Μέχρι τέλους Γιώργος Κουβαράς Γιώργος Πιέρρος
Κεφαλογιάννης για ΟΑΣΑ: Η εικόνα των οικονομικών και του στόλου που παραλάβαμε ήταν πάρα πολύ κακή
4926022
Πολιτική

Κεφαλογιάννης για ΟΑΣΑ: Η εικόνα των οικονομικών και του στόλου που παραλάβαμε ήταν πάρα πολύ κακή

Όλα όσα δήλωσε ο ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στα Παραπολιτικά 90,1

Στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Να ‘χαμε, να λέγαμε» με το δημοσιογράφο Κώστα Παπαχλιμίντζο, μίλησε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Κεφαλογιάννης.

Αναφορικά με την αναστολή των προγραμματισμένων στάσεων εργασίας στο Μετρό ο κ. Κεφαλογιάννης εξήγησε ότι «υπήρχε μια εκκρεμότητα όσον αφορά τη συλλογική σύμβαση εργασίας του 2019 όπου η προηγούμενη κυβέρνηση είχε προχωρήσει σε έναν εμπαιγμό των εργαζομένων δηλαδή ενώ τους είχε πληροφορήσει ότι θα κατέληγε θετικά, στην ουσία ακόμα και μέχρι τις εκλογές δεν είχε προχωρήσει η τυπική της ολοκλήρωση».

«Πρόθεση μας είναι να ολοκληρώσουμε όλη τη διαδικασία η οποία κατέληξε επιτυχώς και βεβαίως αυτό το οποίο είχε μείνει σε εκκρεμότητα ήταν η τυπική καταβολή κάποιων ποσών που προβλεπόταν βάσει της συλλογικής σύμβασης εργασίας και αυτός ήταν και ο λόγος που οι εργαζόμενοι είχαν προχωρήσει στην εξαγγελία αυτής της στάσης εργασίας», δήλωσε χαρακτηριστικά ο υφυπουργός.

Την ίδια στιγμή διευκρίνισε ότι «έγιναν οι καταβολές και δεν μιλάμε για δεδουλευμένα αλλά μιλάμε για κάποια ποσά που προβλέπονται από τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας και νομίζω ότι από τη στιγμή που διευθετήθηκε τυπικά αυτό το ζήτημα νομίζω ότι το θέμα έχει λήξει οριστικά και όλες οι πλευρές είναι ικανοποιημένες».

Για τα αστικά λεωφορεία ο κ. Κεφαλογιάννης υπογράμμισε ότι «δυστυχώς η κατάσταση την οποία παρέλαβε η κυβέρνηση τον Ιούλιο και μάλιστα με πολύ μεγάλες ανάγκες τόσο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη ήταν το λιγότερο τραγική». Μάλιστα τόνισε ότι «τον Ιούλιο υπήρχαν 950 διαθέσιμα λεωφορεία σε έναν στόλο περίπου 1.800, επισημαίνοντας ότι αυτό το οποίο έκαναν σε συνεργασία με τον κ. Καραμανλή είναι ότι έτρεξαν αμέσως «ένα πολύ γρήγορο πρόγραμμα επισκευής, δηλαδή με ένα ποσό γύρω στο 1 εκατομμύριο ευρώ σε ανταλλακτικά επαναφέραμε στους δρόμους γύρω στα 90 λεωφορεία στην Αθήνα».

«Αντιλαμβάνεστε ότι μια αύξηση 10% του στόλου αμέσως φάνηκε σε σχέση με τον Ιούλιο. Στη Θεσσαλονίκη ενώ κανονικά θα έπρεπε να λειτουργούν γύρω στα 400 λεωφορεία τον Ιούλιο λειτουργούσαν μόλις 215 και με ένα αντίστοιχο πρόγραμμα επισκευής αυξήθηκαν κατά τα 100», διευκρίνισε ο ίδιος.

Ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων είπε: «Έχουμε έναν γερασμένο στόλο ο οποίος δυστυχώς δεν έχει ανανεωθεί τα τελευταία χρόνια με ευθύνη της προηγούμενης κυβέρνησης και μάλιστα σχεδόν προεκλογικά είχε τρέξει ένα διαγωνισμό ο οποίος κατέπεσε στην αρχή του δικαστικού ελέγχου με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να βρισκόμαστε στον αέρα όσον αφορά την ανανέωση του στόλου».

Παράλληλα δήλωσε πως «αυτό το οποίο τρέχει αυτή τη στιγμή το υπουργείο είναι να ξαναβγεί ο διαγωνισμός, που θα αφορά βεβαίως ένα πολύ μεγάλο αριθμό λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, για πάνω από 700-800 λεωφορεία ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες του επόμενου διαστήματος».

Ο κ. Κεφαλογιάννης σημείωσε ότι «ο διαγωνισμός που θα τρέξει θα βγει το πρώτο διάστημα του 2020 και υπογράμμισε ότι «θα χρειαστεί και ένα χρονικό διάστημα τουλάχιστον ένα έτος επιπλέον προκειμένου να ξεκινήσουν οι παραλαβές». «Ο προγραμματισμός είναι εντός του 2021 να αρχίσουν οι παραλαβές των νέων λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη», συμπλήρωσε. Επιπρόσθετα εξήγησε ότι «θα περιλαμβάνει ένα μείγμα και ηλεκτροκίνητων λεωφορείων που θα καλύπτουν και άλλες εναλλακτικές μορφές καυσίμου και ίσως και κάποιες παραδοσιακές για να μπορέσουμε να καλύψουμε το μεσοδιάστημα μέχρι να δούμε στην πράξη πως λειτουργεί το όλο σύστημα».

