Το μυστήριο που εδώ και χρόνια απασχολούσε τους επιστήμονες λύθηκε επιτέλους με τους ειδικούς να ερμηνεύουν επιτέλους τα σημάδια με το λαμπερό χρώμα.

Πριν από μερικά χρόνια μια ομάδα ερασιτεχνών αστρονόμων εντόπισε σε φωτογραφίες που δημοσίευσε η NASA από διάφορες έρευνες που έχουν γίνει με το διαστημικό τηλεσκόπιο Spitzer κάποια λαμπερά «σημάδια» σε αυτές. To Spitzer καταγράφει εικόνες στο υπέρυθρο φάσμα του φωτός.

Η ομάδα θεώρησε ότι κάθε τέτοιο σημάδι αποτελούσε μια γιγάντια φυσαλίδα ιονισμένου αερίου προερχόμενη από ένα υπερμεγέθες άστρο με μάζα τουλάχιστον δέκα φορές μεγαλύτερη από αυτή του Ήλιου. Η ομάδα συνέχισε να εντοπίζει αυτά τα λαμπερά σημάδια στις φωτογραφίες και κάποια στιγμή ο αριθμός που οι ερευνητές είχαν εντοπίσει ξεπερνούσε τις έξι χιλιάδες. Τα μέλη της ομάδας ονόμασε αυτά αυτές τις κοσμικές δομές «κίτρινα μπαλάκια» και έγιναν ευρύτερα γνωστά με αυτό το όνομα. Παρόλα αυτά η επιστημονική κοινότητα δεν είχε καταφέρει μέχρι σήμερα να εξακριβώσει την ταυτότητα αυτών των κοσμικών δομών.

Με δημοσίευση τους στην επιθεώρηση «Astrophysical Journal» ομάδα ερευνητών με επικεφαλής αστρονόμους του Ινστιτούτου Πλανητικής Επιστήμης στο Ιλινόι στις ΗΠΑ υποστηρίζουν ότι έλυσαν το μυστήριο. Σύμφωνα με την νέα μελέτη τα κίτρινα μπαλάκια είναι μαιευτήρια άστρων. Πρόκειται για περιοχές γέννησης πολλών διαφόρων μεγεθών άστρων.

Η κάθε περιοχή όπως πιστεύουν οι ερευνητές διαθέτει σμήνη άστρων βρεφικής ηλικίας. Άστρων που είναι μόλις 100 χιλιάδων ετών. Αν η μελέτη αυτή επιβεβαιωθεί θα πρόκειται φυσικά για μια πολύ σημαντική εξέλιξη αφού θα έχουμε ανακαλύψει χιλιάδες περιοχές που οι επιστήμονες θα μπορούν να στρέψουν τα επίγεια και διαστημικά τηλεσκόπια που έχουν στην διάθεση τους για να συλλέξουν ένα πλήθος δεδομένων για έναν από τους πιο κρίσιμους μηχανισμούς στην λειτουργία του Σύμπαντος, την γέννηση των άστρων.