Το επικοινωνιακό του πλεονέκτημα δείχνει ότι έχασε τόσο ο ΣΥΡΙΖΑ, όσο και ο Αλέξης Τσίπρας που όσο η πολιτική του πορεία δείχνει να ξεθωριάζει τόσο ο ίδιος βαραίνει και αφήνεται αποδυναμωμένος στο επερχόμενο τέλος του.

Κάποτε η Αριστερά δέσποζε ως πρωταθλήτρια στην επικοινωνία και κέρδιζε κατά κράτος τους αντιπάλους. Τόσο όμως στην εκλογική αναμέτρηση της 9ης Ιουλίου όσο και στις δύο προηγούμενες το εκλογικό επικοινωνιακό επιτελείο της Κουμουνδούρου … στέρεψε. Ο Τσίπρας δεν «πουλάει» πια, γιατί ως πρόσωπο έχει χάσει την εμπιστοσύνη της πλειοψηφίας του ελληνικού λαού και φαίνεται ότι η ήττα για τους αριστερούς είναι κάτι που είναι πολύ δύσκολο να διαχειριστούν.

Όπως καταφαίνεται από την υποτυπώδη προεκλογική στρατηγική του ΣΥΡΙΖΑ μετά την αναγκαστική προκήρυξη πρόωρων εκλογών, το κόμμα ήδη λειτουργεί με την νοοτροπία της αντιπολίτευσης, αποδεχόμενοι οι πάντες την ήττα τους. Η στρατηγική του Αλέξη Τσίπρα κινείται στο ίδιοι πλαίσιο. Είτε διατηρεί αμυντική στάση, είτε επιχειρεί να καλλιεργήσει το φόβο για την «επέλαση της κακιάς Δεξιάς.

 Η διάθεση να υποτιμήσει τον αντίπαλο, η έπαρση, αλλά και η αδυναμία να χειριστεί με σθένος τις πολιτικές προκλήσεις που κορυφώθηκαν εν όψει εκλογών έκανα τον ΣΥΡΙΖΑ και τον Αλέξη Τσίπρα να ακολουθήσει τον… παλιό δρόμο και να οδηγηθεί στον λαϊκισμό, την παροχολογία και την σκανδαλολογία.

Τίποτα απ’ όλα αυτά όμως δεν βοήθησε τελικά τον Αλέξη Τσίπρα και τα «μαγικά» του αριστερίστικα τερτίπια αυτή τη φορά δεν έπιασαν. Οι προεκλογικές του συγκεντρώσεις του είναι αδύναμες και μόνο εν μέσω κομματικών κινητοποιήσεων μπορεί η κάμερα να «ανοίξει το πλάνο» και να καταγράψει τους συγκεντρωμένους που σπεύδουν να τον χειροκροτήσουν σχεδόν μηχανικά πια.  Τα «νέα ψηφοδέλτια» με επικεφαλής τον Β. Βασιλικό, δείχνουν τουλάχιστον  πολιτική πενία, ενώ την ίδια στιγμή οι δημοσκοπήσεις επιμένουν να τον βυθίζουν στα πολιτικά αζήτητα.

Οι 9,5 μονάδες διαφορά στις ευρωεκλογές, δεν πήραν μόνο την «εξουσία» από τα χέρια του ΣΥΡΙΖΑ αλλά ανάγκασε τους επιτελείς της Κουμουνδούρου και του Μαξίμου να αλλάξουν και την συνθηματολογία τους.

Το «είμαστε με τους πολλούς», μετά το 23% των ευρωκλογών εξαφανίστηκε και εμφανίστηκε στη θέση του το «τώρα αποφασίζουμε για τη ζωή μας». Οι επικοινωνιολόγοι του ΣΥΡΙΖΑ μάλλον σκέφτηκαν ένα σύνθημα που τελικά αποτελεί «αβαντάζ» για τους πολιτικούς του αντιπάλους, ιδιαίτερα όταν στην αρχή της πρότασης χρησιμοποιούν το «τώρα», που παραπέμπει σε μια νέα επιλογή που καλούνται να κάνουν οι πολίτες από αυτή που είχαν κάνει το 2015.

Την ίδια στιγμή ο ηττημένος Τσίπρας και ο καταποντισμένος ΣΥΡΙΖΑ λόγω των πολιτικών που άσκησαν είναι αδύναμος πια για να είναι αυτός ο κομματικός μηχανισμός που θα δώσει νέα προοπτική στη ζωή των πολιτών και στο βιοτικό τους επίπεδο.

Τα συνθήματα των εκλογών της 9ης Ιουλίου είναι ακόμη πιο εντυπωσιακά… άστοχα από την πλευρά του Μεγάρου Μαξίμου και μάλιστα σε τέτοιο βαθμό που πολλοί επικοινωνιολόγοι μιλούν για προχειρότητα ή για σχέδιο προκειμένου ο Αλέξης Τσίπρας να … ξεμπερδέψει γρηγορότερα και να ξεχαστούν οι απογοητεύσεις της πολιτικής του τακτικής, ώστε να είναι και ταχύτερη η προσωπική ανασυγκρότηση στην οποία ευελπιστεί ο απερχόμενος πρωθυπουργός.