Ακοµπλεξάριστος, ευφυής και ταλαντούχος. Ο λόγος για τον ηθοποιό Χρήστο Λούλη, τον οποίο συνάντησε το «Secret» στο Foyer Café Bistrot του ∆ηµοτικού Θεάτρου Πειραιά, σε ένα διάλειµµα από τις πρόβες της παράστασης «Ο χορός της φωτιάς», στην οποία πρωταγωνιστεί µαζί µε την Ιωάννα Παππά, και ο οποίος µας µίλησε για την πολυσυζητηµένη ταινία του Κ. Γαβρά «Ενήλικοι στην αίθουσα», τον Γιάνη Βαρουφάκη, την πολιτική, αλλά και για τη σύζυγό του, Εµιλυ Κολιανδρή.

 

Σας πετυχαίνουµε στο ∆ηµοτικό Θέατρο Πειραιά, στις πρόβες για την παράσταση «Ο χορός της φωτιάς». Τι πρόκειται να δούµε;

 Θα δείτε ένα πολύ ωραίο οπτικοµουσικό ακρόαµα-θέαµα, που αφηγείται τη Γενοκτονία των Ποντίων. Την Ιστορία ενός λαού που στο τέλος αντιστάθηκε προκειµένου να φύγει από εκεί και να έρθει στην Ελλάδα.

 

Τι είναι αυτό που σας ενθουσίασε στον χαρακτήρα του Βαρουφάκη και τι σας απογοήτευσε;

 Με ενθουσίασε το γεγονός ότι όταν τον γνώρισα είδα αυτόν τον άνθρωπο που έβλεπα στην τηλεόραση, που είναι ακριβώς τόσο οικείος και τόσο απόµακρος όταν πρέπει. Με απογοήτευσε αυτό που φανταζόµουν από πάντα. Οτι ένας άνθρωπος ο οποίος λατρεύεται από τόσο πολλούς ανθρώπους, ψηφίζεται µε ένα ρεκόρ ψήφων και τον σταµατάνε στον δρόµο οι γυναίκες και του «ρίχνονται» οι άνδρες, του λένε «γεια σου, ρε µεγάλε», ξαφνικά αυτός ο άνθρωπος είναι αυτός που φταίει για όλα. ∆εν µε απογοήτευσε ο ίδιος ως προς αυτό, µε απογοήτευσε πάλι ο κόσµος, ο οποίος εξυψώνει άκριτα και καταβαραθρώνει και άκριτα.

 

Θα δεχόσασταν να γίνετε υπουργός σε κάποια κυβέρνηση, αν σας γινόταν η σχετική πρόταση;

Οχι. ∆εν έχω ταλέντο γι’ αυτό. ∆εν ξέρω τίποτα. Υπουργός δεν ξέρω αν µπορώ να γίνω.

 

Η ταινία και ο ρόλος του Γιάνη Βαρουφάκη άλλαξε κάτι από την αντίληψη που είχατε σχηµατίσει για το 2015 και το πρώτο εξάµηνο του ΣΥΡΙΖΑ;

 Αλλαξε σε σχέση µε το πώς έβλεπα τους έξω. Ποτέ δεν πίστευα ότι οι έξω είναι κάποιοι που, απλώς, µε πείσµα δεν θέλουν να ακούσουν τίποτα. Πίστευα ότι είναι κάποιοι σοβαροί άνθρωποι, οι οποίοι µπορεί και να κάνουν µ@@@@@α. Αλλά µέσα από το βιβλίο του Γιάνη και µέσα από την ταινία είδα λίγο διαφορετικά τα πράγµατα, µε την έννοια ότι οι Ευρωπαίοι ήταν υπερβολικά τιµωρητικοί απέναντι σε µας. Θέλανε να µας πατήσουν κάτω.

  

Αν σας έλεγαν στο µέλλον να επιλέξετε έναν πολιτικό για να ενσαρκώσετε στον κινηµατογράφο, ποιον θα επιλέγατε και γιατί;

 Τον Καποδίστρια, γιατί ήταν ένας άνθρωπος του κόσµου, ένας κοσµοπολίτης που ασχολήθηκε κάποια στιγµή µε το να φτιάξει κράτος την Ελλάδα. Για να το κάνει αυτό αναγκάστηκε να γίνει πολύ αυταρχικός και το πλήρωσε µε τη ζωή του. Είναι µια τραγική ιστορία.

 

Σε παλαιότερη συνέντευξή σας είχατε δηλώσει ότι δεν έχετε ιδεοληψίες και έχετε στηρίξει το Ποτάµι, το ΠΑΣΟΚ ή τη ∆ράση του Στέφανου Μάνου και είχατε αφήσει ανοιχτό το ενδεχόµενο να ψηφίσετε Νέα ∆ηµοκρατία. Τελικά, ψηφίσατε Νέα ∆ηµοκρατία;

 Οχι, δεν την ψήφισα. ∆εν µπορώ να καταλάβω γιατί, για ποιο λόγο πρέπει να έχουµε µια σφραγίδα µε ένα χρώµα πάνω µας για πάντα. Βλέπουµε κάτι που εξυπηρετεί τη συνθήκη στην οποία η χώρα βρίσκεται τώρα και ανάλογα µε τα πρόσωπα και κάτι που σε εµπνέει και λες «τώρα νοµίζω πως ήρθε η ώρα να πάµε προς τα κει ή προς τα δω». Εγώ πάντα ήµουν φιλελεύθερος, δεν είµαι ούτε δεξιός ούτε αριστερός. Μου αρέσει η ελευθερία. Η κοινωνική, η οικονοµική και η ορθή, κοινή λογική.

