Περιμένουμε επίσημες ανακοινώσεις μετά τη διάσκεψη του Βερολίνου, δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 ο υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης, λέγοντας ότι έγινε ένα θετικό βήμα.

Σε ό,τι αφορά την μείωση των μεταναστευτικών ροών είπε ότι αυτό οφείλεται στις καιρικές συνθήκες, ενώ κατηγόρησε την Τουρκία ότι δεν τηρεί βασικούς όρους της συμφωνίας με την ΕΕ.

Είπε επίσης ότι θα ενισχυθεί η επιχειρησιακή δυνατότητα του υπουργείου ώστε να διαφυλάσσονται καλύτερα τα θαλάσσια σύνορα της χώρας.

Προανήγγειλε ιδιωτικοποίηση δέκα μεγάλων περιφερειακών λιμανιών στη χώρα, λέγοντας ότι θα διασφαλιστούν επενδύσεις, δημόσια έσοδα και θέσεις απασχόλησης.

Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, στον Ρ/Σ Παραπολιτικά 90.1 στην εκπομπή «Secret» εκτάκτως με το δημοσιογράφο Κώστα Παπαχλιμίντζο.

Αναφερόμενος στη διάσκεψη του Βερολίνου 
Έχουμε ένα θετικό δείγμα ότι η συγκεκριμένη διάσκεψη επιβεβαίωσε την προσήλωση όλων των συμμετεχόντων για εξεύρεση πολιτικής λύσης και σε πρώτη φάση κατάπαυση του πυρός και βεβαίως είναι θετικό ότι επιβεβαιώθηκε η δέσμευση όλων των συμμετεχόντων για τήρηση του εμπάργκο των όπλων.
Άρα σε πρώτη φάση έχουμε μια πρώτη θετική αντιμετώπιση του πολιτικού ζητήματος που έχει προκύψει στη Λιβύη. Οι λεπτομέρειες οι τεχνικές, το πώς θα εφαρμοστεί, πως θα επιτηρηθεί η συγκεκριμένη λύση μένει να το δούμε. Είναι σε εξέλιξη η ολοκλήρωση του συμβουλίου εξωτερικών υποθέσεων οπότε περιμένουμε τις επίσημες ενημερώσεις για να μπορέσουμε να τοποθετηθούμε με πιο λεπτομερή τρόπο επί του θέματος. Μένουν πολλά ακόμα και γίνουν και να διευκρινιστούν αλλά σε γενικές γραμμές ήταν ένα πρώτο θετικό βήμα.

Για τις μεταναστευτικές ροές
Η μείωση των ροών αυτή την περίοδο οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στις καιρικές συνθήκες. Για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα η τουρκική ακτοφυλακή δεν ανταποκρινόταν στις εκκλήσεις της ελληνικής ακτοφυλακής, στη συνέχεια βέβαια βελτιώθηκε κάπως η κατάσταση σε καμία όμως περίπτωση η Τουρκία δεν τηρεί τους βασικούς όρους της συμφωνίας ΕΕ–Τουρκίας όσον αφορά τη διαχείριση του μεταναστευτικού. Αυτό είναι ένα ζήτημα το οποίο θα πρέπει να το δει και η ΕΕ γιατί είναι ένα θέμα που το έχουμε τονίσει πάρα πολλές φορές ότι υπερβαίνει τις δυνάμεις και τις δυνατότητες της χώρας παρόλα αυτά η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να το αντιμετωπίσει και η βασική της στρατηγική και φιλοσοφία βασίζεται κυρίως στην ενίσχυση των θαλασσίων συνόρων της πατρίδας μας. Ήδη
είναι σε εξέλιξη ένα μεγάλο ευρωπαϊκό πρόγραμμα εξοπλισμού του Λιμενικού Σώματος. Προσφάτως μάλιστα ειχαμε και τη δωρεά 10 ταχύπλοων σκαφών που θα ενισχύσουν σημαντικά την επιχειρησιακή δυνατότητα του Λιμενικού Σώματος από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Τα πρώτα σκάφη θα πλεύσουν τον Απρίλιο και μέχρι τον ερχόμενο Μάρτιο θα έχουν ολοκληρωθεί. Αυτό είναι πρώτη προτεραιότητα όσον αφορά το υπουργείο μας η ενίσχυση της επιχειρησιακής δυνατότητας του Λιμενικού Σώματος.

Αναφορικά με τις ιδιωτικοποιησεις περιφερειακών λιμανιών
Τα λιμάνια μας αποτελούν σημαντικούς κόμβους ανάπτυξης όχι μονάχα σε εθνικό αλλά και σε περιφερειακό επίπεδο. Εμείς θέλουμε πρώτα από όλα να  επικαιροποιήσουμε, και αυτό κάνουμε αυτή την περίοδο, την εθνική στρατηγική λιμένων. Ένα δεύτερο που ήδη έχει ολοκληρωθεί είναι η πρώτη φάση η αποτίμηση των δέκα μεγάλων περιφερειακών λιμανιών της χώρας. Έχει γίνει μια πρώτη αξιολόγηση των δυνατοτήτων του κάθε λιμανιού ξεχωριστά. Το δεύτερο στάδιο στο οποίο θα προχωρήσουμε είναι η αποτίμηση των οικονομικών στοιχείων, και με βάση αυτά θα προχωρήσουμε σε διεθνείς διαγωνισμούς μέσα στο 2020. Το κάθε λιμάνι θα εξεταστεί ξεχωριστά διασφαλίζοντας επενδύσεις, διασφαλίζοντας δημόσια έσοδα, διασφαλίζοντας θέσεις απασχόλησης. Υπάρχει τεράστιο επενδυτικό ενδιαφέρον για όλα τα λιμάνια από μεγάλους παγκόσμιους λιμενικούς παρόχους και από μεγάλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται ειδικότερα στο χώρο της κρουαζιέρας, και πιστεύω ότι θα προχωρήσουμε με επιτυχία πάρα πολύ σύντομα.

Για την εγχώρια ακτοπλοΐα
Πήραμε σημαντικές πρωτοβουλίες το προηγούμενο διάστημα, αυξήσαμε το κονδύλι των άγονων γραμμών από τα 90 εκ. στα 130 εκ., με αυτό τον τρόπο θα βελτιώσουμε και το επίπεδο των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών με πιο σύγχρονα πλοία. Επίσης μας δίνει τη δυνατότητα και την ευελιξία, επειδή πλέον έχουμε χρηματοδότηση των άγονων γραμμών από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και όχι από τον προϋπολογισμό του υπουργείου, προχωρήσαμε και σε νέες συνδέσεις. Για παράδειγμα συνδέσαμε τη Θεσσαλονίκη με το Βορειοανατολικό Αιγαίο, τη Θεσσαλονίκη με τις Σποράδες, την Κρήτη με τα Δωδεκάνησα...
Σε πρώτο επίπεδο διασφαλίζουμε καλύτερο δίκτυο ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, σε δεύτερη φάση προβλέψαμε το συγκεκριμένο κονδύλι να περιλαμβάνει, ειδικά για τις άγονες γραμμές, το νέο αυξημένο κόστος του νέου καυσίμου λόγω των νέων διεθνών κανονισμών και επίσης το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα προχωρήσουμε σε νομοθετικές πρωτοβουλίες ειδικά για το χώρο της ακτοπλοΐας καλύπτοντας κενά που αυτή τη στιγμή δεν αντιμετωπίζονται.