Αποφασισμένη εμφανίζεται η κυβέρνηση να λάβει δραστικά μέτρα στο τομέα των συγκοινωνιών, προκειμένου να αποφευχθούν παρόμοια περιστατικά, όπως η αιφνίδια στάση εργασίας την Τρίτη στο μετρό, στο μέλλον.

Η νομοθετική ρύθμιση θα ευθυγραμμίζεται με ανάλογες ρυθμίσεις που ισχύουν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες και υποχρεώνουν τα σωματεία εργαζομένων στις συγκοινωνίες να ορίζουν ελάχιστο προσωπικό ασφαλείας στη διάρκεια απεργιακών κινητοποιήσεων, ώστε να διασφαλίζεται το μίνιμουμ λειτουργίας των συγκοινωνιακών μέσων.

Ο υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και δικτύων Κώστας Καραμανλής μιλώντας την Τρίτη στα Παραπολιτικά 90,1 δήλωσε ότι «Θα θέσουμε ζήτημα ελαχίστου προσωπικού ασφαλείας, δυστυχώς πρέπει να νομοθετήσουμε για αυτό, δηλαδή να υπάρχει ένα κατ΄ ελάχιστο προσωπικό στα πρωινά δρομολόγια και στα βραδινά δρομολόγια. Αυτό συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη, αυτό συμβαίνει και στον ΟΣΕ έτσι ώστε να μην μπορούνε μια χούφτα άνθρωποι να κρατάνε σε ομηρία μια ολόκληρη πόλη. Αυτή η κατάσταση είναι απαράδεκτη, εμείς δεν θα επιστρέψουμε πίσω στις πρακτικές των δεκαετιών ’80 και ’90 που γινόταν ένα παιχνιδάκι κυβέρνησης και συνδικάτων, εκεί που έχουν δίκιο θα σταθούμε δίπλα εκεί όμως που έχουν άδικο θα μας βρουν απέναντι».

Ενώ ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι «Η κυβέρνηση δεν πρόκειται να εκβιαστεί από καμία συντεχνία» και συνέχισε λέγοντας ότι « παράτυπα εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ μεταφέρθηκαν από τα εκδοτήρια σε γραφεία και σήμερα αφού πλέον υπάρχουν και πάλι ανάγκες προσωπικού στις θέσεις στις οποίες ανήκουν και ξεκίνησαν να εργάζονται, αρνούνται να επιστρέψουν στις φυσικές τους θέσεις».

Μητσοτάκης για στάση εργασίας μετρό: Ζητώ συγγνώμη

Η αιφνιδιαστική στάση εργασίας προκάλεσε όμως και την έντονη αντίδραση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

«Η κυβέρνηση δεν εκβιάζεται, επειδή απλώς ζητήθηκε σε 21 άτομα να κάνουν τη δουλειά τους. Άμεσα θα υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για προσωπικό ασφαλείας. Ζητώ συγγνώμη για την ταλαιπωρία των Αθηναίων» τόνισε ο πρωθυπουργός, σε σχόλιό του στο Τwitter.

Απίστευτη ταλαιπωρία για εκατομμύρια πολίτες

Σημειώνεται ότι την Τρίτη εξαιτίας της στάσης εργασίας εκατομμύρια εργαζόμενοι, μαθητές, φοιτητές, πολίτες έμειναν χωρίς μετρό την ώρα που πρέπει να πάνε στις εργασίες τους και όχι μόνο. Και η κίνηση στους δρόμους, ακόμα πιο αυξημένη, αφού πολλοί αναγκάστηκαν να πάρουν το ΙΧ όχημά τους.

Και όλα αυτά επειδή το σωματείο εργαζομένων στο μετρό (γραμμές 2, 3) αποφάσισε αιφνιδιαστικά το βράδυ της Δευτέρας να κηρύξει στάση εργασίας από τις 6 έως τις 10 το πρωί, απαιτώντας προσλήψεις τακτικού προσωπικού και την ανάκληση των «μονομερών βίαιων μετακινήσεων. Κανένας υπάλληλος δεν θα κινηθεί μέχρι να ενημερωθεί το σωματείο» αναφέρουν.

Τι αφορούν οι «μονομερείς βίαιες μετακινήσεις»; Το γεγονός ότι τοποθετήθηκαν 21 υπάλληλοι από θέσεις διοικητικές αδρανείς στον έλεγχο στους σταθμούς. Προφανώς, το σωματείο αποφάσισε -με τον γνωστό αιφνιδιαστικό τρόπο- να ταλαιπωρήσει εκατομμύρια εργαζόμενους στο Λεκανοπέδιο σε ένδειξη αλληλεγγύης στο δικαίωμα ορισμένων στην αργομισθία.

Σύμφωνα με τον υφυπουργό Μεταφορών και Υποδομών Γιάννη Κεφαλογιάννη «Στη στάση εργασίας του ΜΕΤΡΟ που προκάλεσε κυκλοφοριακό χάος το πρωί και ταλαιπωρήθηκαν 1,5 εκ. πολίτες στο λεκανοπέδιο, συμμετείχαν μόλις 18 άτομα από τα συνολικά 850».

Μεταξύ άλλων στη νομοθετική ρύθμιση θα περιληφθεί και η δυνατότητα πληρωμής του κομίστρου των αστικών συγκοινωνιών με τη χρεωστική ή πιστωτική κάρτα. Επίσης, θα δώσει την δυνατότητα ανανέωσης και πληρωμής του κομίστρου μέσα από την ιστοσελίδα του ΟΑΣΑ και από κινητά που διαθέτουν τεχνολογία NFC.

Άμεσα σύμφωνα με τον κ. Κεφαλογιάννη θα ξεκινήσει καμπάνια για τη μείωση της χρήσης του χάρτινου εισιτηρίου, την ενημέρωση του κοινού για τη δυνατότητα επαναφόρτισης. Απώτερος σκοπός είναι να μειωθούν τα έξοδα του ΟΑΣΑ από την προμήθεια χαρτιού που φτάνει τα 5 εκατομμύρια ευρώ ετησίως!