 

Επειτα από περίπου τρεις µήνες, πώς κρίνετε τον Κυριάκο Μητσοτάκη ως πρωθυπουργό και πώς τον κρίνετε σε σύγκριση µε τον Αλέξη Τσίπρα;

 Η σύγκριση δεν υπάρχει. Είναι πολύ καλύτερος ο Κυριάκος από τον Αλέξη. Eίναι µέρα µε τη νύχτα. Αλλά εκεί είναι το θέµα, εκεί είναι ο κίνδυνος για τον οποιονδήποτε Κυριάκο. Οτι άµα είναι κάθε φορά να συγκρινόµαστε µε τον Τσίπρα, δεν θα πάµε µπροστά. ∆εν γίνεται να συγκρίνεσαι κάθε φορά µε τους προηγούµενους που ήταν ο πάτος του πάτου. Πρέπει να συγκριθείς µε το καλύτερο που έχεις στο µυαλό σου.

 

Ποια είναι η µεγαλύτερη τρέλα που έχετε κάνει;

  Εκανα οικογένεια, άνοιξα ένα σπίτι το 2011 και είχα το πρώτο µου παιδί. Το 2015 το δεύτερο παιδί. Μαζί µε µένα και πολλοί άλλοι. Θέλω να πω ότι την εποχή που η χώρα ήταν της καταστροφής, εγώ αποφάσιζα να πάρω στον λαιµό µου άλλους δύο ανθρώπους, µικρά παιδάκια. Αν το σκεφτείς, ήταν µια τρέλα. Οι πιο πολλοί φίλοι µου, µου έλεγαν γιατί δεν σηκώθηκες να φύγεις; Εγώ διάλεξα, σαν τον στίχο του Πορτοκάλογλου: «Από πείσµα και τρέλα θα ζω σε τούτη τη χώρα, ώσπου να βρω νερό, γιατί ανήκω εδώ».

 

Βλέπετε «Άγριες µέλισσες» ή «Έρωτας µετά», όπου παίζει η σύζυγός σας;

 Βλέπω το «Ερωτας µετά», γιατί πρώτα απ’ όλα παίζει η γυναίκα µου. ∆εύτερον, το να δεις µια σειρά εποχής, παρόλο που είναι πολύ ωραία γυρισµένη, είναι λίγο ευκολάκι. Η σειρά εποχής έχει πάντα ένα έξτρα αβαντάζ και στον κόσµο. ∆εν µπορείς να βάλεις φράσεις καθηµερινές, πρέπει οι άνθρωποι να µιλάνε αλλιώς, να είναι βαµµένοι αλλιώς, ντυµένοι αλλιώς. Οτιδήποτε τους κάνεις, επειδή υπάρχει η απόσταση εποχής, ο τηλεθεατής εύκολα το χάβει και λέει «α, τι ωραία».

 

 

 Στο «Ερωτας µετά», ο σύζυγος της γυναίκας σας τα φτιάχνει µε την κολλητή της φίλη, επίσης παντρεµένη. Εχετε δει ερωτικά γυναίκα φίλου σας;

 Επειδή τους φίλους µας τους αγαπάµε και τους εκτιµάµε σαν ανθρώπους, είναι λογικό οι γυναίκες τους, που είναι µαζί τους, τους στηρίζουν και τις έχουν επιλέξει οι ίδιοι για να είναι εκεί και στη ζωή τους, να έχουν κάτι συµβολικό. Τη γυναίκα του φίλου δεν τη σκέφτεσαι ερωτικά, παρ’ όλα αυτά είναι ένα ερωτικό σύµβολο.

 

Είστε παντρεµένοι µε την Εµιλυ Κολιανδρή και έχετε δύο παιδάκια. Ωστόσο, σας την πέφτουν οι γυναίκες; Σας φέρνουν σε δύσκολη θέση;

Ναι, καµιά φορά µε φέρνουν. Μου λένε κάποιες φορές πολύ χυδαία πράγµατα.

 

Οπως;

 Θέλω να σου κάνω αυτό και θέλω να σου κάνω και το άλλο και θέλω να µου κάνεις και εκείνο και το άλλο. Στην ψύχρα, ξαφνικά, µπροστά σε κόσµο µπορεί να συµβεί αυτό.

 

Και πώς αντιδράτε;

 Χαµογελάω, λέω «σε ευχαριστώ πολύ, να ’σαι καλά», και φεύγω.

 ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