Τα «στοιχήµατα» που πρέπει να κερδίσει ο ελληνικός τουρισµός το 2020 είναι πολλά, ποικίλα και κρίσιµης σηµασίας. Οι προκλήσεις τίθενται ενώπιόν µας υπό µορφή είτε αναγκών είτε ευκαιριών. Ως βασική προτεραιότητα από την αρχή της διακυβέρνησης θέσαµε την ανάγκη για έναν µακροχρόνιο σχεδιασµό, για ένα στρατηγικό πλάνο που θα αποτελέσει το µοντέλο ανάπτυξης του τουρισµού για τα επόµενα 10 χρόνια. Στο πλαίσιο αυτό, προχωρούµε σε στρατηγικές συµφωνίες µε κράτη όπως η Κίνα και οι ΗΠΑ, µε στόχο να αυξήσουµε τη ροή τουριστών και, κατά συνέπεια, να επιτύχουµε το άνοιγµα της Ελλάδας σε νέες αγορές.

Έως το 2021 επιθυµούµε να φτάσουµε τους 500.000 τουρίστες από την Κίνα κατ’ έτος - τετραπλάσιους, δηλαδή, από όσους υποδεχόµαστε επί του παρόντος. Οσον αφορά την αγορά των ΗΠΑ, µε τους Αµερικανούς τουρίστες να αγγίζουν τα 1,2 εκατ. άτοµα ετησίως σήµερα, θέλουµε να πετύχουµε περαιτέρω αύξηση.

Ωστόσο, το µεγαλύτερο και πιο ουσιαστικό στοίχηµα για τον ελληνικό τουρισµό δεν είναι ποσοτικό, αριθµητικό. Θέτουµε την ποσότητα ως απαραίτητο υπόβαθρο για την ποιότητα. Στόχος µας είναι περισσότεροι τουρίστες, που θα αφήνουν περισσότερα χρήµατα στην Ελλάδα, επειδή ακριβώς η Ελλάδα θα είναι και αυτή έτοιµη να προσφέρει περισσότερα: καλύτερες και ανώτερες υπηρεσίες, πολλές και πρωτότυπες επιλογές για καθέναν ξένο που φτάνει στη χώρα µας. Μόνον έτσι θα επιτύχουµε να διπλασιάσουµε τα έσοδα από τουριστικό συνάλλαγµα, ιδανικά δύο φορές πάνω από τον ρυθµό αύξησης των αφίξεων.

Όλα αυτά υπό την οµπρέλα ενός τουριστικού µοντέλου που θα είναι βιώσιµο και θα σέβεται το περιβάλλον, τις παραδόσεις, την ιστορία, το κοινωνικό σύνολο. Αν είναι εύκολο από τη µια ηµέρα στην άλλη να αλλάξουµε ρότα; Σίγουρα όχι. Βρισκόµαστε όµως εδώ για να κτίσουµε ένα τουριστικό προϊόν που θα µπορεί να αξιοποιηθεί καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και σε όσο το δυνατόν περισσότερα µήκη και πλάτη της χώρας. Θα φέρω ένα παράδειγµα σχετικά επίκαιρο. Τα βουνά της πατρίδας µας είναι ένα αληθινό χρυσωρυχείο, δυστυχώς εν υπνώσει, παρά το γεγονός ότι σε αυτά τα βουνά βρίσκεται το κλειδί για την επέκταση της τουριστικής περιόδου.

Ως υπουργείο Τουρισµού θα προσπαθήσουµε, εύστοχα και µεθοδικά, να προβάλουµε την Ελλάδα και ως ορεινό προορισµό - όχι στενά χιονοδροµικό. Στο Ζαγόρι, στο Πήλιο, στον Ολυµπο, στην Πάρνηθα (γιατί όχι;) υπάρχουν υπέροχες διαδροµές για πεζοπορία και περιπάτους. Επιπλέον αυτών, θα πρέπει να διαφηµιστούν οι δυνατότητες που παρέχει το ελληνικό τοπίο για εξειδικευµένες, αλλά εξαιρετικά δηµοφιλείς δραστηριότητες βουνού, όπως αναρρίχηση, ορειβασία, καγιάκ κ.λπ. Η Ελλάδα µπορεί και οφείλει να παράγει ένα καλύτερο τουριστικό προϊόν. Αξίζει στη χώρα µας, αξίζει στον καθέναν µας. Aξίζει στις επόµενες γενιές.

*Ο Χάρης Θεοχάρης είναι υπουργός Τουρισµού