Καθώς συνεχίζεται το πρόγραμμα "Ολη η Ελλάδα ένας πολιτισμός" το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού στο πλαίσιο του θεσμού αυτού παρουσιάζει σήμερα Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου, τις παρακάτω τέσσερις εκδηλώσεις στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη:

Σπουδαία Ερείπια - Η Ελλάδα με τα μάτια των ξένων ταξιδιωτών (16ος-19ος αιώνας) από το Εθνικό Θέατρο
Αττική / Σπουδαία Ερείπια - Η Ελλάδα με τα μάτια των ξένων ταξιδιωτών (16ος-19ος αιώνας) από το Εθνικό Θέατρο | Αρχαιολογικός χώρος Ελευσίνας | 19.00

Επιλογές ταξιδιωτικών και περιηγητικών κειμένων.
Επιλεγμένες αφηγήσεις ξένων ταξιδιωτών και περιηγητών στην Τουρκοκρατούμενη Ελλάδα, στην προεπαναστατική Ελλάδα αλλά και στο νεότευκτο ελληνικό κράτος. Η αποτύπωση των προσδοκιών, η φαντασιακή πρόσληψη του αρχαίου κόσμου, η επαφή και η εξοικείωση με την πραγματικότητα σε μια σειρά κειμένων σημαντικών προσωπικοτήτων που επισκέφθηκαν την Ελλάδα εκείνα τα χρόνια.

Συντελεστές: Σύνθεση / Επιμέλεια Κειμένου: Στέφανος Καβαλλιεράκης, Άγγελος Κουτσολαμπρόπουλος / Σκηνοθεσία: Νατάσα Τριανταφύλλη
Σκηνικά: Εύα Μανιδάκη / Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Μουσική: Λήδα Μανιατάκου / Κίνηση / Βοηθός Σκηνοθέτη: Δήμητρα Μητροπούλου / Βοηθός σκηνογράφου: Στέλλα Κελεπούρη
Διανομή (αλφαβητικά):Πάρις Θωμόπουλος, Ελευθερία Παγκάλου, Βασίλης Παπαδημητρίου, Νατάσα Σφενδυλάκη, Αινείας Τσαμάτης, Δήμητρα Χαριτοπούλου

Trio El Greco - Οι δύο σχολές της Βιέννης από το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών | Μονή Δαφνίου | 19.00

Έργα Χάυντν, Σούμπερτ και Σκαλκώτα επέλεξαν τα μέλη του Trio El Greco για το πρόγραμμα με τίτλο «Οι δύο Σχολές της Βιέννης» που θα παρουσιάσουν στις 31/7 στο Φρούριο Παλαμηδίου Ναυπλίου, στις 25/8 στο Βυζαντινό Κάστρο Πλαταμώνα και στις 10/9 στη Μονή Δαφνίου. Το πρώτο μέρος της συναυλίας εστιάζει σε δύο μουσουργούς που επηρεάστηκαν εξίσου από την κλασική και τη λαϊκή παράδοση, στον Γιόζεφ Χάυντν με το Τρίο για πιάνο, βιολί και βιολοντσέλο σε σολ μείζονα, αρ. 39 «Gypsy» και στον Νίκο Σκαλκώτα με τις 8 Παραλλαγές σε παραδοσιακό θέμα για πιάνο, βιολί και βιολοντσέλο. Στο δεύτερο μέρος το δημοφιλές σχήμα μουσικής δωματίου, που απαρτίζεται από τους Θοδωρή Ιωσηφίδη (πιάνο), Φαίδωνα Μηλιάδη (βιολί) και Αλέξη Καραϊσκάκη Νάστο (τσέλο), ανατρέχει στον βιεννέζικο Ρομαντισμό μέσα από μία από τις πλέον εμβληματικές συνθέσεις του Φραντς Σούμπερτ, το περίφημο Τρίο για πιάνο, βιολί και βιολοντσέλο σε μι ύφεση μείζονα, έργο 100.

Η Ακαδημία μας…πηγαίνει Λύκειο! από την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών |Λύκειο Αριστοτέλους | 20.30

Το δημοφιλές Κουαρτέτο Εγχόρδων Αθηνών συμπράττει με τέσσερις σπουδαστές από την Ακαδημία Νέων Μουσικών της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών παρουσιάζοντας έργα Μπετόβεν και Μέντελσον.

Συντελεστές: Κουαρτέτο εγχόρδων Αθηνών: Απόλλων Γραμματικόπουλος, βιολί
Παναγιώτης Τζιώτης, βιολί Πάρις Αναστασιάδης, βιόλα
Ισίδωρος Σιδέρης, βιολοντσέλο Σπουδαστές της Ακαδημίας της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών: Φοίβη Ρουσοχατζάκη, βιολί
Πλάτων Μπουργιώτης, βιολί Βασίλης Παπαπαναγιώτου, βιόλα
Σεμέλη Κωστούρου, βιολοντσέλο

Εκδηλώσεις στη Θεσσαλονίκη

Θεσσαλονίκη /«Το παρελθόν δεν είναι ξένη χώρα. Η σύγχρονη τέχνη συναντά τους αρχαιολογικούς χώρους στη Θεσσαλονίκη» Σειρά προβολών και δημόσιων συζητήσεων από το MOMUS | Επταπύργιο | 21.00

As to posterity της Μαρίνας Γιώτη / Βίντεο, 12’, 2014
Το βίντεο είναι μια συλλογή οπτικών στοιχείων από την ερημωμένη Αθήνα του εγγύς μέλλοντος. Οι κάτοικοι της πόλης έχουν εξαφανιστεί μυστηριωδώς, αφήνοντας πίσω τους ένα tableau mourant από οπλισμένο σκυρόδεμα, μεταλλικά και πλαστικά χαλάσματα που συνυπάρχουν με το ξακουστό μάρμαρο και την τοπική χλωρίδα και πανίδα.

Στη δημόσια συζήτηση θα γίνουν τοποθετήσεις από τους: Μαρίνα Γιώτη, εικαστικό / Πέτρο Μαρτινίδη, ομότιμο καθηγητή του Τμήματος Αρχιτεκτόνων Α.Π.Θ. συγγραφέα / Κατερίνα Σύρογλου, ιστορικό τέχνης, επιμελήτρια, ΜΟΜus-Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Οι εκδηλώσεις προσφέρονται δωρεάν από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού. Το μόνο αντίτιμο είναι το εισιτήριο για την είσοδο σε κάθε χώρο, όπου υπάρχει.
Είναι υποχρεωτική η προκράτηση θέσης.

-Οι θεατές θα πρέπει να τηρούν τις οδηγίες και συστάσεις της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων COVID-19 του Υπουργείου Υγείας για την ασφαλή προσέλευση στους αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία. Ισχύει ο κανόνας της απόστασης των 1,5 μέτρων κατ’ ελάχιστον για ανοικτούς χώρους και 2 μέτρων για κλειστούς χώρους.
-Η χρήση μη ιατρικής μάσκας είναι απαραίτητη καθ’ όλη τη διάρκεια της εκδήλωσης.
-Για λόγους ασφαλείας και για την αποφυγή καθυστερήσεων και συνωστισμού συνιστάται η έγκαιρη προσέλευση, 1 – 1, 5 ώρα πριν από την έναρξη της εκδήλωσης.