Δεινόσαυρος 98 εκατομμυρίων ετών ανακαλύφθηκε στην Αργεντινή και πιστεύεται πως είναι το μεγαλύτερο σε μέγεθος χερσαίο ζώο όλων των εποχών. Παλαιοντολόγοι βρήκαν στην επαρχία Neuquén της Αργεντινής τα απολιθωμένα οστά ενός δεινόσαυρου που φέρεται να έζησε στη Γη πριν από 98 εκατομμύρια χρόνια.

Πιστεύεται ότι είναι ένας τιτανόσαυρος, ένας από τους μεγαλύτερους σαυρόποδους (sauropod) δεινόσαυρους, που χαρακτηρίζεται από το μεγάλο του μέγεθος, τα πόδια σε σχήμα στύλου, τον επιμήκη λαιμό και την ουρά, αν και η ομάδα των ερευνητών δεν έχει ακόμη καταφέρει να το επιβεβαιώσει 100%, καθώς τα απολιθώματα, τα οποία περιλαμβάνουν 24 σπονδύλους στις ουρές και πολλά παρακείμενα πυελικά οστά, δεν φαίνεται να ταιριάζουν με άλλα γνωστά υπολείμματα δεινοσαύρων sauropod.

«Είναι σαφές ότι ο μερικώς ανακτημένος τιτανόσαυρος από τον σχηματισμό Candeleros μπορεί να θεωρηθεί ένας από τους μεγαλύτερους τιτανόσαυρους», έγραψαν οι ερευνητές, συγκρίσιμος με τον παταγοτίτανο ή τον αργεντινόσαυρο ή ακόμα μεγαλύτερο. Ο παταγοτίτανος, ο οποίος ανακαλύφθηκε για πρώτη φορά στην Αργεντινή το 2013, πιστεύεται ότι έχει φτάσει σε μήκος άνω των 37 μέτρων και πιθανότατα ζύγιζε μεταξύ 55 και 57 τόνων. Σε αντίθεση με άλλα υπολείμματα,

αυτό το δείγμα -το οποίο έχει χαρακτηριστεί ως «MOZ-Pv 1221»- έχει παραμείνει σε μεγάλο βαθμό αρθρωτό. Η ομάδα αναφέρει ότι τα οστά των μελών του δεινόσαυρου έχουν βρεθεί, αλλά δεν έχουν ακόμη ανασκαφεί όλα. Λόγω της μερικής φύσης της ανακάλυψης μέχρι στιγμής, οι ερευνητές δήλωσαν ότι δεν ήταν ακόμη δυνατό να εκτιμηθεί το πιθανό βάρος.

Τα πρώτα απολιθώματα βρέθηκαν το 2012 και οι ανασκαφές προχωρούν, με τους επιστήμονες να πιστεύουν ότι η ανακάλυψη θα μπορούσε να βοηθήσει τους ειδικούς να κατανοήσουν καλύτερα πώς εξελίχθηκαν και έζησαν οι γιγάντιοι δεινόσαυροι-σαυρόποδοι πριν από εκατομμύρια χρόνια.

*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΟΝΤΙΜΕ»