Εναρμονίζονται με αργούς ρυθμούς τα ηλεκτρονικά καταστήματα στις απαιτήσεις της νομοθεσίας, ωστόσο ένας σημαντικός αριθμός ακόμη δεν έχει προχωρήσει στις απαιτούμενες προσαρμογές. Αυτό προκύπτει από έρευνα της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας που πραγματοποιήθηκε σε τρία κύματα τον Απρίλιο, τον Ιούνιο και τον Οκτώβριο, σε δείγμα 1.000 ηλεκτρονικών καταστημάτων, 10 διαφορετικών κατηγοριών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία από την έρευνα που έγινε τον Απρίλιο, μόνο το 22,8% βρέθηκε να είναι εναρμονισμένο με τις απαιτήσεις του νόμου. Το ποσοστό αυτό αυξήθηκε σε 51% τον Ιούνιο, και έφτασε το 59,2% τον Οκτώβριο.

Δηλαδή, από 228 εναρμονισμένα με τον νόμο καταστήματα τον Απρίλιο του 2017, τον Οκτώβριο έφτασαν τα 592 στο δείγμα των 1.000 καταστημάτων που εξετάστηκαν.
Ειδικότερα, στην κατηγορία Βρεφικών Ειδών-Παιχνιδιών τον Απρίλιο, τα εναρμονισμένα ηλεκτρονικά καταστήματα ήταν 13, ενώ ο αριθμός αυτός ανήλθε σε 57 τον Οκτώβριο. Στην κατηγορία Έπιπλα-Διακόσμηση, τα εναρμονισμένα ηλεκτρονικά καταστήματα τον Απρίλιο του 2017 ανέρχονταν στα 20, ενώ σήμερα αγγίζουν τα 61.

Σημαντική βελτίωση παρουσίασαν τα βιβλιοπωλεία, καθώς από τα μόλις 7 εναρμονισμένα, σύμφωνα με τα καταστήματα, η επανεξέταση έδειξε ότι τον Οκτώβριο ο αριθμός αυτός έφτασε τα 49.

Σημειώνεται πως η έρευνα επικέντρωσε τον έλεγχο της στο εάν υπάρχουν στις ιστοσελίδες των ηλεκτρονικών καταστημάτων οι πληροφορίες που ορίζει ο νόμος, και αν αυτές υπάρχουν, κατά πόσο η διατύπωσή τους είναι η σωστή.

Συγκεκριμένα, ελέγχθηκαν τα εξής: περιγραφή δικαιώματος υπαναχώρησης, εξυπηρέτηση καταναλωτή σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος, ταυτότητα προμηθευτή, στοιχεία επικοινωνίας, όροι πολιτικής προστασίας προσωπικών δεδομένων και προθεσμία παραλαβής προϊόντων.