Αν το αυτόνομο πλοίο είναι ακόμη μία μελλοντική πρόκληση, η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στις καθημερινές λειτουργίες της ναυτιλιακής εταιρείας μοιάζει πιο εύκολη, σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν πριν από λίγες ημέρες σε συνάντηση εργασίας της Boston Consulting Group στο Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος» με θέμα «Το μέλλον της Ναυτιλίας - Δαμάζοντας το ψηφιακό κύμα».

Ο Βασίλης Αντωνιάδης, Senior Partner και επικεφαλής του γραφείου της Αθήνας της BCG, σημείωσε πως η τεχνολογική επανάσταση έχει ήδη ξεκινήσει ενώ η Camille Egloff, Senior Partner και Global Leader Transportation & Logistics της BCG, επεσήμανε τις τεχνολογίες του Internet of Τhings, του blockchain και των advanced analytics και σημείωσε πως περισσότερα από 3,3 δισ. δολάρια έχουν επενδυθεί σε ναυτιλιακά και logistics start-ups μόνο τα τελευταία πέντε χρόνια. Στη σημασία και στον ρόλο που θα παίξει η τεχνητή νοημοσύνη τα επόμενα χρόνια στη ναυτιλία στάθηκε ο Γιάννης Μαρτίνος, CEO της Signal Maritime, απαντώντας σε ερώτηση για το πώς η τεχνολογία θα κάνει τη διαφορά στο άμεσο μέλλον. Ο κ. Μαρτίνος υπογράμμισε πως η εταιρεία του έχει ήδη αρχίσει να ενσωματώνει την τεχνητή νοημοσύνη στις διαδικασίες της, με σημαντικά αποτελέσματα στο κομμάτι των spot ναυλώσεων, αφού πλέον μπορεί να κάνει πράγματα που λίγα χρόνια πριν δεν ήταν δυνατά.

Σε παρόμοιο μήκος κύματος, ο Jesper Praestensgaard, αντιπρόεδρος της Unifeeder και μέλος του Δ.Σ. του NYSHEX, προσθέτει πως, πέρα από την τεχνητή νοημοσύνη, υπάρχουν και άλλες καινοτομίες που θα αλλάξουν τα δεδομένα στον χώρο της ναυτιλίας. Τις ση- μαντικές βελτιώσεις που έχει φέρει η υιοθέτηση καινοτόμων τεχνολογιών στη διαχείριση του στόλου ανέλυσε ο Stephen MacFarlane, CIO της V.Ships (V.Group), ενώ ο κ. Ulrik Sanders, Senior Partner και Global Leader Shipping της BCG, επεσήμανε πως η υιοθέτηση των σύγχρονων τεχνολογιών θα μειώσει σημαντικά το λειτουργικό κόστος.