τον οποίο θα συνεργάζεται ουσιαστικά ο ΣΥΡΙΖΑ.

*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» στις 25/11