Στον κρίσιμο ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η εκπαίδευση για την αντιμετώπιση του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής εστίασε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, την ομιλία που απηύθυνε στο προσυνέδριο του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ).

Η κυρία Κεραμέως υποστήριξε ότι «από τη δική μας οπτική, η εκπαίδευση αποτελεί βασικό στοιχείο ανταπόκρισης στην κλιματική αλλαγή. Μπορεί και πρέπει να συμβάλλει στην προστασία της πολιτιστικής και φυσικής μας κληρονομιάς», σημείωσε, απαριθμώντας τέσσερις τρόπους συμβολής της Εκπαίδευσης.

Σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας το πρώτο σκέλος είναι η παροχή πληροφοριών στους μαθητές και η ευαισθητοποίηση σχετικά με τους κινδύνους που συνεπάγεται η κλιματική αλλαγή. «Μέσω προγραμμάτων σπουδών πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Δεύτερος τρόπος, με την υπογράμμιση της σημασίας και της ευαλωτότητας της παγκόσμιας κληρονομιάς, η οποία σύμφωνα με την UNESCO, "είναι το κληροδότημά μας από το παρελθόν, με το οποίο ζούμε σήμερα και το οποίο θα μεταφέρουμε στις μελλοντικές γενιές"» προσέθεσε η Νίκη Κεραμέως.

Ο τρίτος τρόπος, όπως υπογράμμισε, είναι «με τη δια βίου κατάρτιση των υπευθύνων για τη λήψη αποφάσεων, των διαχειριστών των ιστορικών χώρων, των εκπαιδευτικών και άλλων φορέων, προκειμένου να καλλιεργηθεί η ευαισθησία και η ικανότητα πρόληψης και προσαρμογής στα φυσικά φαινόμενα και να διαδοθεί αυτή η γνώση στην κοινή γνώμη».

Κεραμέως: Η νέα γενιά να βοηθήσει στην αντιστροφή της ζημιάς
Σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας υπάρχει και ένας τέταρτος τρόπος που είναι η προετοιμασία της νέας γενιάς για «να αντιμετωπίσει τις μελλοντικές προκλήσεις και να βοηθήσει στην αντιστροφή της ζημιάς. Το πιο σημαντικό είναι να εξοπλίσουμε τους νέους με τα απαιτούμενα εκπαιδευτικά εργαλεία, όπως η τεχνολογία αιχμής, η επιστημονική καλλιέργεια, οι δεξιότητες και οι γνώσεις προκειμένου να προσαρμοστούν στις μεταβαλλόμενες συνθήκες, αλλά και να αντιστρέψουν αυτή την καθοδική σπείρα» επισήμανε η υπουργός και καταλήγοντας είπε:

«Για να συμβεί αυτό πρέπει να αναδείξουμε τον παγκόσμιο αντίκτυπο των τοπικών δράσεων, να διαμορφώσουμε τις μελλοντικές συμπεριφορές και συνήθειες και να μεταδόσουμε στους νέους ακόμα περισσότερο ηθικές αξίες, όπως η διαγενεακή αλληλεγγύη, ο αλτρουισμός, η υπευθυνότητα και η κριτική σκέψη».

Απόσπασμα από την ομιλία της Νίκης Κεραμέως: