Μετά την έγκριση της πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (στους Ιταλούς της Ferrovie dello Stato Italiano) από το Ελεγκτικό Συνέδριο, το επόμενο ορόσημο αφορά την έγκριση της συμφωνίας μεταβίβασης μετοχών στην Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Κομισιόν, προκειμένου να εγκριθεί η διαγραφή παράνομων κρατικών ενισχύσεων της τάξης των 750-800 εκατ. ευρώ. Όλες οι ενδείξεις φανερώνουν ότι η Κομισιόν θα εγκρίνει το deal, καθώς η επιτυχής αποκρατικοποίηση της εταιρείας αποτελούσε, διαχρονικά, προαπαιτούμενο για τη μη επιβολή στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ εντολής ανάκτησης της παράνομης κρατικής ενίσχυσης, όπως και για το κλείσιμο του φακέλου της Ε.Ε. περί παράνομων κρατικών ενισχύσεων.

Θα πρέπει, ακόμα, να υπογραφεί η ΚΥΑ βάσει της οποίας θα αποζημιώνεται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τις δημόσιες υπηρεσίες που προσφέρει, ενώ, έως και το 2020, θα λαμβάνει ετήσια κρατική επιχορήγηση ύψους 50 εκατ. ευρώ, ώστε οι μεταφορικές σιδηροδρομικές υπηρεσίες να είναι προσιτές σε όλους.

Αρχές της χρονιάς ο προσδιορισμός του ύψους της αποζημίωσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τις δημόσιες υπηρεσίες φάνηκε να αποτελεί ζήτημα που θα μπορούσε να τορπιλίσει την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης. Ωστόσο, όπως αναφέρουν ενημερωμένες πηγές, η υπόθεση είναι πλέον προς διευθέτηση, ενώ η έκδοση της απαιτούμενης ΚΥΑ έχει δρομολογηθεί.

Σε κάθε περίπτωση, μένει να φανεί εάν θα πραγματοποιηθεί το καλό σενάριο, σύμφωνα με το οποίο το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής και οι οριστικές υπογραφές θα λάβουν χώρα το καλοκαίρι.