Ήδη ο Πειραιάς ανέβηκε πέρυσι κατά έξι θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη των εμπορικών λιμανιών στη σχετική ετήσια λίστα της ναυτιλιακής επιθεώρησης Lloyd’s List (Global Ports Top 100), στην 38η θέση διεθνώς από την 44η το 2016, και βρίσκεται στην 7η θέση μεταξύ όλων των ευρωπαϊκών εμπορικών λιμανιών. Φέτος αναμένεται να κινηθεί ακόμα υψηλότερα, καθώς βρίσκεται πλέον στα πλάνα και των τριών μεγάλων παγκόσμιων συμμαχιών τακτικών γραμμών.

Το 2017, η συνολική διακίνηση του Πειραιά έχει εκτοξευθεί πάνω από τα 4,1 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια (TEUs), με το λιμάνι να ενισχύεται στην παγκόσμια κατάταξη κατακτώντας την 38η θέση από την 96η– είναι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος σταθμός εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Επιπλέον, κάθε εβδομάδα δεκαέξι με δεκαοκτώ εμπορευματικές αμαξοστοιχίες αναχωρούν από τον Πειραιά για την Κεντρική και τη Δυτική Ευρώπη. Το πρόγραμμα για τη διασύνδεση των θαλάσσιων και χερσαίων γραμμών Κίνας και Ευρώπης έχει αρχίσει να παίρνει σάρκα και οστά και επιδιώκεται η μεταμόρφωση σε ένα από τα μεγαλύτερα κέντρα αναδιανομής φορτίου και σε ένα από τα μεγαλύτερα κέντρα Logistic Services της περιφέρειας, με υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας.

Η COSCO ολοκληρώνει την υλοποίηση των επενδυτικών σχεδίων στις αρχές του 2019 στον Προβλήτα III. Τα μεγέθη των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυξάνονται, με πολλά εξ αυτών να έχουν δυναμικότητα άνω των 20.000 TEUs, και ο Πειραιάς είναι ένα λιμάνι που είναι καλά προετοιμασμένο για την εξυπηρέτησή τους με τις Super Post Panamax γερανογέφυρες που διαθέτει.
Με την ολοκλήρωση των έργων, η συνολική χωρητικότητα των Προβλητών I, ΙΙ και ΙΙΙ θα αυξηθεί σε 7,2 εκατ. ΤEUs.
Σημειώνεται ότι η ανοδική πορεία των μεγεθών της εταιρείας συνεχίζεται και το 2018 στο Car Terminal (+32% στο transit και
+23% στο εγχώριο φορτίο για το διάστημα Ιανουαρίου – Απριλίου 2018).

CAPTAIN FU CHENGQIU

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΠ Α.Ε., Captain Fu Chengqiu, υπογραμμίζει ότι «η Διοίκηση της ΟΛΠ Α.Ε. και η COSCO SHIPPING παραμένουν προσηλωμένες στην επίτευξη του στόχου να καταστεί ο Πειραιάς το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου». Σημειώνει, δε, πως με το επενδυτικό πρόγραμμα η COSCO είναι αποφασισμένη να αναβαθμίσει περαιτέρω τον Πειραιά ως κεντρική πύλη του ευ- ρω-ασιατικού εμπορίου, καθώς είναι το πρώτο ευρωπαϊκό λιμάνι μετά το Σουέζ.