Εξαιρετικά φιλόδοξες είναι οι ρυθμίσεις που έχει εντάξει το υπουργείο Υποδομών στο πολυνομοσχέδιο για τις δημόσιες συμβάσεις. Ξεκινούν από τη δημιουργία βαθμολογίου τεχνικών εταιρειών και φτάνουν μέχρι την επίβλεψη των έργων από ιδιώτες. Βάζουν τέλος στη φάμπρικα με τις μελέτες που δεν τελείωναν ποτέ, επειδή κάθε λίγο και λιγάκι ένας κρατικός φορέας ανέτρεπε τον αρχικό σχεδιασμό. Επιχειρείται, επίσης, να μπει φραγμός στις παράλογα υψηλές εκπτώσεις που περιλαμβάνονται σε προσφορές τεχνικών εταιρειών, με αποτέλεσμα να καταστρατηγείται ο ανταγωνισμός και να μένουν στη μέση πολλά έργα.

Ο Κ. Καραμανλής και οι άλλοι υπουργοί άκουσαν και τις παρατηρήσεις της αγοράς για τις δυσλειτουργίες της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών και ενσωμάτωσαν στο πολυνομοσχέδιο αρκετές αλλαγές. Μία από τις σημαντικές προβλέψεις του πολυνομοσχεδίου αφορά τις απαλλοτριώσεις, που οδηγούν σε τεράστιες καθυστερήσεις. Μέχρι και επτά χρόνια μπορεί να χρειαστούν μέχρι να ολοκληρωθούν οι απαλλοτριώσεις σε ένα σιδηροδρομικό έργο!

Με τη νέα ρύθμιση, η δημοπράτηση για έργα ειδικής σημασίας για την οικονομία θα μπορεί να γίνει πριν ολοκληρωθούν οι απαλλοτριώσεις, με σαφείς προβλέψεις για την αποζημίωση των ιδιοκτητών ακινήτων. Επιπλέον, καταργούνται οι κληρώσεις για την ανάδειξη των επιτροπών προώθησης των διαγωνισμών δημόσιων έργων, που οδηγούσαν σε υπερβολικές καθυστερήσεις. Γιατί; Μα επειδή κληρώνονταν ως μέλη των επιτροπών δημόσιοι υπάλληλοι που δεν είχαν κανένα κίνητρο. Ετσι, δεν εμφανίζονταν στις συνεδριάσεις της επιτροπής και η διαδικασία σερνόταν επί μήνες. Η κλήρωση είχε προβλεφθεί με ρύθμιση του ΣΥΡΙΖΑ και είχε τινάξει στον αέρα πολλά έργα. Τέλος, καθίσταται υποχρεωτική η ανάρτηση της μελέτης του έργου πριν από την προκήρυξή του, ώστε οι συμμετέχοντες στον διαγωνισμό να μπορούν να διαμορφώνουν πληρέστερη εικόνα του έργου. Και αναφέρουμε μόνο λίγες από τις αλλαγές που προβλέπονται στο εν λόγω πολυνομοσχέδιο.