Ερωτηθείς αν υπάρχει ενδεχόμενο αύξησης των εισιτηρίων ο κ. Κεφαλογιάννης τόνισε ότι πέρα από το θέμα του στόλου «η κατάσταση η οποία παραλάβαμε η οικονομική συνολικά για τον όμιλο του ΟΑΣΑ επίσης ήταν σε μια πάρα πολύ κακή κατάσταση διότι ένας οργανισμός ο οποίος είχε 240 εκ. περίπου το 2014 στην ουσία έφτασε με την αβελτηρία της προηγούμενης κυβέρνησης το ’17-’18 να έχει πέσει στα 160 εκ., μια τεράστια πτώση η οποία οφείλεται σε δύο παράγοντες ο ένας είναι ότι προτιμήθηκε να ασκηθεί μια κοινωνική πολιτική στις πλάτες του οργανισμού χωρίς να αποδίδονται τα αντίστοιχα κονδύλια από τα υπουργεία όπως πχ το Εργασίας ή το Παιδείας ή ο ΟΑΕΔ και από την άλλη είχε προχωρήσει μια γενικότερη νοοτροπία του δεν πληρώνω».

«Ήδη έχουμε ξεκινήσει έναν προγραμματισμό ώστε πρώτον να εντοπίσουμε αυτές τις κατηγορίες των συμπολιτών μας που πράγματι είναι δικαιούχοι αυτών των εισιτηρίων όπως για παράδειγμα τα άτομα με ειδικές ανάγκες, οι άνεργοι κλπ, να υπάρχει μια σωστή αποτίμηση αυτού του αριθμού και βεβαίως ναυπάρχει ένας κεντρικός προγραμματισμός από τα υπουργεία και σε συνεργασία με το Γενικό Λογιστήριο του κράτους ώστε να αποδίδονται αυτά τα ποσά στον Οργανισμό», επισήμανε ο ίδιος.

Ακόμη πρόσθεσε ότι «ήδη έχουν εντατικοποιηθεί οι έλεγχοι τόσο στο Μετρό όσο και στα λεωφορεία προκειμένου να ξεπεράσουμε τη νοοτροπία δεν πληρώνω εισιτήριο στα ΜΜΜ». «Δεν υπάρχει καμία σκέψη για αύξηση, σε αντίθεση με την προηγούμενη κυβέρνηση που μέσα σε ένα χρόνο που το εισιτήριο το πήγε από 1,20 σε 1,40 αλλά υπάρχει ένα περιθώριο στην περίπτωση που ενδεχομένως δούμε ότι τα οικονομικά του Οργανισμού πηγαίνουν σε καλύτερη κατάσταση ή ενδεχομένως μειωθεί ο ΦΠΑ στις μεταφορές να επανεξετάσουμε το ζήτημα της μείωσης του εισιτηρίου», δήλωσε.

Αναφορικά με το θέμα των υδατοδρομίων ο υφυπουργός είπε ότι «εντός του Δεκεμβρίου εργαζόμαστε ώστε να κατατεθεί το νομοσχέδιο για την αδειοδότηση των υδατοδρομίων και ένας βασικός λόγος που δεν έχουμε υδατοδρόμια στην Ελλάδα είναι ότι με τον νόμο Σπίρτζη απαιτούνταν 42 αποφάσεις από την υποβολή της αίτησης ως την έκδοση της άδειας και επιπλέον δεν είχαν εκδοθεί όλες εκείνες οι κανονιστικές διατάξεις που απαιτούνταν για να μπορεί να γίνει εφαρμόσιμος ο συγκεκριμένος νόμος».

Ο κ. Κεφαλογιάννης είπε: «Εμείς κάναμε τη σύνταξη του νέου θεσμικού πλαισίου το οποίο πρώτον περιορίζει δραστικά τη γραφειοκρατία και δεύτερον πάμε σε μια φιλελευθεροποίηση του πλαισίου γιατί δίνεται η δυνατότητα σε ιδιωτικούς φορείς και πέραν του δημοσίου να μπορούν να προχωρήσουν στην ίδρυση υδατοδρομίων για παράδειγμα ένα σύνθετο τουριστικό κατάλυμα ή μια ιδιωτική μαρίνα να μπορεί πλέον να προχωρήσει στις διαδικασίες για την αδειοδότηση και κυρίως για να μη μείνουμε πίσω σε κάποιες άλλες διαδικασίες που είχε ήδη ξεκινήσει προβλέπουμε με μεταβατικές διατάξεις να προχωρήσουν και όλες οι εκκρεμείς υποθέσεις».

Τέλος, τόνισε ότι «σε κάθε περίπτωση όμως το νομοσχέδιο προβλέπει ότι θα τηρηθούν όλοι οι κανόνες ασφαλείας για αυτό και εμείς ως το επισπεύδον υπουργείο που θα καταθέσει και το νομοσχέδιο έχουμε έρθει σε πλήρη συνεννόηση με όλα τα αρμόδια υπουργεία ακριβώς για να έχουμε ένα άρτιο νομοσχέδιο το οποίο θα καλύπτει και τους φορείς της αγοράς που θα είναι εκείνοι που θα το τρέξουνε».

 

Aποδοχή Cookies

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies της Google ή/και άλλων παρόχων διαφήμισης για την παροχή των υπηρεσιών του, για την εξατομίκευση διαφημίσεων και για την ανάλυση της επισκεψιμότητας. Η Google κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση αυτού του ιστότοπου. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.

Διαβάστε περισσότερα