Οι ευρωεκλογές θα περάσουν και δε θα έχει συζητηθεί το μέλλον της χώρας μας στη μεγάλη οικογένεια της Ευρώπης. Όλα εξαντλούνται στο εσωτερικό της χώρας και καμία παράταξη δεν ανοίγει την ατζέντα για το μέλλον.

Η ανεργία έχει σπάσει κάθε προηγούμενο, οι επιχειρήσεις κλείνουν και οι πολίτες παρακολουθούν το δράμα ανήμποροι να αντιδράσουν. Η καινοτομία και το «επιχειρείν» έχουν εγκαταλειφθεί. Θα ήταν μια ωραία ευκαιρία να μιλήσουμε για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Να βάλουμε τις βάσεις για νέες θέσεις απασχόλησης, για δημιουργία υποδομών και για φυγή προς τα εμπρός!

Η Ε.Ε σχεδίασε μια τεράστια επέκταση των υποδομών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με δεσμευτικούς στόχους πολλαπλασιασμού του αριθμού των σταθμών φόρτισης στην Ευρώπη στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής για μία χαμηλή σε εκπομπές άνθρακα αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης.

Η σκέψη είναι να υπάρχει ένας ελάχιστος αριθμός σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε κάθε κράτος- μέλος της ΕΕ μέχρι το 2020, και τουλάχιστον 10% αυτών να πρέπει να είναι προσβάσιμοι σε δημόσιους χώρους.

Το σχέδιο ύψους 10δις ευρώ που θα χρηματοδοτηθεί κυρίως από τη βιομηχανία, έχει στόχο να σπάσει τον «φαύλο κύκλο», που εμποδίζει την κατασκευή οχημάτων χαμηλών σε εκπομπές άνθρακα εξαιτίας της έλλειψης ανάλογων υποδομών.

Στις μελλοντικές προτάσεις της ΕΕ θα μπορούσαν να είναι η πρόβλεψη για χώρους παρκινγκ και λωρίδες κυκλοφορίας για οχήματα με χαμηλές εκπομπές άνθρακα.

Ο αριθμός των απαιτούμενων σημείων φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων διαφέρει ανάλογα με τα σχέδια παραγωγής κάθε χώρας. Το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία και η Γαλλία για παράδειγμα έχουν στόχο για το 2020 να παράγουν 1.55εκ, 1εκ και 2 εκ ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντίστοιχα.

Η Ελλάδα το 2011 είχε μόλις 3 σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η Κομισιόν προτείνει 13,000 σημεία έως το 2020. Ωστόσο η χώρα μας μέχρι σήμερα δεν έχει παρουσιάσει σχέδια για τον αριθμό ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2020.

Σημειώνεται επίσης ότι στον υπόλοιπο Ευρωπαϊκό νότο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ιδιαίτερα δημοφιλή, με άκρως φιλόδοξα σχέδια για το 2020.

Η έλλειψη κοινόχρηστων σημείων φόρτισης αποτελεί σήμερα έναν από τους πλέον ανασχετικούς παράγοντες για τη διάδοση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Στη χώρα μας μάλιστα εκτός των άλλων εξακολουθούν να υπάρχουν πλήθος κανονιστικών και διοικητικών εμποδίων για την εγκατάσταση και λειτουργία προσβάσιμων σταθμών φόρτισης. Οι σχετικοί στόχοι που ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την ανάπτυξη κοινόχρηστων σημείων φόρτισης σε όλα τα κράτη μέλη της Ε.Ε θα πρέπει να κινητοποιήσουν άμεσα και τις ελληνικές αρχές, καθώς η προώθηση της ηλεκτροκίνησης θα έχει σημαντικά οικονομικά, περιβαλλοντικά και κοινωνικά οφέλη για τους καταναλωτές, αλλά και για τη πατρίδα συνολικά.

Αυτή είναι η γύμνια ενός χρεοκοπημένου πολιτικού συστήματος που αγνοεί το μέλλον και τις απαιτήσεις του και διαχειρίζεται το παρόν με το χειρότερο τρόπο.

Τα κόμματα έχουν χάσει τη φαντασία και τη δυναμική τους και αδυνατούν να ξεφύγουν από το ρουσφέτι και τη συναλλαγή. Χάνουν το «αύριο» που φεύγει γρήγορα και αφήνει πίσω όσους δε μπορούν να ακολουθήσουν. Τώρα θα κερδίσει η χώρα μας το μεγάλο στοίχημα και θα δώσει ευκαιρίες στο εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό της.

Η Ελλάδα μπορεί να κερδίσει τη χαμένη αξιοπιστία της και να δώσει έμφαση στην επιχειρηματικότητα. Αρκεί να πιστέψει η νέα γενιά ότι τα λόγια και οι υποσχέσεις έδωσαν τη θέση τους στα έργα.

Κων/νος Σ. Μαργαρίτης

Δημοσιογράφος